Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukservice voor foto's met text...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukservice voor foto's met text...

    Hallo,

    ik wil foto's bestellen voor kaartjes van een eerste communie.
    Ik bestel normaal via Colormailer of Pixum, maar deze keer zit er tekst in de foto's en wil ik een goede afsnijding.

    Kan er me iemand advies geven welke service er gepast zou zijn voor mij, af kan ik correcties toepassen om heel zeker te zijn?

    (Ik heb al gedacht om witte boorden toe te voegen in de lengte, aangezien Pixum toch dezelfde prijs aanneemt van bv. 13x13 tot 13x23... en dan zelf af te snijden)

    Anders nog adviezen???

    Nick
    Nikon D300 & een beetje glas...
    Iets kleiners als carry everywhere

  • #2
    Ik heb vorige week geboortekaartjes laten afdrukken met text en een kader om de foto heen.
    Formaat 10-15 cm.

    Heb ik bij de hema laten doen, in de snelservice, zij heben daar een agfa staan.
    En echt de kwaliteit is beter dan ooit.
    Zelfs 30*45 is super.

    Ik crop de foto op 10,3 bij 15,3 cm en altijd op 300 DPI inch/cm.
    Maar laat je eerst goed infomeren, voor de lengte breedte verhoudingen, en eerst 1 testafdruk laten maken..
    Ook vermeld ik er altijd bij dat er een kader en of text opstaat..

    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

    Comment


    • #3
      een echt fotoformaat is 10.2 op 15.2... dus als ge 10x15 binnensteekt, dan krijg je een heel klein beetje een verkeerd beeld. als je een fijne rand of zo hebt, dan kan dit problemen opleveren.
      voor andere formaten informeer je best bij die mensen die ze afmaken, en inderdaad een proefshot binnensteken voordat je een hele reeks laat maken. die extra 2euro kan zijn geld wel opbrengen, zo zie je direct als er iets mis is, of als er iets zou storen op je foto... zoals mijn duifje in de lucht juist naast het hoofd van een communiekantje...op het scherm was dit geen storend element, op de afdruk was dit een kleine korrel die de oneffenheid in de lucht bracht. die dingen kan je dan nog wegwerken.
      ik heb geen ervaring met andere afdrukcentra's... ik hou me aan 1 service, ze zijn het gewoon en de kwaliteit mag er zeker zijn, ...
      succes dermee en laat iets horen/zien als ge iets zout hebben he
      cya soon en thanX voor de labels

      baldie

      Comment

      Working...
      X