Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op pad met zaag en sloophamer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op pad met zaag en sloophamer ?

    Ik gooi maar weer even iets in de groep naar aanleiding van posts van laatste tijd.
    Wat doe je voor de perfecte foto? Ik lees soms kritiek zoals : jammer dat het etiket niet naar voren staat OF die tak rechts verstoort de compositie OF dat paaltje stoort een beetje
    Soms niet onterecht en vaak ook op te lossen met PS.
    Hoe kijken jullie daar tegenaan? Moet de foto "perfect" worden of nemen jullie de situatie zoals hij is ?

  • #2
    Er zijn dingen die bij mij onmiddelijk storend overkomen die wil ik liever weg. Er zijn ook dingen die pas na iets beter de foto te bekijken of na dat iemand anders er op gewezen heeft storend overkomen, die mogen van dan blijven staan.

    Groeten,
    Kristof

    Comment


    • #3
      Paaltjes en takken zijn weg te werken. Dat etiket is iets dat hij of zij had moeten zien vóór hij afdrukte... Wil gewoon maar zeggen: er zijn dingen die je kan verbeteren aan de compositie vóór je afdrukt, en andere dingen kan je ook daarna nog verbeteren.

      Je moet die reacties van de positieve kant bekijken, ook al zijn ze niet altijd even nuttig (omdat bvb. je niks aan de compositie kon veranderen op dat moment). De bedoeling is om van deze commentaren te leren, zodat - als je volgende keer in een soortgelijke situatie zit - je uiteindelijk resultaat er op vooruitgaat.

      Trouwens, vele tips kan je alsnog toepassen in PS. en je foto gaat er meestal nog op vooruit ook. Meestal...

      Maar laat je niks wijsmaken; de perfecte foto bestaat niet. Waar zijn wij anders nog mee bezig? Waarom nog moeite doen?
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Ik trek me nooit iets aan van paaltje ofzo...
        Vroeger met m'n analoge camera wel... Daar moest de kadrering juist zijn.
        Maar een digitale foto kan je achteraf bijwerken.
        Ik werk alle foto's bij en haal er de storende elementen uit.
        (En zet er soms een badge of blikje Fanta bij)

        Comment


        • #5
          Ik heb eens een hele voorgevel er uit geblazen. Leek me wel leuk om fotos van huiskamers te nemen zo. Een album volgt nog. Op deze zijn ze de boel al weer aan het herstellen.

          Maar serieus, als er iets in de weg staat neem ik de foto meestal niet. Ik denk nooit (bewust) na bij het nemen van een foto dus zeker niet van: hmm, die paal kan ik wel wegklonen later. Als er toch iets op staat wat niet bevalt en het is makkelijk weg te halen, dan uiteraard.

          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #6
            Meestal probeer ik toch een beetje op de compositie te letten en storende elementen te vermijden door bv. een ander standpunt te kiezen. Als er iets teveel op staat, en het is makkelijk te verwijderen, dan zal ik dat wel doen. Maar toch probeer ik dat met heel veel mate te doen want tenslotte heb je toch gefotografeerd wat er effectief te zien was.

            Onderstaande foto heb ik gemaakt in een niet nader te noemen Waalse stad, maar ik heb de lichtreclames een beetje bewerkt zodat ik nu iedereen kan wijsmaken dat deze foto in Chinatown genomen is. Die wagen links heb ik ook geel gekleurd zodat hij lijkt op een NYC cab. Als je Photoshopt, moet je het wel helemaal goed doen, vind ik.

            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Ik kan hem nu niet tonen, want hij staat hier niet op mijn PC, maar ik heb een foto van de Mont St. Michel ...in de steigers! Ja lap! Dan ga ik al eens op reis, zijn ze toch wel net aan het restaureren zeker? Welnu, ik heb het aangepast in PS, en er is niks meer van te zien.

              Wil maar zeggen... soms héb je niet de mogelijkheid om de storende elementen ter plaatse uit je compositie te verwijderen. Al moet ik toegeven dat ik eerst gebrobeerd heb de houtjes van onder de stelling te sjotten ). Hoe dan ook: 'k was blij dat PS bestond!

              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Ronald : Nu snap ik dat je altijd met de boot gaat, behalve je camera moet je zoooo veel meenemen en die springstof stop je ook niet zo in je broekzak he

                Pieter: Prachtige foto, dit toont weer wat een mooie dingen je met PS kunt doen

                Jochen :Ja is wel heel lullig als Mont St Michel in de steigers staat, ik zou best een foto van je gezicht willen zien toen je het zag en dat sjorren van die houtjes ja DAT bedoelde ik nou met de zaag en sloophamer

                Comment


                • #9
                  @pgordebeke: is dat waar wat je zegt? Als het waar is dan is dat goed gedaan maar sta me toe eraan te twijfelen. Er staan nog wel wat Amerikaanse auto's op de pic, ook de voorste Chrysler Voyager heeft blijkbaar een Amerikaanse nummerplaat ...

                  Lijkt me een foto in de buurt van ChinaTown/Canal Street ... maar als ik fout ben proficiat ... post anders het origineel eens?

                  mvg,
                  Giant Pat
                  Do or Do Not - There is no try ...
                  www.giantpat.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by giantpat
                    Lijkt me een foto in de buurt van ChinaTown/Canal Street ... maar als ik fout ben proficiat ... post anders het origineel eens?
                    Ik durf er mijn kop op verwedden dat het een originele foto is. Je kan natuurlijk een foto van een waals stadje nemen, en vervolgens een foto van NYC en dan alle relevante dingen (gele verkeerslichten, amerikaanse wagens, typisch amerikaanse brandladders, chinese reclame, etc...) copiëren naar de andere foto tot je van de andere foto niets meer ziet .

                    Henk

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb even een foto van Canal street bekeken en lijkt er idd verdomd veel op alleen het ziet er daar wel iets chaotischer uit
                      http://www.chinatown-online.com/nychinatown/images/canalstreet1.jpg

                      Comment


                      • #12
                        Oei oei kijk ik toch even in Pieter zijn New York City in winter album en wat kom ik daar tegen
                        http://www.pbase.com/image/13803133

                        Comment


                        • #13
                          maar dat is Charleroi jong
                          daar hebben ze toch ook een chinatown, een Hard Rock Café en een vrijheidsstandbeeld, nee ?

                          ToM.___ //Fuji s602.
                          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                          It goes to 11 you know? 1 louder.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by marjo
                            Hoe kijken jullie daar tegenaan? Moet de foto "perfect" worden of nemen jullie de situatie zoals hij is ?
                            Marjo, soms moet je wel eens wat! .
                            Bijvoorbeeld: Je hebt een hond en een vogeltje.
                            Het zou een leuke foto zijn als dat vogeltje b.v. op de kop van de hond zou gaan zitten.
                            Nu kan je wachten tot je een ons weegt, maar je kunt ook PSP / PS gebruiken en als je het goed doet, ziet niemand het.
                            "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                            Member of Han Fan Clan
                            Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

                            Comment


                            • #15
                              Heeee dat van die hond en dat vogeltje komt me wel vaag bekend voor Toevallig iemand gesproken die daar was ingetrapt HV

                              Comment

                              Working...
                              X