Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verdwenen discussies: fotohandboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verdwenen discussies: fotohandboek

    reeds tweemaal starte ik een onderwerp voor BD-leden die intresse hebben in een fotohandboek voor D80 en D200. tweemaal stel ik echter vast dat de post na een paar uur verdwijnt zonder enig commentaar of reden.
    ik vind dat deze handeling getuigt van weinig democratie

    waarom mag ik andere BD'ers niet informeren over dit boek... ik dacht toch dat dit forum bedoeld was om elkaar over fotografie te informeren.

    graag aan de BD'ers jullie mening en aan de mod's of bestuur een eerlijk antwoord

    of wordt deze post ook weer in de kiem gesmoord met de delete knop

    devid
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: verdwenen discussies: fotohandboek

    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    of wordt deze post ook weer in de kiem gesmoord met de delete knop

    devid
    ... dat zou kunnen.
    Als het een handleiding betreft, dan verdwijnt die post zeker.
    Verder zijn het alleen maar veronderstellingen waar die interesse om draait.
    Misschien kun jij in een PM de mods meer informatie verstrekken ipv een nieuwe topic te openen.

    Comment


    • #3
      Re: verdwenen discussies: fotohandboek

      Toch even vermelden, dit was de PM die Devid van mij heeft gekregen als uitleg nadat ik zijn post in aangeboden heb verwijderd, dit gebeurde 1 minuut na de verwijdering van zijn post :

      Devid,

      Je wil de e-books gratis weggeven. Strikt genomen kan je ze weggeven maar dan moet jij ze van je HD verwijderen. E-books kunnen dus gecopieerd worden, daarom dat ze onder software vallen en ze dus illegaal kunnen gecopieerd worden . . . ik begrijp je goede bedoelingen wel maar we moeten ergens een lijn trekken . . .
      Ondanks je goede wil en hulpvaardigheid kunnen we zo iets niet toelaten omdat we dan zelf problemen kunnen krijgen wegens het toelaten van het verdelen van mogelijk illegale software.

      mvg,

      Franciskine
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: verdwenen discussies: fotohandboek

        Ik heb een aantal van die topics verwijderd. En waarom lijkt mij wel duidelijk. De boeken die jij aanbiedt, daar zitten copyrightrechten op. Aangezien jij kopieen van dit boek weg wilt geven, ben je dus bezig met het illegaal kopieeren en verspreiden van die boeken. En dat mag op BD niet. Ook al is het gratis. Staat ook in de forumregels.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: verdwenen discussies: fotohandboek

          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          graag aan de BD'ers jullie mening
          als het inderdaad gekopieerde boeken betreft, wat ik ook vermoed, dan geef ik de forumleiding gelijk.
          als het fysieke boeken betreft die je weggeeft, dan had het topic niet verwijderd hoeven te worden.
          mag ik van jou een eerlijk antwoord of je van plan was (in e-geval) de originele schijfjes weg te geven?

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: verdwenen discussies: fotohandboek

            bedankt aan BD om de discussie openbaar te maken
            om een lang verhaal kort te maken :

            enkele weken geleden vond ik op een nikon users site ( ik dacht aan nikonions, nikonsusers of nikond1 maar vind die link niet meer terug, zodra ik hem vind plaats ik hem) het openbaar maken van enkele fotohandboeken oa van de D80 en D200. het betrokken linken naar een server waar je ze kunt downloaden als ebook/pdf.

            Gezien men hem daar die boeken vrij gaf zonder geen verplicht lidmaatschap of betaling vond ik dat ik die linken hier ook aan leden kan toekennen.

            Je kunt je de vraag stellen op dat opheffen in het ene land ook kan in een andere....

            Bovendien verspreid ik die boeken niet via email enkel de links waar je hem kunt vinden. Die server verspreidt enkel toegelaten zaken en betaalt ook een soort copyright, beschouw het als een soort sabam. Voor vlot en frequent gebruik betaal je ook aan die server...

            op de officiele site van nikon kun je ook gratis een handleiding donwloaden en op print out of pdf zul je ook een copyright vinden, quid....

            Daarnaast hou herken je een officiele ebook. Als je voor een ebook betaalt , kun je het downloaden maar staat geen serienummer of of zo. en waarom zou je het verwijderen na het downloaden en afprinten. Een digitale versie mag je afprinten, niets verplicht je dat te verwijderen na af.

            Wie belette vroeger dat je een liedje van de radio op casette opnam. quid Itunes. Zijn we hier heiliger dan de paus.

            Ik laat de discussie verder open. Is men van oordeel dat het niet kan , bon, maar spijtig dan voor diegenen die van oordeel zijn dat het wel kan en geintresseerd zijn. Nogmaals ik verdien hier niets aan , ik vermeld enkel het bestaan en beschikbaarheid ervan....
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: verdwenen discussies: fotohandboek

              Om het héél simpel te houden...
              ... zou jij willen dat eigendom van jou gekopieerd wordt in plaats van dat je er normalerwijze geld hoort voor in de plaats te krijgen? Denk het niet hé...

              Daarom zijn er nu eenmaal spelregeltjes. Dat een ander zich niet aan de spelregels niet wil houden wil niet zeggen dat BD daar mee in opgaat. Ik wil de boete als vzw niet betalen omdat je dergelijke link laat staan.

              Begrijp je een beetje?

              Versta me niet verkeerd, ik ontvang ook liever dan dat ik moet uitgeven...
              Verlang gewoon niet dat een ander moet volgen omdat jij vindt dat...

              Gewoon... mijn gedachtengang.

              Comment


              • #8
                Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                misschien is een link naar de nikon-site die deze handboeken officieel vrijgeeft
                beter gepast? als ze inderdaad officieel rechtenvrij zijn.

                in dat geval kan ik je info enkel toejuichen en vragen ze hier opnieuw te plaatsen.
                (ben ook maar een gewoon forum-lid hoor, en werk met canon, dus
                persoonlijk heb ik er niks/noppes aan ).

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                  OK, een duidelijke vraag nu, gaat het om de boeken van Tom Hogan over de D80 en D200?
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                    Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                    bedankt aan BD om de discussie openbaar te maken

                    Wie belette vroeger dat je een liedje van de radio op casette opnam. quid Itunes. Zijn we hier heiliger dan de paus.
                    Bijna iedereen heeft dat wel gedaan. Of eens ergens een liedje gedownload of zo. Maar gelukkig is het niet zo dat iets wat iedereen doet, meteen ook wettelijk mag. En hier komt de kat op de koord voor BD. Het laten staan van jouw link naar die server, kan gevolgen hebben voor dit forum. Akkoord, de kans is heel klein dat een of andere officiele instantie op deze link zou stoten, maar die kans bestaat. En waar trek je de lijn? Er zijn maar twee mogelijkheden in dit soort dingen: Je laat alles toe, of je laat niets toe. Voor het voortbestaan van een openbaar forum met zo veel leden als BD, is enkel de laatste mogelijkheid de juiste.
                    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                    Comment


                    • #11
                      Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                      Het laten staan van jouw link naar die server, kan gevolgen hebben voor dit forum
                      nogmaals het zijn mijn linken niet, ik plaats niets op die server en plaats geen linken op het forum .. ik zeg gewoon waar ze staan via een pb of @ naar de geintresseerde.

                      dat vind ik dan juist een goeie rond dit onderwerp:
                      If everything else has failed, try reading the manual
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                        Er zijn fora genoeg waar je diverse links voor allerhande e-books terugvindt.

                        Zoek op google geavanceerd maar eens naar de exacte term: "Thom Hogan's Complete Guide to the Nikon D80"... Dankzij jou staat BD nu op de tweede plaats (je post valt te bekijken via "in cache")
                        Nikon D80 / Sony DSC-H5

                        Comment


                        • #13
                          Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          nogmaals het zijn mijn linken niet, ik plaats niets op die server en plaats geen linken op het forum .. ik zeg gewoon waar ze staan via een pb of @ naar de geintresseerde.
                          Same difference. Als BD dit soort dingen toestaat, zijn ze ook mede aansprakelijk als het fout loopt.
                          Een tijdje terug kreeg seniorennet problemen omdat leden links uitwisselden, ook in PM.
                          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                          Comment


                          • #14
                            Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                            Devid, wat elders mag, hoeft hier nog niet te mogen? Ja, BD is dan misschien roomser dan de paus, maar zou jij willen dat jouw werk gratis verspreid wordt zonder dat je er een cent aan verdient? De copyrightwetgeving bestaat niet voor niets hier en die past BD hier toe. Je pm aanbieding is dus verwijderd. En van mij mag dit topic ook verwijderd worden, want je meent toch op te moeten roepen tot het aanbieden van deze link of whatever. En dat mag op BD nog steeds niet.
                            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                            --------

                            Comment


                            • #15
                              Re: verdwenen discussies: fotohandboek

                              Ik ga nog even reageren :
                              Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              reeds tweemaal starte ik een onderwerp voor BD-leden die intresse hebben in een fotohandboek voor D80 en D200. tweemaal stel ik echter vast dat de post na een paar uur verdwijnt zonder enig commentaar of reden.
                              ik vind dat deze handeling getuigt van weinig democratie


                              devid
                              Ik heb dus DIRECT gereageerd op de verwijdering van je post in "aangeboden", dus je reageert hier met een flagrante leugen!

                              En op deze vraag heb ik ook nog steeds geen antwoord??? :
                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              OK, een duidelijke vraag nu, gaat het om de boeken van Tom Hogan over de D80 en D200?
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X