Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

    Interessante website gevonden, een niet limitatieve lijst van dierenparken in nederland :

    De vereniging Dier en Park bestaat uit 16 kleinere dierenparken verspreid over heel Nederland.


    Misschien kan dit lijstje aangevuld worden met nog andere in binnen- en buitenland ? Wat me wel opviel is dat hier een aantal parken opstaan die niet echt bekend zijn (althans niet bij mij) zoals die serpo.nl etc.

    Aan de Mods : indien dit bericht niet op de juiste plek staat, gelieve te verplaatsen
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

    Dit zijn de kleine parkjes (heel klein soms) Ik weet niet of ik daar een flinke rit voor over zou hebben eerlijk gezegd

    Comment


    • #3
      Re: Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

      Inderdaad, merkte het achteraf ook. Misschien toch interessant voor onze Nederlandse vrienden.

      Waar ik eigelijk naar op zoek ben zijn dierenparken waar je goed kan omgaan met een macrolens. Iemand ervaringen of tips ? Ik woon nogal centraal in Belgie (in de buurt van Mechelen), dus afstanden zijn relatief.
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

        nog altijd aant zoeken makke?

        zeg eens wanneer ge tijd hebt en we duiken wel 't veld in.. al blijf ik erbij dat er eerst een tuin gedaan moet worden!
        op 7 min sta jij in vilvoorde of ik in mechelen

        een dierenpark voor een macrofoto, kom zeg
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

          Denk dan ook eens aan botanische tuinen (die in Utrecht: fort Hoofddijk) die zijn vaak ook de moeite waard. Qua dierentuinen denk ik dan dat je Blijdorp in Rotterdam en Burgers Zoo in Arnhem wel aan zullen spreken.

          Comment


          • #6
            Re: Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

            Misschien al een iets ouder draadje, maar toch nog even een linkje van mij, is van de NVD (Nederlandse Vereniging van Dierentuinen).

            Onder het kopje "NVD Dierentuinen" kan men zien welke (Nederlandse) dierentuinen hierbij aangesloten zijn.


            Tevens nog een linkje naar een overzicht van Duitse dierentuinen, misschien handig voor diegene die vlakbij de Duitse grens wonen. Het lijstje staat gesorteerd op Duitse postcodes. En er staat bij of het toegestaan is te fotograveren en deze foto's dan vrij te gebruiken.
            Last edited by -rik-; 12 februari 2008, 10:25. Reden: Toevoeging Duitse dierentuinen
            PENTAX for your precious moments

            Comment


            • #7
              Re: Ter info : dierenparken (in Nederland, ...)

              [MOD]
              Verplaatst naar een gepaster forumonderdeel

              Comment

              Working...
              X