Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

    Tijdens de Bear Watching getuige geweest van griezelige gevechten onderling om de betere visplaatsen.
    Deze zijn eerder een machtsvertoon onderling. Zelden zijn er verwondingen alhoewel er sommige zijn met littekens van zulke gevechten.


    Foto 1





    Je kan de scherpe hoektanden goed waarnemen.



    Foto 2





    En ze proberen te bijten waar ze kunnen.



    Foto 3





    En je kan hier goed zien hoe ze proberen hun macht met hun scherpe tanden aan mekaar te tonen.

  • #2
    Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

    ik vind het te sterk dierentuinfoto's lijken...
    Van te hoog genomen en veel te crap, ik zou er zeker wat meer omgeving bijgehaald hebben...
    One life, live it!
    vernieuwde site: natuurbeeld

    Comment


    • #3
      Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

      Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Bekijk bericht
      ik vind het te sterk dierentuinfoto's lijken...
      Van te hoog genomen en veel te crap, ik zou er zeker wat meer omgeving bijgehaald hebben...
      Te veel crap of teveel crop?

      Comment


      • #4
        Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

        het is echt heel gaaf dat je dat gezien heb, maar ik vind het ook net lijken alsof ze in de dierentuin zijn genomen, jammer
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #5
          Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

          wat meer omgeving of nog meer inzoomen, zou idd bijdragen tot 'mooiere' foto, moet nogal een kick geweest zijn zeker ?

          Comment


          • #6
            Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

            Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
            wat meer omgeving of nog meer inzoomen, zou idd bijdragen tot 'mooiere' foto, moet nogal een kick geweest zijn zeker ?
            Net wat ik ook wou zeggen.

            Als je geen goede positie kunt of mag innemen(te gevaarlijk) zou ik zeker proberen om close-ups te maken.

            Dit verbergt heel dikwijls de ongelukkige positie.

            Nog meer omgeving zou ik niet doen omdat dan het "slechte effect" nog versterkt wordt.

            De derde foto is voor mij de beste uit de reeks.

            Mooi
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #7
              Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

              Wie zou dit niet willen meemaken, knappe actieplaten
              Met wat beter weer waren dit hoogstwaarschijnlijk topplaten geweest.

              Comment


              • #8
                Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                Te veel crap of teveel crop?

                of is het misschien krap of krab

                effe off-topic: je kan dan wel zeggen dat spelling niet belangrijk is, als je maar begrijpt wat er bedoeld wordt, maar wat wordt hier nu bedoeld?? crap (****), crop of krap of krab
                Last edited by Cadfael; 11 oktober 2007, 11:19.
                Alpha male no more.
                Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
                FB: Joska Joska.

                Comment


                • #9
                  Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                  Moet ongetwijfeld een prachtige waarneming geweest zijn, maar ik ben het eens met de mening van de anderen, namelijk dat het standpunt te hoog is. Wat enigszins kon helpen, is simpelweg meer afstand nemen zodat de kijkhoek minder steil wordt.
                  beeldbank www.arterra.be
                  persoonlijke site www.wildeyes.be
                  Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                    Wish I was there!...very nice shots!...kind regards.!..ikke.
                    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                    http://pallenhoven.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                      Hoe dan ook, dit is toch een puike prestatie... doe het maar na!
                      Voor mij, ondanks de reakties, een dikke 8/10

                      mvg,

                      Roland

                      Comment


                      • #12
                        Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                        ...en daar ben ik het meer dan mee eens.

                        Ben zelf nog niet lang terug van Canada en heb ook aan bear watching gedaan. Ik neem aan dat deze vanuit een uitkijkpost zijn genomen aan de Knight Inlet en vandaar het hogere standpunt?

                        Wij zijn via Campbell River gegaan en hadden spijtig genoeg slecht donker weer die dag + tele zonder VR en statief gevaarlijk (wij stonden tussen twee riviertjes op de grond) = slechte foto's. Wel een tiental Grizzlies gezien.

                        Knap gedaan, ik doe er mijn hoed voor af.

                        Mvg
                        Gert
                        Feedback is the breakfast of the champion

                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                          Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
                          ...en daar ben ik het meer dan mee eens.

                          Ben zelf nog niet lang terug van Canada en heb ook aan bear watching gedaan. Ik neem aan dat deze vanuit een uitkijkpost zijn genomen aan de Knight Inlet en vandaar het hogere standpunt?

                          Wij zijn via Campbell River gegaan en hadden spijtig genoeg slecht donker weer die dag + tele zonder VR en statief gevaarlijk (wij stonden tussen twee riviertjes op de grond) = slechte foto's. Wel een tiental Grizzlies gezien.

                          Knap gedaan, ik doe er mijn hoed voor af.

                          Mvg
                          Gert

                          Wij zijn op dezelfde plaats geweest, maar ik lees dat jij op de grond stond, wij stonden in de schuilhut, ongeveer 1m50 boven de grond, niet de hut aan het waterverval.
                          Het weer was die dag wel iets beter, maar de dag ervoor hebben we de Whale Watching gedaan, en toen hadden wij zeer slecht weer, regen, regen en nog eens regen.
                          Echt typisch een Belgisch weertje.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                            Ik ben een paar jaar geleden ook naar Canada geweest. Wij zijn de grens overgestoken naar Alaska en hebben de beren zien vissen in de Fish Creek nabij Hyder. De bearwatching gebeurde vanop een speciaal gebouwde houten overlook vanwaar de fotoshooters inderdaad neerkeken op het hele gebeuren. Je loopt daar niet waar je wilt om een beter standpunt uit te kiezen vanwege het gevaar. 't Is daar foto's schieten of niets. Als je de overlook verliet werd je teruggefloten. Er zouden anders te veel accidenten gebeuren met al die nieuwsgierige toeristen. En je loopt daar ook niet alleen. De houten overlook stond vol en bij elke stap daverde het ding zodat je daar met een statief ook al niks kon beginnen. We zijn zelfs 3 keer terug moeten keren om beren te zien want de eerste 2 keren was er geen kat (hmm....beer) te zien.

                            Dus Francis, ik weet dat een beter standpunt kiezen makkelijker gezegd is dan gedaan. Ik vind je foto's heel knap
                            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Griezelig gevecht door grizzly's (Canada)

                              prachtige reeks

                              Comment

                              Working...
                              X