Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Daar gaat ie weer :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Daar gaat ie weer :-)

    Ehm, gezien het feit dat mensen twee verschillende beoordeling methoden gebruiken denk ik dat ik met deze score blij moet zijn

    IMAGE RATING

    Numer of ratings: 49
    Average Rating: 4,7


    Rating Details:

    10: 0
    9: 2 4%
    8: 3 6%
    7: 2 4%
    6: 11 22%
    5: 10 20%
    4: 9 18%
    3: 3 6%
    2: 5 10%
    1: 4 8%

    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

  • #2
    Och ja Maturin, ik heb mij er al bij neergelegd

    Ik zie het nu zo; "Meedoen is belangrijker dan winnen".
    En dat help, serieus, hoor...

    En van de uistlag en punten, niks van aantrekken, we kennen U en we weten dat je een goed en bezield fotograaf bent !

    Comment


    • #3
      en dat de pics niet uit archief mogen komen weten we ook wel, maar de eerste inzendingen hebben blijkbaar al een zonsondergang gehad
      lol
      ...
      tzijn schoontjes, het zal weer leuk worden om te quoteren (kwoteren) ehum punten geven dan maar...

      have fun

      baldie

      ps: keep shooting...

      Comment


      • #4
        Ja is vervelend als iedereen op zijn eigen manier een puntentelling doet terwijl in de Sticky toch heel duidelijk staat wat de bedoeling is !!! Maar ja ook dat is al eerder gezegd

        Comment


        • #5
          Je hebt in alles gelijk behalve die uppercase U

          Originally posted by teddy-bear
          Och ja Maturin, ik heb mij er al bij neergelegd

          Ik zie het nu zo; "Meedoen is belangrijker dan winnen".
          En dat help, serieus, hoor...

          En van de uistlag en punten, niks van aantrekken, we kennen U en we weten dat je een goed en bezield fotograaf bent !
          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #6
            Van de zes mensen die mijn foto maar één puntje genoeg waard vonden had ik toch graag wat uitleg gehad, zodat ik daarmee in het vervolg rekening zou kunnen houden, en mijn foto's kan verbeteren.
            Ik zal hem hier nog eens posten, commentaar is welkom.

            Comment


            • #7
              Ik denk dat ik het weet Sonyke

              Die witte bloemen vormen met wat fantasie een 1

              En dat is voor sommigen "onweerstaanbaar"

              Neen serieus, ik wacht samen met U en zeker ook met velen onder ons, op die reactie van (al) deze 6 mensen

              Comment


              • #8
                Mja, dat ken ik.

                1/3 vond m'n foto blijkbaar barslecht (30% van de ratings = 1,2 of 3)
                niet dat ik er wakker van lig hoor, ik blijf gewoon proberen mijn foto's te verbeteren, ik ben ook nog niet zo lang bezig met fotografie.

                Volgende keer zal ik eens even streng oordelen!

                Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                Comment


                • #9
                  Ik had je toch echt een 7 gegeven hoor Yannick enne die van de 1 2 3 en die reageren waarschijnlijk niet

                  Comment


                  • #10
                    bedankt marjo, je hebt goeie smaak

                    even off-topic, mag je eigenlijk bewerkte foto's posten? Want zelf was ik ook niet echt tevreden over de compositie van mijn foto, met een beetje cropwerk had hij er beter uitgezien.. bij een candid heb je niet altijd evenveel tijd om een goede compositie te verzorgen hé
                    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                    Comment


                    • #11
                      Zou het misschien iets zijn om na een challenge niet alleen te laten zien hoeveel punten je hebt gekregen maar ook van wie? Of is dat vragen om problemen Ik zou er geen moeite mee hebben .

                      Comment


                      • #12
                        Wel mensen, ik zal hier eens als eerste open boek spelen.
                        Eerst en vooral voor Yannick : ik heb eerst gekeken naar : is het een échte candid of is het een "minder échte" candid. Daar ben ik van vertrokken. En aan de hand daarvan ben ik punten gaan geven. Jij scoorde bij mij iets minder maar nog wel een vijf.
                        Voor de rest vond ik maturin, en marjo wel een 9 waard en teddy bear en sonnyke een 8.
                        Voilà. Ik wil er ook bij zeggen dat enkele foto's van mij een 3 hebben gekregen en dat waren de foto's waar geen mensen (of dieren) op afgebeeld waren (echte of geen echte). Een 1 geef ik uit principe niet. Trouwens laat ons er niet van wakker liggen van die punten. Ik vind het leuk om mee te doen, het is natuurlijk veel leuker om derdes te zijn ipv 28e zoals nu, alhoewel ik dat ook niet slecht vind.
                        Laat ons gewoon mee doen voor de fun.
                        En een silhouet ik zou bij God gewoon niet weten hoe ik dat moet trekken. Maar daarvoor start ik wel een andere topic.

                        Comment


                        • #13
                          Maar op jouw methode is niets aan te merken. Prima zo toch? Ene, bedankt voor die 9 maar als je me een 4 had gegeven ook ok. Ik denk dat er toch veel mensen zo kiezen: De beste van 10 een 1 (eerste plaats) de slechtste van die 10 beste een 10. Mocht iemand m'n foto echt een 1 waard vinden, tja...

                          Originally posted by Act
                          Wel mensen, ik zal hier eens als eerste open boek spelen.
                          Eerst en vooral voor Yannick : ik heb eerst gekeken naar : is het een échte candid of is het een "minder échte" candid. Daar ben ik van vertrokken. En aan de hand daarvan ben ik punten gaan geven. Jij scoorde bij mij iets minder maar nog wel een vijf.
                          Voor de rest vond ik maturin, en marjo wel een 9 waard en teddy bear en sonnyke een 8.
                          Voilà. Ik wil er ook bij zeggen dat enkele foto's van mij een 3 hebben gekregen en dat waren de foto's waar geen mensen (of dieren) op afgebeeld waren (echte of geen echte). Een 1 geef ik uit principe niet. Trouwens laat ons er niet van wakker liggen van die punten. Ik vind het leuk om mee te doen, het is natuurlijk veel leuker om derdes te zijn ipv 28e zoals nu, alhoewel ik dat ook niet slecht vind.
                          Laat ons gewoon mee doen voor de fun.
                          En een silhouet ik zou bij God gewoon niet weten hoe ik dat moet trekken. Maar daarvoor start ik wel een andere topic.
                          Groeten,
                          Ronald
                          http://fotografie.jouwweb.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Ik ben ook iemand die nooit enen geeft. Meestal ga ik niet lager dan een 4.

                            @Sonyke betreft: jouw foto mag dan als foto best geslaagd zijn, dit heeft in de verste verte niets met 'candid' te maken, ongeacht de tekst die je erbij zet.
                            Ik vind dat een foto wel met het topic te maken moet hebben om een voldoende (6 of hoger) te krijgen.
                            Zo hebben van mij (net als van Act) alle foto's zonder mensen of alleen met dieren een laag cijfer gekregen, omdat dit nu eenmaal geen candids zijn.

                            @Yannick: croppen mag hoor. Welke bewerkingen verder zijn toegestaan staat volgens mij in een sticky in dit forum, maar ik denk dat sepia daar wel onder valt.

                            Jacki
                            Meer foto's op Mukblog

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jacki
                              Ik ben ook iemand die nooit enen geeft. Meestal ga ik niet lager dan een 4.

                              @Sonyke betreft: jouw foto mag dan als foto best geslaagd zijn, dit heeft in de verste verte niets met 'candid' te maken, ongeacht de tekst die je erbij zet.
                              Ik vind dat een foto wel met het topic te maken moet hebben om een voldoende (6 of hoger) te krijgen.
                              Zo hebben van mij (net als van Act) alle foto's zonder mensen of alleen met dieren een laag cijfer gekregen, omdat dit nu eenmaal geen candids zijn.

                              @Yannick: croppen mag hoor. Welke bewerkingen verder zijn toegestaan staat volgens mij in een sticky in dit forum, maar ik denk dat sepia daar wel onder valt.

                              Jacki
                              Dat een candid-shot enkel geldt voor mensen is nieuw voor mij. Trouwens Jaja die, dacht ik toch, de onderwerpen aanbrengt heeft een foto met twee paarden ingezonden. De ondertitel was trouwens : Candid shot
                              Ik zie jou, maar jij mij niet. I see you, but you don't see me.

                              En inderdaad die hommel kon mij niet zien, ik stond aan de andere kant van een scheidingsmuur van 2 meter hoog, echt waar

                              Maar allé ik aanvaard je uitleg, foto's die niet het onderwerp behandelen krijgen van mij ook niet veel punten, net zoals foto's die duidelijk uit een vroeger archief geput zijn (dit is soms zéér duidelijk), die krijgen maximum 5.

                              Maar ik wacht op de reacties van 1-gevers...........want volgens hen zal ik waarschijnlijk nog heel veel moeten leren.........

                              Comment

                              Working...
                              X