Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

    Hallo allemaal,

    ik ga binnenkort een nieuwe body kopen maar hoor dat de garantie in België standaard 2 jaar is en in Nld is deze slechts 1 jaar, extra jaren moet je bijkopen..... Nu ga ik 'm toch kopen bij Konijn en dacht deze dan maar online te bestellen in België.... werkt deze truc als je je camera naar Nederland laat sturen om 2 jaar garantie te krijgen? Of gewoon op gaan halen in België?

    Groet

    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

  • #2
    Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

    Moment, bestellingen bij Konijn worden ALTIJD verzonden vanuit het Hollandse magazijn, ongeacht in welk land je woont. Dat staat in de FAQ trouwens. Wellicht heb je dus één jaar garantie als je woonachtig bent in NL en 2 jaar als je in BE woont.
    Know what you know, and don't know what you don't know.

    Comment


    • #3
      Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

      Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
      Moment, bestellingen bij Konijn worden ALTIJD verzonden vanuit het Hollandse magazijn, ongeacht in welk land je woont. Dat staat in de FAQ trouwens. Wellicht heb je dus één jaar garantie als je woonachtig bent in NL en 2 jaar als je in BE woont.
      De prijs voor BE is trouwens hoger, dus misschien het wel gaat lukken hoor
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

      Comment


      • #4
        Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

        Hier is al eens een topic aan besteed dacht ik...
        Bij Konijn verkopen ze 2 versies van een model, de BE versie en niet BE versie (NL versie dus). Als je de BE versie besteld krijg je het model dat bestemd is voor de Belgische markt en waarop de Belgische regelmentering van toepassing is.
        Wil je zeker zijn, effe mailtje naar Konijn
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

        Comment


        • #5
          Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

          Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
          Hallo allemaal,

          ik ga binnenkort een nieuwe body kopen maar hoor dat de garantie in België standaard 2 jaar is en in Nld is deze slechts 1 jaar, extra jaren moet je bijkopen..... Nu ga ik 'm toch kopen bij Konijn en dacht deze dan maar online te bestellen in België.... werkt deze truc als je je camera naar Nederland laat sturen om 2 jaar garantie te krijgen? Of gewoon op gaan halen in België?

          Groet

          Ed
          Mocht je Nikon kopen dan zit je wel gebeiteld want Nikon zou nu standaard 2 jaar garantie bieden in eender welk land (info: Digital SLR user september 2007, pagina 6 in artikel: Nikon D200 "One of the finest camera's ever made"

          Comment


          • #6
            Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

            Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
            Hier is al eens een topic aan besteed dacht ik...
            Bij Konijn verkopen ze 2 versies van een model, de BE versie en niet BE versie (NL versie dus). Als je de BE versie besteld krijg je het model dat bestemd is voor de Belgische markt en waarop de Belgische regelmentering van toepassing is.
            Wil je zeker zijn, effe mailtje naar Konijn
            Ik heb hun indertijd bij een aankoop gevraagd wat de verschillen zijn tussen de BE en de NL versie. Toen heeft men me geantwoord dat het verschil hem in de set handleidingen zat. Bij de BE versie zou er naast een nederlandstalige ook een franstalige handleiding moeten zitten.

            Hoe het nu zit wanneer je iets aankoopt in Turnhout en het laat opsturen naar Nederland of bvb Spanje, daar heb ik geen idee van. Ik vermoed dat je ook je 2 jaar waarborg krijgt maar dat je het toestel dan wel naar een Belgisch filiaal moet opsturen. Om zeker te spelen, idd een mailtje naar ze, ben er ook wel benieuwd naar.

            Mvg,
            Patrick
            Wat je niet probeert, dat weet je niet...

            Comment


            • #7
              Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

              Ik heb Konijn maar eens gemaild, ik hou jullie op de hoogte!

              Ed
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #8
                Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Mocht je Nikon kopen dan zit je wel gebeiteld want Nikon zou nu standaard 2 jaar garantie bieden in eender welk land (info: Digital SLR user september 2007, pagina 6 in artikel: Nikon D200 "One of the finest camera's ever made"
                Ja, het wordt weer Nikon maar van hun site:

                Europese garantie van Nikon - Digitale beeldproducten

                1. DIT IS DE BEPERKTE EUROPESE GARANTIE DIE ÉÉN JAAR GELDIG IS IN DE VOLGENDE LANDEN: BELGIË, DENEMARKEN, FRANKRIJK, DUITSLAND, FINLAND, GRIEKENLAND, HONGARIJE, ITALIË, NEDERLAND, NOORWEGEN, OOSTENRIJK, POLEN, RUSLAND, SPANJE, TSJECHIË, VERENIGD KONINKRIJK, ZWEDEN, ZWITSERLAND). U DIENT DE "NIKON EUROPEAN WARRANTY CARD", SAMEN MET EEN GEDATEERD AANKOOPBEWIJS OP TE STUREN OM EEN BEROEP TE KUNNEN DOEN OP DE GARANTIE..........
                geen woord over 2 jaar dus.... wellicht toch maar eens een ritje België of er met het meisje er maar gelijk een weekendje van gaan maken straks....


                Gr
                Ed
                ---------------- Ik doe niet meer mee

                Comment


                • #9
                  Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                  het antwoord van konijn is binnen:

                  Geachte heer,

                  Dit is inderdaad de Belgische wetgeving welke 2 jaar garantie garandeert. Echter geldt dit alleen voor belgisch inwonenden.

                  Met vriendelijke groet,


                  Foto Konijnenberg B.V/ Marianne Dekker
                  Ommerweg 5 7683 AV Den-Ham
                  Tel: +31 546 67 18 43
                  Fax: +31 546 67 83 59
                  E-mail: marianne@foto-konijnenberg.nl
                  Website: www.foto-konijnenberg.nl


                  Als Hollander krijg je in België geen 2 jaar garantie

                  Ed
                  ---------------- Ik doe niet meer mee

                  Comment


                  • #10
                    Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                    handig om te weten... dank u
                    test

                    Comment


                    • #11
                      Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                      het antwoord van konijn is binnen:

                      Geachte heer,

                      Dit is inderdaad de Belgische wetgeving welke 2 jaar garantie garandeert. Echter geldt dit alleen voor belgisch inwonenden.

                      Met vriendelijke groet,


                      Foto Konijnenberg B.V/ Marianne Dekker
                      Ommerweg 5 7683 AV Den-Ham
                      Tel: +31 546 67 18 43
                      Fax: +31 546 67 83 59
                      E-mail: marianne@foto-konijnenberg.nl
                      Website: www.foto-konijnenberg.nl


                      Als Hollander krijg je in België geen 2 jaar garantie

                      Ed
                      Als je hem gewoon aan de toog koopt in België en je moet geen factuur hebben en je betaald cash dan staat er gewoon "contante verkoop" op de lever bon
                      Dus dat is de manier...

                      Ik ga dikwijls gewoon iets halen in Turnhout, op die factuur (lever bon) staan nooit geen naam of adres.
                      Canon EOS 5D met 3KG glas
                      https://reisforum.net

                      Comment


                      • #12
                        Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fred. Bekijk bericht
                        Als je hem gewoon aan de toog koopt in België en je moet geen factuur hebben en je betaald cash dan staat er gewoon "contante verkoop" op de lever bon
                        Dus dat is de manier...

                        Ik ga dikwijls gewoon iets halen in Turnhout, op die factuur (lever bon) staan nooit geen naam of adres.
                        Dat lijkt mij toch ook, ik denk dat Konijn niet wil weten dat een Hollander in België gewoon 2 jaar garantie kan krijgen en in Nld dat niet krijgt..... dan gaan al die zuinige Hollanders naar de belg om het te kopen ik in ieder geval wel

                        Ed
                        ---------------- Ik doe niet meer mee

                        Comment


                        • #13
                          Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                          Trouwens, als Konijn gelijk heeft en de Belgische wet geldt alleen voor Belgen dan zie ik ook wel weer andere voordelen
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #14
                            Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                            Aha, daarom wonen er hier in de buurt zoveel Nederlandse collega's.
                            Die willen allemaal in de buurt van de Belgische konijn wonen omdat ze dan 2 jaar garantie krijgen.
                            Canon EOS 5D met 3KG glas
                            https://reisforum.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Garantie B = 2 jaar, Nl = 1 jaar

                              ik ga altijd naar konijnenberg belgie gewoon om van de 2 jaar garantie te genieten en je krijgt er altijd een kop koffie van onze noorderburen
                              Canon 1 DMK2,Canon Eos 40D,Grip BG-E2,Canon 24-105L ,70-200f2.8 L USM,Speedlite 430 EX,CF-Extreme III 4GB ,IXUS 55,Lowepro computrekker AW,http://glennpottier.fotopic.net

                              Comment

                              Working...
                              X