Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

je leven riskeren voor een opname ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • je leven riskeren voor een opname ?!

    Langzaam merk ik dat je verder wilt gaan om je ultieme opname te maken en daarbij jezelf (on)bewust wel in gevaar brengt.
    Ik wil hierbij eens polsen naar verhalen (en misschien een opname of een link ernaar) waarbij je zelf achterbij de bedenking maakt dat je wel in een hachelijk positie stond of bevond.
    ging je ooit boven hongerige krokodillen te bengelen.
    of sloop je ongemerkt binnen in de USA ambassade
    of stond je temidden van highvoltage pylonen
    of lag je in het midden van een landingsbaan

    kom op met je strafte verhaal (en misschien opname)
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: je leven riskeren voor een opname ?!

    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    of lag je in het midden van een landingsbaan
    Omdat ik ook foto's aflever voor de vliegclub op het vliegveld van Malle mag ik tijdens de fly-in wel vlakbij de landingsbaan komen (als enige fotograaf, anders wordt het veel te gevaarlijk), maar op de landingsbaan ga ik niet staan of liggen om foto's te maken.
    Ik blijf er wel een paar meter vandaan, en daarbij hou ik het "vliegverkeer" constant in de gaten, als er iets fout zou gaan, dan wil ik wel zo snel mogelijk weg van die plaats. Ik hou ook de windrichting in het oog, want als de wind een beetje schuin op de landingsbaan staat, dan is het ook heel wat moeilijker om een perfecte landing te maken. Dan sta ik ook liefst aan de kant waar de wind vandaan komt.

    Mijn leven riskeren voor een foto doe ik dus niet, ik kan hier dus ook geen straffe verhalen schrijven.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: je leven riskeren voor een opname ?!

      Ik heb ooit in een gevaarlijke situatie gezeten niet voor foto's te maken maar voor te filmen uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
      Ik moest valschermspringers filmen op het moment dat ze uit een vliegtuigje sprongen en moest op de vloer in het deurgat dwars gaan zitten met mijn rug tegen de ene deurstijl en mijn voeten tegen de andere deurstijl zodat de springers over mijn benen uit het vliegtuig doken.
      Eens op juiste hoogte en plaats verminderde de piloot de snelheid, de deur ging open en ik nam plaats zoals afgesproken. De mannen sprongen de diepte in en alles liep zoals geplant totdat de piloot terug optrok en ik was de valschermspringers nog aan het filmen. Op dat moment begon mijn camera door de G krachten zo zwaar te wegen dat ik moest grabbelen om niet naar beneden te donderen.
      Normaal hadden de verantwoordelijke mij een automatisch valscherm moeten aanmeten, maar dat was men vergeten. Ik word er nog bleek van als ik dit schrijf.
      Rizze

      Comment


      • #4
        Re: je leven riskeren voor een opname ?!

        Je gaat van mij ook geen straffe verhalen te horen krijgen. Maar ik merk wel op, dat als ik een fototoestel in mijn handen heb, ik veel minder schrik heb. Bvb ik heb hoogte vrees, op sommige plekken krijg je me gewoon niet. Behalve als ik een fototoestel in mijn handen heb, en dan zit je zo met die foto bezig, dat je het zelfs niet beseft dat je maar met 1 voet op een ladder staat, of dat je bovenaan de ijzertoren wat zit naar voor te leunen om toch maar een betere foto te trekken .
        Met insekten heb ik dit ook, vliegt er een wesp op 10 meter van mij, 'k ben al weg. Om er een foto van te trekken zou ik ze zelfs op mijn vinger laten kruipen (is wel nog niet gebeurd, mijn vinger is geen deftige achtergrond )

        soit 't zal wel aan het beestje liggen zeker, kijken door die zoeker geeft een ander realiteitsbeeld.
        To make your dreams come true, wake up

        Comment


        • #5
          Re: je leven riskeren voor een opname ?!

          Het was in Yaoundé, hoofdstad van Kameroen. Ik ging, samen met vrouw en zoon, naar de bovenste verdieping van een gebouw, waar voornamelijk winkels in gevestigd waren. Ik wou een overzicht van de stad trekken.
          Ik had mijn (analoge) camera klaar, en toen riep er iemand helemaal van beneden: "stop, geen foto's!". Die man kwam erg opgewonden en agressief naar boven, en wou mij te lijf. Anderen hielden hem van mij weg...." Naar de politie" riep hij uiteindelijk, en we wilden wel meegaan (we wisten dat we niks fout gedaan hadden, trouwens, ik had nog geen foto getrokken).
          Met z'n allen (wij, die man en vele omstaanders, die uit waren op wat sensatie) naar de politie, een beetje verder. De man maar tieren en roepen en ons bedreigen onderweg.
          De politie-agent riep ons binnen, de tierende man moest maar achterin op een bank gaan zitten. We deden onze uitleg, de politie zei dat dit ons 'beaucoup d' argent" zou kosten.
          We wisten op voorhand dat je overal in Kameroen wel foto's mocht nemen, behalve (geldt bijna in elk land) van militaire doelwitten (kazernes, bruggen, regeringsgebouwen).
          "Oke, zei ik aan de agent, als ons dat beaucoup d'argent zal kosten, dan wil ik wel een officieel ontvangstbewijs, dat ik die boete betaald heb."
          "Ah, ja, zei de man, Ok, wacht even"
          Hij ging naar een andere kamer, kwam terug met een blad papier, gescheurd uit een schrijfboek...en riep dan wanhopig uit: " ga weg, ga weg..."

          Geen boete, hij wou wat geld van ons om in zijn eigen zak te steken. De lawaaimaker droop ook af, die wou ook wat mee profiteren, maar sorry, geen geluk.

          Comment


          • #6
            Re: je leven riskeren voor een opname ?!

            Kleine hint:
            wees verdorie voorzichtig met al die zoomlenzen!!. Je laat je meeslepen door je werk en voor je 't weet verlies je contact met de realiteit en zit je met je camera op 30 cm van een cobra.
            Waar gebeurd

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: je leven riskeren voor een opname ?!

              Toen ik voor de zoveelste keer een volledig weekend foto's ging maken ipv het weekend vrij te houden voor mijn allerliefste, begaf ik mij op zeer gevaarlijk terrein....als blikken konden doden...

              Heb het natuurlijk goed gemaakt
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                daar mijn voorkeur uit gaat naar wolkenfotografie, vertoef ik vaak in de Polder, een open landschap.
                meerdere keren hem toch wel geknepen tijdens een onweersbui in het open veld.
                ok in de auto blijven zitten is een optie, maar toch.
                blijft natuurlijk altijd het risico, dat er een boze boer achter je aankomt met een hooivork.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                  Recent nog

                  We waren foto's aan het maken bij de Corge du Verdon en ik zag een stukje wat iets meer de kloof instak waardoor ik miinder last had van de struik die het zicht teveel belemmerde naar mijn zin. Ik begaf me toen toch wel heel erg letterlijk op het randje van de afgrond. Op dat moment leek het me niet gevaarlijk maar achteraf ... even wegglijden en ik lag een paar honderd meter lager.

                  Gr. X.

                  Comment


                  • #10
                    Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                    Mijn persoonlijke (voornamelijk Afrikaanse) voorvallen met wilde dieren ga ik jullie besparen. Je gelooft het toch niet. Ik moest allang dood zijn.

                    Maar gewoon dit; is iedereen hier zich wel steeds bewust van het risico dat neemt? Of zijn er momenten dat de dood aan je passeert zonder dat je het beseft?

                    Twee voorbeeldjes;

                    1. Ooit een groep mensen beeldekens zien trekken in één richting terwijl er een paar meter achter hunne rug een mannetjes luipaard passeert.
                    2. Een toerist wou persé een foto van zichzelf, terwijl hij op het karkas van een neushoorn staat.

                    Bij één van de twee bovenstaande feiten viel een dodelijk slachtoffer. Weet jij bij welk?

                    Comment


                    • #11
                      Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door TooT Bekijk bericht
                      Twee voorbeeldjes;

                      1. Ooit een groep mensen beeldekens zien trekken in één richting terwijl er een paar meter achter hunne rug een mannetjes luipaard passeert.
                      2. Een toerist wou persé een foto van zichzelf, terwijl hij op het karkas van een neushoorn staat.

                      Bij één van de twee bovenstaande feiten viel een dodelijk slachtoffer. Weet jij bij welk?
                      bij de 2e omdat daar leeuwen of hyena's aan het lunchen waren?
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                        ik heb al wat meegemaakt bij fotograferen van autowedstrijden .. met één voorval waar ik letterlijk door het oog van de naald ben gekropen toen een monstertruck zich niet aan "het voorziene parcours" hield, en ik geen kan uit kon om te ontwijken .. gelukkig was het mijn apparatuur die averij opliep en niet mijn lichaam (na ja, niets wat niet kan genezen).. en sindsdien is mijn besluit: ik verdien er niet genoeg aan om dergelijke risico's te nemen

                        Comment


                        • #13
                          Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                          ik heb al wat meegemaakt bij fotograferen van autowedstrijden .. met één voorval waar ik letterlijk door het oog van de naald ben gekropen toen een monstertruck zich niet aan "het voorziene parcours" hield, en ik geen kan uit kon om te ontwijken .. gelukkig was het mijn apparatuur die averij opliep en niet mijn lichaam (na ja, niets wat niet kan genezen).. en sindsdien is mijn besluit: ik verdien er niet genoeg aan om dergelijke risico's te nemen
                          tja en dat voor een momentopname!
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                            Kijk naar het voetje onderaan



                            Om je een betere indruk te geven: ik stond op het rode kruisje

                            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: je leven riskeren voor een opname ?!

                              foto 1 toch wat gebibberd precies

                              Comment

                              Working...
                              X