Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto rubens- foto konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto rubens- foto konijnenberg

    Ik sta op het punt me de nikon d40x of de canon 400d aan te schaffen, bij rubens staat de nikon iets goedkoper en ik krijg er ook een extra 2gb kaart bij. Heeft er hier iemand ervaring met foto rubens? Heb er nog nooit iets van gehoord. Iemand wist mij te vertellen dat de lenzen die bij nikon zitten beter zijn dan die van canon, klopt dit?

    Bedankt voor de antwoorden

  • #2
    Re: Foto rubens- foto konijnenberg

    heb goede ervaring met zowel konijn als rubens... Over dat kwaliteitsverschil van canon vs nikon lenzen kan ik niks vertellen... Vermoedelijk was die "iemand" een nikonian??
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto rubens- foto konijnenberg

      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      heb goede ervaring met zowel konijn als rubens... Over dat kwaliteitsverschil van canon vs nikon lenzen kan ik niks vertellen... Vermoedelijk was die "iemand" een nikonian??

      T was de lokale fotograafwinkel, (nikongebruiker) had er ook al m'n twijfels bij. Der zijn zodanig veel pakketten in te verkrijgen dat ik een beetje tilt sla.

      Comment


      • #4
        Re: Foto rubens- foto konijnenberg

        vermoedelijk zit bij de beide toestellen een kitlens, en die zijn grofweg evenwaardig.

        't is niet dat je bij de ene een f2.8 lens krijgt en bij de andere het met een f3.5-5.6 lenske moet stellen .. bij beiden krijg je een relatief trage relatief lichtonsterke kitlens (als je niet oplegt voor een kit met een betere lens) die perfect is voor je eerste stappen in DSLR gebruik.

        De verschillen zijn minimaal. als je circa evenveel betaalt verschillen de merken niet veel op kwaliteitsniveau. Verschillen in gebruiksgemak zijn groter, en dat is dan subjectief .. de ene vind het ene merk beter in de hand liggen dan het andere merk .. probeer ze .. de feel is persoonlijk en belangrijker dan een vermeend verschil in kwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Foto rubens- foto konijnenberg

          De kitlens (18-55) was voor een Engels blad de reden om de D40x uit te roepn als winnaar van een dubbeltest, er waren meer reden, maar als de kwaliteit van de lens gelijk was geweest aan de Nikkor had waarschijnlijk de 400D gewonnen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Foto rubens- foto konijnenberg

            Welke winkel zou het beste zijn qua uitleg rubens in wilrijk of antwerpen?

            Comment


            • #7
              Re: Foto rubens- foto konijnenberg

              Oorspronkelijk geplaatst door duca104 Bekijk bericht
              Welke winkel zou het beste zijn qua uitleg rubens in wilrijk of antwerpen?
              Wilrijk is een klein winkeltje, Antwerpen een grotere. Uitleg weet ik niet. Ligt aan de persoon die je helpt. Wat ik wel weet, is dat het geen arrogante en opdringerige verkopers zijn

              Over de lenzen, kan je toch wel stellen dat Nikon de betere kitlens heeft, en misschien zelfs de betere over bijna de gehele lijn.. maar ook wel duurder.

              Comment


              • #8
                Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door duca104 Bekijk bericht
                Welke winkel zou het beste zijn qua uitleg rubens in wilrijk of antwerpen?
                Ik ben in Wilrijk geweest. Zeer vriendelijke en behulpzame dame, die graag uitleg wilde geven, zelfs via telefoon. Maar ik had me eerst uitgebreid geinformeerd via internet zodat ik snel terzake mijn bestelling kon doorgeven. De dag nadien lag alles netjes klaar in de shop.
                BD0910BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                  Eveneens een goede ervaring met Wilrijk. Is wel kleinere winkel en het is er vrij druk in het weekend.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                    Misschien eens gaan zien op de site van foto Rubens. Volgende week is het er een beurs, waar je de verschillende toestelen kan uittesten. Dan kan je misschien een beter zicht hebben op de verschillen tussen de twee.
                    canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
                    mijn fotosite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                      Hier ook goede ervaringen met zowel Rubens Wilrijk als Rubens Antwerpen.
                      In Wilrijk is het wel iets makkelijker om te parkeren.
                      Misschien eerst even bellen om te horen of het gevraagde voorradig is, zoniet zorgen ze er redelijk snel voor om het in de winkel te hebben.
                      Je kan ook online bestellen en laten bezorgen in de winkel van je keuze, gaat vrij snel bij hen.

                      mvg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                        hoi
                        voor de prijzen moet je het niet doen
                        haal alles bij rubens, konijnenberg rekent extra op bankkontakt
                        rubens is éen van de goedkoopste en je krijgt er goede info
                        alhoewel ik men Canon 450D in Turnhout ben gaan halen daar ze die bij rubens nog niet hadden
                        ben echt kontent van hun service

                        mvg baloeke
                        canon 450D Sigma 18-200 OS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                          Oorspronkelijk geplaatst door baloeke Bekijk bericht
                          hoi
                          voor de prijzen moet je het niet doen
                          haal alles bij rubens, konijnenberg rekent extra op bankkontakt
                          rubens is éen van de goedkoopste en je krijgt er goede info
                          alhoewel ik men Canon 450D in Turnhout ben gaan halen daar ze die bij rubens nog niet hadden
                          ben echt kontent van hun service

                          mvg baloeke
                          Kijk eerst even naar de datum van het oorspronkelijke bericht, ik denk dat duca104 ondertussen al lang een camera heeft (en toen was er zelfs nog geen 450D).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                            dank voor de info baloeke.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto rubens- foto konijnenberg

                              Hoeveel telt konijn dan wel bij voor te betalen met bank contact? Voor visa en master card wist ik hangt daar trouwens uit
                              grtz
                              http://www.pbase.com/doxkes
                              Nog in opbouw

                              Comment

                              Working...
                              X