Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Onze dochter gaat zaterdag haar eerste ponyconcour rijden....

    Op welke stand zet ik het beste mijn canon 400 D...Zelf dacht ik aan de sport stand..maar dan kun je zelf niet veel meer. Ik wil graag de sigma 50-500 gaan gebruiken op statief....

    Alle hulp en tips zijn nu wel ff zeer welkom.......
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: Hulp gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dat statief zou ik thuis laten. Daarvoor gaat alles toch te rap gaan.

    Is het eigenlijk in een hal te doen of buiten. Ik zou kiezen voor sluitertijd keuze. En dan kiezen voor een korte tijd. Iets van een 1/250s of misschien nog korter. Ik weet niet hoe rap het zal gaan. Eventueel uw ISO omhoog brengen als je niet aan snelle sluitertijden komt.

    Heb je eigenlijk nog andere lenzen? Iets van een 200 a 300mm lijkt mij meer dan voldoende.
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!

      het is buiten...iets anders aan lensen heb ik niet buiten de sigma 105mm en de kitlens......kan die 50-500 toch ook op 300 zetten?
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ik zou de diafragmavoorkeuzedingenknop gebruiken ...
        Zet die op een zo klein mogelijk getal als uw lens op 50 staat ( hij zal wel aanpassen als je inzoomd )
        De sluiterijd zal uw toestel dan vanzelf aanpassen...

        Mocht je ondervinden dat uw sluitertijd langer is dan uw brandpunt dan kan je nog de iso opschroeven

        De witbalans zou ik durven op auto te laten staan ( dat moet je zelf ervaren ).

        Maar ik denk dat je meer problemen zal hebben om die paarden er deftig op te krijgen. Uit ervaring weet ik dat die poten en die orden in een bepaalde stand moeten staan.

        En vergeet vooral geen foto's te maken van uw dochter want als je begint met aan al die knopjes te prutsen ...
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gevraagd!!!!!!!!!!!!!!!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
          kan die 50-500 toch ook op 300 zetten?
          Tuurlijk maar ik bedoelde gewoon een kortere lens te nemen omdat die waarschijnlijk wat makkelijker werkt / minder weegt.

          Anders moet je hier op het forum eens wat foto's proberen te vinden en zien wat voor sluitertijden / diafragma's ze daar gebruiken.
          I put the sexy in dyslexia

          Comment

          Working...
          X