Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen fotosite maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen fotosite maken

    Omdat de winter er aan komt en ik dan wat minder foto's maak, dacht ik eraan om eens mijn eigen site te gaan maken. Maar welke taal gebruik ik hier het best voor?

    Ik heb vroeger voor een project eens php gebruikt. Maar deze kennis zit alweer ver weg. Daarnaast heb je ook flash.

    Ik moet geen ingewikkelde site hebben, wel een degelijke, mooi en professioneel ogende site.

    Iemand ideeën?
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Eigen fotosite maken

    Ik heb zelf al eens JAlbum gebruikt.

    Comment


    • #3
      Re: Eigen fotosite maken

      Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
      Ik heb zelf al eens JAlbum gebruikt.
      Dat gebruik je alleen als je heel slechte plaatjes wilt laten zien

      Ik laat het soms door CS II doen als ik een hele shoot aan het model wil laten zien als voorbeeld. Zit een optie in het menu.
      Gereedschap/fotoshop/webfotogallerie (Ned. Versie)

      Er zijn ook flash sites kant en klaar te koop voor 60-150 dollar.

      Of je laat er een maken door bijv. Nando (zie mijn site)
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Eigen fotosite maken

        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Dat gebruik je alleen als je heel slechte plaatjes wilt laten zien

        Ik laat het soms door CS II doen als ik een hele shoot aan het model wil laten zien als voorbeeld. Zit een optie in het menu.
        Gereedschap/fotoshop/webfotogallerie (Ned. Versie)

        Er zijn ook flash sites kant en klaar te koop voor 60-150 dollar.

        Of je laat er een maken door bijv. Nando (zie mijn site)
        Hoe bedoel je? Onmakkelijk in gebruik? Verzwakking van de geplaatste afbeeldingen? ...?

        Comment


        • #5
          Re: Eigen fotosite maken

          Voor je je afvraagt hoe je 't gaat aanpakken, moet je je eigenlijk eerst afvragen wat je wil bereiken.

          - Hoeveel foto's wil je tonen?
          - Welke informatie wil je naast de foto's tonen?
          - Ga je zelf galerijen aanmaken in software op je computer en laad je die dan op?
          - Of wil je ze kunnen opladen via een online backoffice?
          - Welke interactieve mogelijkheden wil je eventueel (e-card, stemmen, reacties, ...)?
          - Welke presentatievorm verkies je?
          - Blogstijl of galerijstijl?
          - Online voorbeelden van wat je goed vindt?
          - ...

          Ik zou niet alles zelf beginnen programmeren als je daar geen zeer grondige ervaring mee hebt. Veel beter is het om die kennis te gebruiken om bestaande scripts aan te passen aan je eigen smaak. Er is wat dat betreft zoveel materiaal te vinden (en legaal te vinden) om sites van diverse complexiteit en functionaliteit te bouwen.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

          Comment


          • #6
            Re: Eigen fotosite maken

            Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
            Hoe bedoel je? Onmakkelijk in gebruik? Verzwakking van de geplaatste afbeeldingen? ...?
            De kwaliteit vind ik zelf erbarmelijk. Als je het gaat vergelijken met wat er andere programma's komt.
            Als je foto's wilt laten zien aan de wereld, ook al is het op internet, moet je ook proberen de foto op 500-700 pixels perfect weer te geven vind ik. Dat doen we hier op BD ook. Dus dan vind ik als je een eigen site gaat maken, dit soort programma's totaal niet geschikt.

            Of het moeten foto's zijn voor PartyFlock of zo ... dan maakt het geen bal uit
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Eigen fotosite maken

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Dat gebruik je alleen als je heel slechte plaatjes wilt laten zien

              Ik laat het soms door CS II doen als ik een hele shoot aan het model wil laten zien als voorbeeld. Zit een optie in het menu.
              Gereedschap/fotoshop/webfotogallerie (Ned. Versie)

              Er zijn ook flash sites kant en klaar te koop voor 60-150 dollar.

              Of je laat er een maken door bijv. Nando (zie mijn site)
              En hoeveel roebels kost dat dan ? En kan je ze dan zelf aanpassen/onderhouden ?


              @mitchell : als je een pakket zoals bv Dreamweaver hebt kan je natuurlijk zelf een fotosite maken. Hierin kan je desgewenst jalbum, simpleviewer.... integreren.

              Alles hangt ook een beetje af van de groote van je webspace, foto's nemen toch al vlug je site in beslag

              Dus ik zou als portfolio zelf een site bouwen. maar om albummekes te tonen met veel foto's gebruik ik dan weer fotopic of zo.
              Last edited by Arousal; 4 oktober 2007, 10:12.

              Comment


              • #8
                Re: Eigen fotosite maken

                Je zou ook google pages kunnen gebruiken, 250MB gratis en geen reklame!!
                Ik gebruik het om de mijn foto's neer te zetten, nadien leg ik een link in mijn website.
                Hier is een voorbeeld:

                Hoe groot je de foto's er neerzet bepaal je zelf, ik gebruik 800x550pix
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen fotosite maken

                  Ik gebruik de GRATIS flash-site : simpleviewer.


                  mijn site : http://users.telenet.be/facehugger/
                  *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen fotosite maken

                    Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                    En hoeveel roebels kost dat dan ? En kan je ze dan zelf aanpassen/onderhouden ?
                    Ik mag eigenlijk geen reclame maken hier, dus die vraag zal ik via pb beantwoorden.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eigen fotosite maken

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Dat gebruik je alleen als je heel slechte plaatjes wilt laten zien
                      Ik heb ook een 'site' gemaakt met JAlbum, en ben tevreden over de kwaliteit.
                      en vind het redelijk makkelijk in gebruik.

                      Canon EOS 350D - Sigma DC 18-50 mm 1:2.8 EX MACRO - Canon EF 50 mm F/1.8 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eigen fotosite maken

                        Mijn site met Jalbum gemaakt.
                        Heb wel aan Jalbum gesleuteld.

                        www.liebens.info
                        Foto's bewust op 590pixels op de lange zijde aangemaakt. Je kan kiezen om naar de originele foto's te linken vanuit de thumbnails.

                        Patrick
                        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eigen fotosite maken

                          Voor een beperkt aantal foto's kun je eventueel zelf in HTML een site in elkaar knutselen. Zo heb ik gedaan.

                          Als je echt hele albums wilt online plaatsen, kan je misschien eens GALLERY overwegen. Je hebt dan wel een PHP webhosting & domeinnaam nodig. Gallery is een kant en klaar PHP script, met zeer veel mogelijkheden tot aanpassing.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eigen fotosite maken

                            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            De kwaliteit vind ik zelf erbarmelijk. Als je het gaat vergelijken met wat er andere programma's komt.
                            Als je foto's wilt laten zien aan de wereld, ook al is het op internet, moet je ook proberen de foto op 500-700 pixels perfect weer te geven vind ik. Dat doen we hier op BD ook. Dus dan vind ik als je een eigen site gaat maken, dit soort programma's totaal niet geschikt.

                            Of het moeten foto's zijn voor PartyFlock of zo ... dan maakt het geen bal uit
                            Kan je eens uitleggen wat je met die erbarmelijke kwaliteit bedoelt.
                            Ik kan begrijpen dat de skins je niet aanstaan, maar dit heeft niets met kwaliteit (maar met smaak) te maken. Afmetingen kies je natuurlijk zelf in Jalbum, zoals in alle andere editors. Kwaliteit van de uiteindelijke afbeelding is aanpasbaar. Zorgen dat die dus hoog genoeg staat. Ik zie echt niet wat CS2 daar beter zou doen. Een minpunt in Jalbum is de tijd die nodig is om een webalbum te maken. Ik ken er weinig die zo traag zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eigen fotosite maken

                              Een echte definitie van erbarmelijk kan ik je niet geven. Dat is een kwestie van persoonlijke beoordeling en wat voor eisen je stelt aan je foto's voor op het web.

                              Maar ik weet uit ervaring dat een programma die zelf platen gaat verkleinen en aanpassen dat nooit zo kan als dat je dat zelf kunt.

                              Vandaar dat ik voor mijn site (en foto's die ik upload) een standaard werkwijze in PS heb gemaakt, incl. de profielen enz. die ik dan upload en op mijn eigen site laat zien. En dan is zelfs 700pix nog klein om een echt oordeel te kunnen geven. Liever 800 of 900 pix aan de langste zijde.

                              Maar ik stel mss andere eisen dan jij. Bij mij komen modellen en klanten kijken. Als ik mijn werk cq diensten wil 'verkopen', dan moet ik ook iets knaps aan te bieden hebben. En dat zal mij nooit met JAlbum lukken (ook niet met de webbouwer in CS II trouwens) Dat is leuk voor sheets en een preview.

                              Ik gebruik die sitebouwer uit CSII om van alle foto's tijdens een shoot een preview te maken waar het model uit kan kiezen die ze bewerkt wil hebben. Eenmaal klaar zet ik ze dan op mijn eigen site.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment

                              Working...
                              X