Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

update: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • update: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

    Gisteren speelde An Pierlé & White Velvet een theaterconcert in De Velinx (Tongeren). Fijne locatie en fijn optreden, maar vaak moeilijke omstandigheden om te fotograferen, temeer omdat An & haar bandleden redelijk ver achteraan 't podium bleven rondhangen, het licht niet altijd optimaal was en het om een zittend concert ging. 'k Was dus niet vrij om "te gaan en staan waar ik wou".







    Overigens, iemand 'n tip hoe 'k m'n copyright kleiner op de foto kan krijgen. 't Lettertype staat ingesteld op 8px, maar afhankelijk van de grootte van de foto, pas BD-Sizer 't toch vanzelf aan
    Last edited by Stoned Puke Bastard; 16 oktober 2007, 01:04. Reden: update
    www.festivalnoise.be
    http://www.timmyhaubrechts.be

  • #2
    Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

    Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
    Gisteren speelde An Pierlé & White Velvet een theaterconcert in De Velinx (Tongeren). Fijne locatie en fijn optreden, maar vaak moeilijke omstandigheden om te fotograferen, temeer omdat An & haar bandleden redelijk ver achteraan 't podium bleven rondhangen, het licht niet altijd optimaal was en het om een zittend concert ging. 'k Was dus niet vrij om "te gaan en staan waar ik wou".







    Overigens, iemand 'n tip hoe 'k m'n copyright kleiner op de foto kan krijgen. 't Lettertype staat ingesteld op 8px, maar afhankelijk van de grootte van de foto, pas BD-Sizer 't toch vanzelf aan
    Bij welke ISO is dit gemaakt?
    Last edited by LJ Tom; 15 oktober 2007, 22:17. Reden: foto's uit quote

    Comment


    • #3
      Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

      foto 1: ISO 1000, Diafragma 2.8, Shutter 1/50
      foto 2: ISO 1000, Diafragma 2.8, Shutter 1/30
      foto 3: ISO 1000, Diafragma 2.8, Shutter 1/100

      Nikon en ISO +800, da's een ramp...
      www.festivalnoise.be
      http://www.timmyhaubrechts.be

      Comment


      • #4
        Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

        Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
        Nikon en ISO +800, da's een ramp...

        Je bedoelt D70 +800 (*)
        Met de D80 heb ik (test)concertfoto's aan ISO 3200 vergelijkbaar met jouw laatste, ISO 1600 is goed te doen...(RAW+C1)
        Eerste de mooiste, misschien proberen in z/w ?

        (*) Indien dan toch noodzaak : kies voor ISO 1600, eerder dan voor tussengetallen
        Last edited by mexicano; 15 oktober 2007, 10:33.
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

          Oorspronkelijk geplaatst door Stoned Puke Bastard Bekijk bericht
          foto 1: ISO 1000, Diafragma 2.8, Shutter 1/50
          foto 2: ISO 1000, Diafragma 2.8, Shutter 1/30
          foto 3: ISO 1000, Diafragma 2.8, Shutter 1/100

          Nikon en ISO +800, da's een ramp...

          Als ik dit zie, wordt ik opnieuw kwaad op de ingenieurs van Nikon. Na 30 jaar trouw aan het merk heb ik al mijn gerief moéten verkopen omdat ze er maar niet in slaagden een camera met een aanvaardbaar ruisniveau op hoge ISO te ontwerpen. Sindsdien werk ik met Canon (zie mijn bijdrag met beelden van The Police in dit onderdeel) en het verschil is onvoorstelbaar groot. Mar ik blijf het even onvoorstelbaar vinden dat ze bij Nikon zo zijn beginnen knoeien, na al die jaren van comfortabele voorsprong op de concurrentie. (die ze trouwens nog altijd hebben op het gebied van lenzen en gebruiksvriendelijkheid). De typische arrogantie van de marktleider, zeker? Eén advies dus: als je veel aan concertfotografie (of een andere discipline met hoge ISO) doet, maak dan de switch. Ik had het al veel eerder moeten doen... Maar ja, voor 25.000 euro aan glas vervang je niet van de ene dag op de andere.

          Comment


          • #6
            Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

            merci voor de tips. Ik heb ook al wel vaker gedacht om de switch te maken naar Canon, maar zoals Concertfoto aanhaalt... 't is 't glas dat dan ook gelijk mee geswitched moet worden, en voor m'n D70 krijg 'k nu niks meer terug.

            Als 'k straks thuis ben van werk, probeer ik eens een omzetting naar z/w. Hopelijk levert dat meer op
            www.festivalnoise.be
            http://www.timmyhaubrechts.be

            Comment


            • #7
              Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

              awel dan moet ge es naar mijn Rock Ternat Foto's kijken

              D70 met ISO1000 meestal
              en ze zijn goe meegevallen

              sommige heb ik zelfs geen subtiele NoiseNinja-beurt gegeven
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                awel dan moet ge es naar mijn Rock Ternat Foto's kijken

                D70 met ISO1000 meestal
                en ze zijn goe meegevallen

                sommige heb ik zelfs geen subtiele NoiseNinja-beurt gegeven
                Ja, maar in - bijvoorbeeld - die van Frank Verlinden zie ik toch weer die streperige ruis die zo typisch Nikon is. Knappe foto's, trouwens, zeker die van Elsje...

                Comment


                • #9
                  Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  (*) Indien dan toch noodzaak : kies voor ISO 1600, eerder dan voor tussengetallen
                  Yep, dit is volgens mij ook het probleem. Tussentallen zijn vaak ruiziger dan 200-400-800-1600...

                  Probeer de volgende keer eens op 800, je zal een duidelijk verschil merken, en je moet maar 1 stopje inleveren ofzo...
                  'k zie aan de exif dat je lens f2.8 aankan, dus dat zou geen probleem mogen zijn

                  Je foto's gaan dan ook veel betere diepte krijgen als ze goed belicht zijn.

                  Tom
                  ~TDN
                  fotoblog: www.tdn9.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                    awel dan moet ge es naar mijn Rock Ternat Foto's kijken

                    D70 met ISO1000 meestal
                    en ze zijn goe meegevallen

                    sommige heb ik zelfs geen subtiele NoiseNinja-beurt gegeven
                    Knappe foto's hoor!

                    Veel hangt natuurlijk ook af van de lichtomstandigheden he. Ik kan me voorstellen dat deze op Rock Ternat vaak beter waren dan bij 't intieme concert van An Pierlé & White Velvet.

                    Merci ook voor de tip ivm de tussengetallen. Zal er in de toekomst rekening mee houden.
                    www.festivalnoise.be
                    http://www.timmyhaubrechts.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                      UPDATE: Heb m'n foto's eens omgezet naar z/w en er een ietwat andere uitsnede van gemaakt (valt niet zo heel erg op). Daarnaast een poging gedaan om eens met Noise Ninja aan de slag te gaan. Hopelijk zijn deze beter...



                      Last edited by LJ Tom; 16 oktober 2007, 19:12. Reden: update - Foto's achter link
                      www.festivalnoise.be
                      http://www.timmyhaubrechts.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: update: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                        Timmy,
                        heb je 1e foto, die ikzelf ook de beste vind even zelf door noiseninja gehaald en mijn zw er even op toegepast, 1 oog heb ik met doordrukken en tegenhouden wat lichter kunnen maken, maar het andere is te donker...
                        Heb de foto achter een linkje gezet en is ook zo weer weg als je het liever niet hebt
                        Groeten

                        De Foto
                        StijnDeGrauwe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: update: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                          Oorspronkelijk geplaatst door Darth_Stijn Bekijk bericht
                          Timmy,
                          heb je 1e foto, die ikzelf ook de beste vind even zelf door noiseninja gehaald en mijn zw er even op toegepast, 1 oog heb ik met doordrukken en tegenhouden wat lichter kunnen maken, maar het andere is te donker...
                          Heb de foto achter een linkje gezet en is ook zo weer weg als je het liever niet hebt
                          Groeten

                          De Foto
                          Thx Stijn. Ziet zeker niet slecht uit, maar nu zou 't aan m'n scherm kunnen liggen; in het linkeroog zie ik in jouw bewerking absoluut geen detail meer. In mijn bewerking wel. Ik heb de indruk dat je flink wat contrast hebt toegevoegd ook, kan dat?
                          www.festivalnoise.be
                          http://www.timmyhaubrechts.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: update: An Pierlé & White Velvet @ De Velinx

                            Mja ik heb in dat oog nog een klein beetje detail, maar ook niet veel...
                            Ik maak vooral gebruik van Niveaus en Curven.
                            Ik heb graag puur zwart in een zwart wit foto, en als het kan ook een beetje wit, maar dat moet niet echt...
                            StijnDeGrauwe.be

                            Comment

                            Working...
                            X