Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurverschil Lightroom - picasa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurverschil Lightroom - picasa

    ik zit met een vervelend probleem op mijn pc. Het betreft een kleurverschil dat zich enkel maar in bepaalde programma's en bij bepaalde foto's voordoet. Ik zal hier alles zo overzichtelijk mogelijk op een rijtje proberen zetten...


    -in lightroom bewerk ik mijn foto's tot ze eruit zien zoals ik ze wil

    -na converteren in lightroom zien de jpg foto's in de windows viewer eruit zoals in lightroom

    -de miniatuurweergaven in Windows zijn veel grauwer dan de originele foto
    (de miniatuurweergave komt dus totaal niet overeen met de werkelijke foto in windows viewer)

    -als ik een foto als msn afbeelding gebruik, komt deze ook veel grauwer als msn afbeelding te staan

    -mijn recent bewerkte foto's (na format van mijn pc) komen in picasa veel te grauw uit

    -alle oude bewerkte foto's (voor format pc) zien er perfect hetzelfde uit zowel in picasa, lightroom als windows viewer (zoals ik het wil dus)

    -ik heb identiek dezelfde problemen in Windows XP én in Vista


    Heeft iemand dezelfde problemen? Of weet er iemand een oplossing? Ik denk niet dat het aan de calibratie van mijn scherm ligt, aangezien ik enkell de problemen heb met de recentere foto's en niet met de oude foto's
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: kleurverschil Lightroom - picasa

    lap zeg, nu zie ik het, lightroom staat in adobeRGB en niet in sRGB

    das nu de zoveelste keer da ik mijn eigen probleem oplos door het gewoon te beschrijven



    een ander vraagje dan, maakt het uit of ik mijn foto's in AdobeRGB of in sRGB zet? wat is het best?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: kleurverschil Lightroom - picasa

      Zonder extra informatie omtrent kleurruimte gebruik vrees ik dat er niet veel kan van gezegd worden.
      Dus vraag nr.1: neem je je foto's n Adobe RGB of in sRGB ?

      Comment


      • #4
        Re: kleurverschil Lightroom - picasa

        Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow Bekijk bericht
        Zonder extra informatie omtrent kleurruimte gebruik vrees ik dat er niet veel kan van gezegd worden.
        Dus vraag nr.1: neem je je foto's n Adobe RGB of in sRGB ?
        foto's worden dus genomen in sRGB
        maar tis al opgelost, al mn foto's zien der nu terug beter uit, stom dak niet eerder heb gedacht aan de kleurruimte...
        5DmkIII en wat glas

        Comment

        Working...
        X