Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LEESPROBLEEM SM CARD

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LEESPROBLEEM SM CARD

    Probleem : ik heb alle foto's die op mijn SMcard staan gerisezed en nadien terug opgeslagen via mijn sandisk.

    Nu ik ze via mijn UZI wil laten zien aan de buren geeft mijn apparaat 'PICTURE ERROR'.

    Wie kan helpen ???????

    Geert

    Nikon D80

  • #2
    Ik denk dat je camera het 'nieuwe' formaat niet herkent waardoor teruglezen uitgesloten kan zijn. Bewaar je originelen op je pc goed of anders snel van je SM-card terug halen met je cardreader. Daarna je kaart formatteren IN je toestel en NIET in je SM-cardreader.

    Ik hoop dat de SM-card op dezelfde wijze werkt als een CompactFlash-card want zo moet het met dat soort kaarten beslist goed gaan.

    Groetjes,
    Willem


    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3

      Probleem : ik heb alle foto's die op mijn SMcard staan gerisezed en nadien terug opgeslagen via mijn sandisk.

      Nu ik ze via mijn UZI wil laten zien aan de buren geeft mijn apparaat 'PICTURE ERROR'.

      Wie kan helpen ???????

      Geert


      Ja Geert, ik herken het probleem. ik heb ook een UZI gehad, maar ik denk dat dit geldt voor alle camera's. De reactie van Willem was correct. Besluit: NOOIT met de PC-bewerkte foto's wederopslaan op je kaartje - dat is om miserie vragen... Je kaartje enkel en alleen gebruiken en dus ook formatteren met je camera. En pas op, ik denk dat je op de UZI - en wellicht ook op andere camera's kan kiezen tussen alle bestanden wissen of je kaart formatteren; dat is dus NIET hetzelfde !!! Bij problemen steeds je kaart formatteren om met een schone lei te kunnen beginnen. Overigens, heb ik hier en daar al gehoord dat SM "vaker" problemen geeft dan CF... Maar ja, daar ben jij niet mee geholpen... Ik heb vroeger ook al eens sporadisch een foto gehad op een SM-kaartje die niet correct werd uitgelezen. Nu werk ik
      bijna uitsluitend met CF ( de E-100RS kan beiden aan)en die zijn ook een beetje robuuster. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad.




      Marc

      " Waar een wil is, is een weg ! Zelfs als de weg weg is ! " ;-)
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment

      Working...
      X