PDA

Volledige versie bekijken : Eindelijk!

Fullator
17 oktober 2007, 00:15
Na de aanslepende gezondheidsproblemen raken we er nu weer bovenop. En dus is het derde deel van de fotografiecursus klaar voor iedereen die hem wil downloaden.

De url is dezelfde gebleven, dus http://www.chronax.be/nuttig.html en klikken op Deel III. Het formaat is .pdf, het onderwerp sensoren en kleuren.

Deel IV zal vooral gaan over het RAW-formaat en elementaire beeldbewerking. Hopelijk verschijnt het eind november.

Groetjes aan iedereen,

Leon

DrJeckyll
17 oktober 2007, 01:04
Hallo Leon,

Allereerst goed om te horen dat het weer de goede kant opgaat met je :G

Ik ga je 3e deel weer met veel plezier lezen en aangezien de vorige werken van je super waren gaat dit zeker ook een toppertje zijn.

Zoieso vind ik het erg tof dat je dit belangenloos doet voor een ieder die erin geinteresseerd is.

Btw als je nog bandbreedte nodig hebt voor je andere projekt, heb hier een ftp server met ongelimiteerde up en download.

Greetz rich

hjanssen
17 oktober 2007, 11:50
Oeps foto 1 deel 3 is niet het laagdoorlaatfilter maar de spiegel, die ik zie met de scherpstelvelden op het matglas er boven.

Fullator
17 oktober 2007, 13:41
Oeps foto 1 deel 3 is niet het laagdoorlaatfilter maar de spiegel, die ik zie met de scherpstelvelden op het matglas er boven.

Nee hoor, de spiegel is opgeklapt (zelf gedaan). Wat je ziet is de weerspiegeling van het scherpstelgebied in het dichroïsche oppervlak van het eerste infraroodfilter. Ik had eerst even ook mijn twijfels en heb de foto overgedaan, opgeklapte spiegel en zelfde resultaat. Met de kleine sensor is het niet zo duidelijk, dus ik ga nu een foto maken van mijn 5D en dat zou duidelijker moeten zijn. Je kan natuurlijk niet recht op je sensor flitsen van dichtbij, want dan riskeer je wel iets. De foto is dus gemaakt bij gedempt daglicht en met een tijdsopname. Al het foto- en grafisch materiaal in de cursus is trouwens van mijn hand (vandaar de primitieve tekeningen :o)

Leon

TravelToy
17 oktober 2007, 15:05
Blij dat het weer beter gaat. Nu kwestie van niet te hard van stapel te lopen hé.

Mvg,
TravelToy.

Mordred
17 oktober 2007, 15:19
amai mijne frak, das veel werk in je cursus gestopt man !!! :G:G:G

Glenn

Jos Vanhengel
17 oktober 2007, 19:50
BelgiumDigital is jou eeuwige dank verschuldigd! :G :G :G

HIER MET DIE MEDAILLES (voor moed en zelfopoffering)!! :D

James71
17 oktober 2007, 19:55
Leon,

Blij te horen dat het beter met je gaat, welkom thuis zou ik zo zeggen.
Bedankt voor de cursus :G

groetjes

James

zunoel
17 oktober 2007, 22:14
Ook van mij een welkom terug Leon.
Ik ben blij te horen dat het terug beter gaat.

Je hebt weer een prachtwerk geleverd :G:G:G:G