Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een donkere show zonder flits fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een donkere show zonder flits fotograferen

    Hallo.

    Ik ben laatstejaarsstudente fotografie. Ik moet vanavond en volgende week de vertoning van de allernieuwste show 'pirates pirates' gaan fotograferen. Echter op volgende voorwaarde: ik mag niet flitsen. Ik heb een 70- 200 mm en een 18-55 beide 2.8. Dat is al een begin. De show is wel heel dynamisch en vol beweging dus kan ik mijn sluiter best op 1/80 minstens zetten. heeft er iemand misschien nog tips voor mij hoe ik deze show het best kan fotograferen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

    Kan je er misschien even bijvertellen met welk toestel ?
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

      Ik heb er vorige week gefotografeerd en ik kan je één ding zeggen, moeilijk moeilijk moeilijk !!

      Ik had 2 bodys bij en zelf dan nog was het verschrikelijk moeilijk. Je moet bijna constant wisselen van tele naar breed en het is er de hele show vrij donker. Ik heb de hele show op iso 1600 gewerkt. 1/80 gaat heel moeilijk zijn omdat er enorm veel beweging in de show zit.

      Veel succes zou ik zo zeggen
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

      Comment


      • #4
        Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

        als je 2.8 niet genoeg is, ISO omhoog... wel zien hoever je kan gaan zonder teveel storende ruis.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

          laatstejaars? middelbaar of bachelor/master?
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door FoxyGirl Bekijk bericht
            Hallo.

            ... heeft er iemand misschien nog tips voor mij hoe ik deze show het best kan fotograferen?

            Alvast bedankt!
            Een reportage maken van zo'n productie is niet altijd makkelijk. Probeer eens op creatieve wijze de technische mankementen van je uitrusting (hiermee bedoel ik zonder flits werken, langere belichtingstijden , groot diafragma) om te buigen naar verrassende, dynamische foto's. bv met een stilstaand onderwerp op de voorgrond(wat je scherp kan weergeven) en een imposante bewogen achtergrond. Er zijn nog zoveel verschillende mogelijkheden, laat je verbeelding maar werken. Wil je scherpe opnames van de personen, fotografeer ze dan op stilstaande passages. Op deze manier kan je toch proberen om een 10-tal goede foto's te maken. Normaal moet je toch ( in het laatstejaars) weten dat je technische beperkingen kunt verdoezelen mits een creatieve benadering van je onderwerp. Deze tip zal je vanavond wellicht niet meer kunnen helpen, maar voor volgende week, veel succes.
            ps dat je ook gebruik kunt maken van spotmeting moet ik niet meer vertellen zeker.(naargelang de omstandigheden)
            post ook eens wat resultaten.

            grt,
            beeldmaker

            Comment


            • #7
              Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

              misschien overwegen om een goedkopere prime aan te schaffen? 50mm 1.8, 85mm 1.8 ofzo, komt wel nog van pas in de toekomst hoor, toch als je dit
              soort opdrachten meer en meer gaat doen. Misschien zelfs naar een 1.4 of 1.2 versie, maar die zijn dan weer een pak duurder natuurlijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              laatstejaars? middelbaar of bachelor/master?
              maakt dat wat uit?

              Comment


              • #8
                Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                maakt dat wat uit?
                ok, het is oftopic, maar't is altijd leuk om soortgenoten te kennen
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                  Als je laatstejaarsstudente fotografie bent dan moet je hier toch geen tips komen vragen ?
                  [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                  FotoBlog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
                    Als je laatstejaarsstudente fotografie bent dan moet je hier toch geen tips komen vragen ?
                    das nu ook weer kort door de bocht (al kan ik je vraag best begrijpen)
                    maar toch..
                    je moet al een krak in je vak zijn om géén tips meer te kunnen "gebruiken"
                    al was het maar omdat de techniek blijft veranderen..
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
                      Als je laatstejaarsstudente fotografie bent dan moet je hier toch geen tips komen vragen ?
                      Zelfs als afgestudeerde weet je toch eigenlijk maar weinig als je in een bedrijf begint?

                      Denken dat je alles al weet is goed als je zestien bent, maar later komt het meer van pas om ervan uit te gaan dat je niet zoveel weet...
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                        Natuurlijk kan je altijd tips gebruiken, maar een laatstejaarsstudente fotografie moet toch al genoeg ervaring hebben om te weten hoe zij een donkere show moet fotograferen.
                        [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                        FotoBlog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                          Nee, Eranosian,

                          Ik ken heeeeeele goede fotografen (zegt de naam Lindolfi je iets?)
                          en die zijn nog voortdurend in ontwikkeling.
                          ANALOOG: Minolta XG9, Minolta 500si super, Pentax X50 met allemaal veel glaswerk
                          Ook: DIGITAAL: Canon 20D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                            Foto's in RAW trekken, zodoende kan je de foto's iets onderbelichten (snellere sluitertijden). Op je computer kan je nadien de belichting nog 2 stops aanpassen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een donkere show zonder flits fotograferen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
                              Nee, Eranosian,

                              Ik ken heeeeeele goede fotografen (zegt de naam Lindolfi je iets?)
                              en die zijn nog voortdurend in ontwikkeling.
                              Lindolfi ken ik maar al te goed Ricky.
                              Er is wel een verschil tussen in ontwikkeling zijn en als studente fotografie vragen hoe je een donkere show moet fotograferen.

                              Maar genoeg hierover.
                              Ik hoop echt dat je foto's gelukt zijn beste FoxyGirl.
                              Nog veel succes verder.
                              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                              FotoBlog

                              Comment

                              Working...
                              X