Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verzenden naar kranten en/of tijdschriften

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verzenden naar kranten en/of tijdschriften

    Ik kwam deze middag voorbij een huis waar net een kleine brand had gewoed en heb hiervan enkele foto's genomen.



    Nu stelde ik mezelf (en nu dus ook jullie) de vraag of en hoe ik deze foto's naar (plaatselijke) kranten kan sturen en zo ja, hoe groot is de kans dat deze daadwerkelijk zouden worden gepubliceerd. Zijn er op het BD-forum mensen die hier reeds ervaringen hebben opgedaan? Zijn er zaken waar je op moet letten...???

    Groetjes,
    Arne
    http://www.arnesmeets.tk

  • #2
    Hallo.
    Ik denk dat je gewoon eens moet bellen met een krant.
    Indien de beelden spectaculair zijn zullen ze hem wel plaatsen, indien je een brand ziet, bel de krant en op geen tijd zal daar een fotograaf staan.
    Ik heb ooit eens een foto naar het nieuwsblad gemaild en die stond er de volgende dag erin, dus proberen.
    groeten dromer

    Comment


    • #3
      Arne elke krant heeft een redactie die fait d'hivers doet, zo noemt men dergelijke dingen als brandjes, ongevallen, gouden bruiloften enz... Meestal is dat de regionale redactie en de telefoonnummers staan meestal op de sites van de diverse kranten. Als jouw foto goed genoeg is en dan bedoel ik dat niet technisch maar een hoge nieuwswaarde heeft zal de redacteur voorstellen aan de eindredactie om je foto + onderschrift te plaatsen. Indien je foto een nationaal hoge nieuwswaarde heeft kan dat zelfs op pagina 1 of ergens vooraan in de krant. Altijd je naam, adres en tel nr vermelden, niet op de foto maar in je mail en vermeld ook dat de foto alleen maar mag geplaatst worden met naamvermelding van de fotograaf, je kan dan aanspraak maken op een vergoeding die meestal gebaseerd is op Sofam tarieven. Na publicering de krant bijhouden want jij moet hen vertellen dat ze jouw foto publiceerden, zelf zullen ze anders niet makkelijk over de brug komen. Let wel om een vergoeding te krijgen moet het echt wel een goede foto met een hoge nieuwswaarde zijn. Maar geef toe morgen je eigen naam in de krant onder een foto (en niet in de brokkenrubriek) is ook al leuk! Succes.
      Luc "iKKe"
      http://www.jip.be/luc

      Comment

      Working...
      X