Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon DSLR's: D2X en D2H!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon DSLR's: D2X en D2H!

    Iemand heeft in de US patent database zitten zoeken, en de "D2H" en "D2X" gevonden. Dan zijn ze gaan zoeken wanneer ooit de D1X is geregistreerd, en hoeveel later de camera op de markt was.

    Gebaseerd op hun bevindingen moeten de cams rond Juli/Augustus op de markt zijn.

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


    Als ge het verhaal niet gelooft; don't shoot the pianist hee.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Amaai! Is dat hier een Canon-forum of wa? Nu dacht ik toch dat er enkele Nikonians gingen rechtspringen en roepen: "zie je wel dat Nikon nog meespeelt in de rat race"!
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Neen, we volgen nu alles op dpreview...
      De Nikonians hebben nooit getwijfeld , en de Canonians zijn met verstomming geslagen.


      Even serieus nu: veel meer valt er nog niet te zeggen; ik bedoel, we zouden kunnen speculeren over specificaties, maar ongegronde geruchten lijken mij - hoewel dikwijls amusant - niet altijd even interessant...

      Bovendien denk ik dat het aantal mensen hier die een overstap naar een D2x of D2h zou overwegen, beperkt is.


      Jörg
      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

      Comment


      • #4
        ik volg ook op verschillende nieveau's de zaken rond Nikon's DLSR's.
        velen niconians zijn blijkbaar de mening toegedaan dat er een moet komen met een 24x36mm sensor om naast de Canon 1D te staan en een vergelijkbare beelvulling te hebben zoals 35mm film.

        speculeren doe ik niet graag, dus we lezen maar wat verder mee voorlopig

        Comment


        • #5
          Ach, ikzelf wil een 20Mp DSLR aan 500€. Ik zal dus nog LANG moeten wachten.
          http://www.theafricabug.com

          Comment


          • #6
            Originally posted by Phille
            velen niconians zijn blijkbaar de mening toegedaan dat er een moet komen met een 24x36mm sensor om naast de Canon 1D te staan en een vergelijkbare beelvulling te hebben zoals 35mm film.
            Dat strookt natuurlijk wel een beetje met de release van de DX-lenzen... Aan de andere kant, laten die DX-lenzen de huidige gebruikers toe om met hun huidige toestellen (D1x, D1h, D100) bepaalde focusafstanden die voordien quasi onmogelijk waren te gebruiken. Dus laat dit ze misschien toe langer te wachten, in afwachting van.......?

            Soms stel ik me de vraag of het full-frame zijn *zo* belangrijk is. Uiteraard wel met het huidige aanbod van lenzen, maar als men zich eens zou inbeelden dat een fabrikant het aan zou durven om een ander formaat te lanceren (dat vb. technisch/electrisch/qua prijs beter op de beeldchip-techniek afgestemd is), met een uitgebreid gamma van lenzen...
            (ik ben wel quasi zeker dat geen van de grote fabrikanten zo iets radikaal zou proberen)


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #7
              Ik heb gehoord op een demo van de nieuwe kodak 14n dat nikon eind dit jaar met nieuwe SLR's komt. Ik heb ook al enkele artikels gelezen van een aantal nikon mensen waarin staat dat nikon niet kiest voor full frame, wat nogal logisch zou zijn als je ziet welke lenzen ze nu uitbrengen.
              Sla me niet dood als het niet klopt, maar ik heb nogal vetrouwen in de bron waar het vandaan komt.
              Trouwens ik vind niet dat nikon de strijd verliest tov canon, de D1X en D100 kunnen makkelijk naast de nieuwste canons gezet worden, dit is een persoonlijke mening.

              Comment


              • #8
                Hallo,

                Het fijne aan dit forum is dat de camera die je gebruikt eigenlijk geen rol speelt.
                Je kan hier vol bewondering kijken naar foto's gemaakt met een vrij goedkope camera en ook naar die gemaakt met de dure exemplaren.
                Maar er is respect voor ieders werk - en dat is toch wel een beetje uniek.
                Geen gezwam en gezever over welk de beste camera is ...
                En zo hoort het ook.
                Dus, laat die nieuwe Nikons maar komen.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jaja
                  Hallo,

                  Het fijne aan dit forum is dat de camera die je gebruikt eigenlijk geen rol speelt.
                  Je kan hier vol bewondering kijken naar foto's gemaakt met een vrij goedkope camera en ook naar die gemaakt met de dure exemplaren.
                  Maar er is respect voor ieders werk - en dat is toch wel een beetje uniek.
                  Geen gezwam en gezever over welk de beste camera is ...
                  En zo hoort het ook.
                  Dus, laat die nieuwe Nikons maar komen.

                  Jaja
                  Spoken like a true prodigy!
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Jochen
                    Amaai! Is dat hier een Canon-forum of wa? Nu dacht ik toch dat er enkele Nikonians gingen rechtspringen en roepen: "zie je wel dat Nikon nog meespeelt in de rat race"!
                    Wel, deze Nikonian kan het niet veel schelen wat Nikon of Canon of whoever nog allemaal uitsteekt. Ik ben immers heel tevreden met mijn huidig toestel en ga in de komende 5 jaar zeker geen nieuw toestel kopen.
                    Misschien zijn de meeste Nikonians zo en zijn ze gerust in die hele rat-race of holy wars . Trouwens, je suggereert met 'zie je wel...' dat we ons zouden moeten verdedigen. Dat zou dan alleen tegenover enkele kortzichtige Canonians zijn die het niet konden laten van te doen alsof Nikon end-of-business was door de release van de 10D. En die zijn het niet waard van daar tijd aan te verspillen . Trouwens, je hoort ook niets meer van hen .

                    Henk

                    Comment


                    • #11
                      W>at is dat een "Nikon" ?

                      Groetjes,
                      Rudy
                      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                      Comment


                      • #12

                        Trouwens, je suggereert met 'zie je wel...' dat we ons zouden moeten verdedigen. Dat zou dan alleen tegenover enkele kortzichtige Canonians zijn die het niet konden laten van te doen alsof Nikon end-of-business was door de release van de 10D. En die zijn het niet waard van daar tijd aan te verspillen . Trouwens, je hoort ook niets meer van hen .

                        Henk


                        Wel, ik zou dat toch niet zo weglachen.

                        Die enkele "kortzichtige Canonians" leken mij (bvb. op dpreview) tamelijk talrijk te zijn. En bovendien waren ze gesterkt door een heuse meute "would-be DSLR's" (mensen die op het punt staan de switch naar DSLR te maken), die ook vonden dat Canon tot tweemaal toe (D60, 10D) aan Nikon voorbij gaat, en dat Nikon lange tijd niks van zich liet horenop DSLR vlak.

                        Mij blijft het ook eender, hoor. Ik zet de stap naar DSLR nog niet wegens te duur. Maar ook voor mij - als kompleet buitenstaander - lijkt het toch alsof Nikon een deel van de DSLR markt heeft moeten prijsgeven aan Canon. De D2X en D2H zijn nog niet uit, en tegen die tijd kan Canon ook weeral een zet hebben gedaan. Dus dat marktaandeel "terugwinnen" gaat voor Nikon niet evident zijn.

                        Maar kom, er is nu toch al een indicatie van een klein beetje tegenwind uit het Nikon-kamp. Ik kan mij dus inbeelden dat een pak Nikonians toch zeggen "Zie je wel", of beter nog: "Oef..."

                        Ook voor mij is het goed dat de concurrentie hevig blijft. Dat houdt de prijzen scherp en in dalende lijn, en het stimuleert innovatie. Belangrijke dingen, tegen het moment dat ik de overstap zet.

                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Jochen
                          Die enkele "kortzichtige Canonians" leken mij (bvb. op dpreview) tamelijk talrijk te zijn. En bovendien waren ze gesterkt door een heuse meute "would-be DSLR's" (mensen die op het punt staan de switch naar DSLR te maken), die ook vonden dat Canon tot tweemaal toe (D60, 10D) aan Nikon voorbij gaat, en dat Nikon lange tijd niks van zich liet horenop DSLR vlak.
                          Vergeet niet dat je daar (en ook hier) maar een heel klein deel van de markt hebt, en dan nog een behoorlijk gebiased deel.
                          Het merendeel van de digitale camera kopers gaan wellicht niet ganser dagen op DPReview of BD zitten kijken welke camera ze nu wel of niet willen. Ik denk dan ook dat de impact van die kuddebeesten op de omzetcijfers van Nikon eerder marginaal zijn.
                          Wel is het een feit dat nog steeds een D100, die nu toch al een hele tijd op de markt is, duurder blijft dan de nieuwe 10D. En om dat te zien hoef je niet eens Internet te hebben. Ik had dan ook vrij snel een prijsdaling van de D100 verwacht, maar die blijft toch wel uit (in het buitenland begint de prijs wel te zakken, maar toch nog niet onder het niveau van een 10D).

                          Henk

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jochen
                            Mij blijft het ook eender, hoor. Ik zet de stap naar DSLR nog niet wegens te duur. Maar ook voor mij - als kompleet buitenstaander - lijkt het toch alsof Nikon een deel van de DSLR markt heeft moeten prijsgeven aan Canon. De D2X en D2H zijn nog niet uit, en tegen die tijd kan Canon ook weeral een zet hebben gedaan. Dus dat marktaandeel "terugwinnen" gaat voor Nikon niet evident zijn.
                            BTW, er zijn ook veel meer factoren die meespelen in het gevecht voor marktaandeel. En het is niet noodzakelijk de goedkoopste en meest moderne die wint. Heel simpel voorbeeld : voor zover ik weet verkoopt de Playstation2 nog altijd beter dan de Gamecube of X-Box, terwijl hij nochtans a) duurder is, b) ouder is.
                            Ik wil hiermee niet beweren dat Nikon van hetzelfde kaliber als Sony is, integendeel. Alleen is het moeilijk om als gewone consument inzicht te krijgen in marktstrategieën van multinationals. Misschien denkt Nikon dat hun voornaamste DSLR potentieel ligt in hun huidige SLR-gebruikers. Want als ik in mijn kennissenkring kijk, is er daar NIEMAND die onmiddellijk een DSLR plant te kopen. En van de kennissen/collega's met een SLR (voor het merendeel overigens Nikon) is er zelfs nog niemand die op dit ogenblik een DSLR plant te kopen wegens... te duur. Het feit dat hier en op DPReview blijkbaar toch veel mensen de stap naar DSLR maken heeft meer te maken met het opjuttend effect van forums (elders al eens ter sprake gekomen) en het feit dat ze toch al heel erg geïnteresseerd waren in digitale fotografie, want anders zouden ze sowieso niet op forums rondhangen. En nogmaals, die groep is m.i. maar een klein deeltje van de totale markt.

                            Henk

                            Comment


                            • #15
                              henk,

                              of het nu een klein of een groot deel van de markt is dat weet ik niet maar ik zie wel dat het deel groter en groter wordt (en dan heb ik het nu niet enkel over Nikon of Canon DSLR maar over het fenomeen digitaal fotograferen in het algemeen). Volgens mij hangt het sterk samen met de opkomst van de PC en het internet. In veel huisgezinnen staat nu een PC en veel mensen worden verleid door het "comfort" van digitaal fotograferen. Je hebt tegenwoordig voor schappelijke prijzen compacte toestellen met vrij veel mogelijkheden waarmee de mensen gemakkelijk foto's kunnen nemen (point-and-shoot maar ook wat meer gevorderd) en deze foto's kunnen doormailen of afdrukken zonder tussenkomst van derden. Wil je een website met foto's dan kan je natuurlijk je foto's, dia's of negatieven ook inscannen maar dat is ook wel een gedoe en af en toe met wat kwaliteitsverlies tot gevolg.

                              Mijn grote reden om over te stappen naar de DSLR wereld (mocht het je al interesseren) was gewoon dat je met een gewone SLR op een bepaald moment tegen een limiet aanloopt van mogelijkheden wat betreft experimenteren en testen. Een aantal rolletjes schieten, ze binnendoen bij de fotograaf, wachten tot ze ontwikkeld zijn, ze gaan afhalen en dan maar hopen dat tussen die tientallen experimenten wat gelukte zaken zitten anders moet je helemaal overnieuw beginnen.

                              In de digitale wereld kan je onmiddellijk het resultaat zien van je instellingen, opstellingen of andere zaken en het kost niets (alez uiteraard de aankoopprijs niet vergeten maar toch).

                              Ik had dus al een SLR van Canon en de stap naar een D60 was dus voor de hand liggend daar ik al wat lenzen had. Hoewel ik sterk getwijfeld heb voor een D100 hoor want ik moest nog een nieuwe macro lens kopen, een nieuwe flits (de oude niet compatibel) en nu ook een 50-500 en (binnenkort hoop ik) 28-135 dus eigenlijk maakte het niet uit maar het is nu zo ... Heel de discussie over Canon en Nikon vind ik ook best hopeloos hoor, beide toestellen zijn zonder meer goed, de ene met wat andere eigenschappen dan de andere maar tja, al goed dat er wat verschil is nietwaar.

                              De vraag blijft natuurlijk waarom Nikon zijn prijzen zo hoog blijft houden. Daar zal enkel Nikon antwoord op kunnen geven denk ik.

                              mvg,
                              Giant Pat

                              Do or Do Not - There is no try ...
                              www.giantpat.be

                              Comment

                              Working...
                              X