Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arcana in Den Bosch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Arcana in Den Bosch

    Eentje vers van de pers

    De gothic band Arcana, in de Willem II Den Bosch op 28 September 2007

    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Arcana in Den Bosch

    toch wel knap met dat tegenlicht, dat de zanger nog zo veel detail heeft.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Arcana in Den Bosch

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      toch wel knap met dat tegenlicht, dat de zanger nog zo veel detail heeft.
      grt,bouk.
      Dank je wel Bouk. In ieder geval iemand die erop reageert Volgens mij valt deze niet zo in de smaak. Maar ik probeer het gewoon nog een keer met een nieuwe serie.
      Wat dat licht betreft, handmatig de belichting ingesteld. De meter zou helemaal uitslaan met al dat tegenlicht.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Arcana in Den Bosch

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        In ieder geval iemand die erop reageert Volgens mij valt deze niet zo in de smaak
        Ik vind het anders wel een knappe plaat
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Arcana in Den Bosch

          Ja, heel knap: mooi licht, compositie perfect, ...

          Comment


          • #6
            Re: Arcana in Den Bosch

            is volgens mij gewoon via spot-meting op 't focuspunt (normaal gezicht van de persoon)

            lichten zijn daardoor uitgebrand

            ni zo speciaal hoor

            maar wel een mooie
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Arcana in Den Bosch

              kan deze best smaken zulle!

              Comment


              • #8
                Re: Arcana in Den Bosch

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                is volgens mij gewoon via spot-meting op 't focuspunt (normaal gezicht van de persoon)

                lichten zijn daardoor uitgebrand

                ni zo speciaal hoor

                maar wel een mooie
                Niet wakker liggen van een uitgebrand spotje als de sfeer goed is. Op concerten zijn er nu eenmaal lichtuitersten die nooit fotografisch te overbruggen zijn. Zelfs het menselijk oog slaagt daar niet in...

                Comment


                • #9
                  Re: Arcana in Den Bosch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  is volgens mij gewoon via spot-meting op 't focuspunt (normaal gezicht van de persoon)

                  lichten zijn daardoor uitgebrand

                  ni zo speciaal hoor

                  maar wel een mooie
                  Niet wakker liggen van een uitgebrand spotje als de sfeer goed is. Op concerten zijn er nu eenmaal lichtuitersten die nooit fotografisch te overbruggen zijn. Zelfs het menselijk oog slaagt daar niet in...
                  @Dirtyharry71:
                  nee, geen spotmeting. Dat heeft mijn camera niet.
                  Ik schiet mijn concertfoto's altijd met de camera op volledig manueel (uitgezonderd de autofocus).

                  @Concertfoto:
                  Ik denk niet dat Dirtyharry71 het als een minpunt ziet, dat de lichten uitgebrand zijn. Het mag duidelijk zijn dat dit iets is dat niet op een andere manier kan.
                  Toch?
                  Ik had het zelfs niet erg gevonden als de zanger volledig overstraald was geworden door een vloed van licht. Dat geeft namelijk een bijzonder apart resultaat.


                  Dank jullie voor de reacties.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Arcana in Den Bosch

                    nee hoor uitgebrande spots horen nu éénmaal bij concertfoto's

                    bij de Nikons kan je spotmeting gebruiken op 't gekozen scherpstelveld
                    vrij handig

                    is dat ook zo bij de Canons ? (alé geen spotmeting maar toch iets gelijkaardig)


                    wat je wel kan proberen is om de spots zelf te vermijden via compositie of een crop achteraf
                    zoals deze bvb http://www.fototime.com/7104D8373966C42/orig.jpg
                    Last edited by Dirtyharry71; 3 oktober 2007, 08:07.
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Arcana in Den Bosch

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                      nee hoor uitgebrande spots horen nu éénmaal bij concertfoto's

                      bij de Nikons kan je spotmeting gebruiken op 't gekozen scherpstelveld
                      vrij handig

                      is dat ook zo bij de Canons ? (alé geen spotmeting maar toch iets gelijkaardig)


                      wat je wel kan proberen is om de spots zelf te vermijden via compositie of een crop achteraf
                      zoals deze bvb http://www.fototime.com/7104D8373966C42/orig.jpg
                      Crop achteraf vind ik voor mij alleen kunnen om een randje eraf te snijden, maar niet om de compositie te redden. Dat is persoonlijk.
                      Spotmeting heeft mijn camera niet. Helaas. Maar aangezien ik altijd handmatig de belichting instel op concerten, maakt dat weinig uit.

                      In dit geval echter heb ik de spots bewust in de compositie genomen. Foto's zoals in jouw voorbeeld heb ik natuurlijk ook geschoten:

                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Arcana in Den Bosch

                        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        Crop achteraf vind ik voor mij alleen kunnen om een randje eraf te snijden
                        Hier ga ik dus absoluut niet mee akkoord
                        Ik begrijp wel wat je eigenlijk bedoelt en kan me hierin ook vinden, maar je toestel maakt nu eenmaal niet de perfecte uitsnede (zoals bvb vierkant en afwijkende formaten)
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Arcana in Den Bosch

                          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                          Crop achteraf vind ik voor mij alleen kunnen om een randje eraf te snijden, maar niet om de compositie te redden. Dat is persoonlijk.
                          Spotmeting heeft mijn camera niet. Helaas. Maar aangezien ik altijd handmatig de belichting instel op concerten, maakt dat weinig uit.
                          Je bent een crack qua lichtmeeting. (niet alleen bij deze foto's)
                          Heb je soms een tip.
                          Mijn camera heeft wel spotmeeting maar ik denk dat handmatig toch een mooier aspect heeft.
                          Hopelijk krijg ik ook ooit die lichtmeter zo mooi onder controle.

                          Groetjes.
                          lucv.be - instagram - facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Arcana in Den Bosch

                            Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
                            Je bent een crack qua lichtmeeting. (niet alleen bij deze foto's)
                            Heb je soms een tip.
                            Mijn camera heeft wel spotmeeting maar ik denk dat handmatig toch een mooier aspect heeft.
                            Hopelijk krijg ik ook ooit die lichtmeter zo mooi onder controle.

                            Groetjes.
                            Je moet je niet tèveel voorstellen van mijn lichtmetingskennis. Een gouden tip? Nee niet echt. Ik let veel op de plaats van het licht in de compositie en schat eerder welke belichtingstijd ik moet hebben dan iets anders. De felle spots en het tegenlicht wil de automatische belichtingsmeter nog wel eens voor de gek houden (of je nu spotmeting hebt of iets anders). Ik ga meestal uit van 1/60e bij f2,8 en pas de sluiter naar gevoel aan.
                            Er zitten genoeg mislukte foto's bij hoor. Meestal houd ik ongeveer de helft aan foto's over, waarvan er weer de helft teveel op de vorige lijkt om te bewaren.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

                            Comment

                            Working...
                            X