Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitser vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitser vraagje



    Goede avond
    Ik heb een vraagje over de bovenstaande foto .
    Hoe kan ik voorkomen dat het haar van het rechtse meisje zo flets is (overbelicht ?)
    Wat is in zo`n geval de beste manier buiten het in de schaduw zetten van de twee meisjes.
    Mijn cam gegevens waren f/5,6 - 1/60 - iso 100 ( geflitst ben ik mee aan het oefenen )

    Waar ikzelf al mee bezig ben geweest is om de belichtingscorrectie te veranderen en ja dan krijg ik de hooglichten ,
    weg maar dan wordt de foto helemaal donker.
    Of moet ik dan de flitscorrectie omhoog doen.

    Ook heb ik de vraag waar ik al een paar avonden naar op zoek ben op diversen manieren is
    Stel ik de invulflits van mijn sb600 gewoon in door mijn cam op de P-S of A stand te zetten en de sb600 op TTL bl ,
    of op een andere manier.
    Als ik het goed heb begrepen is als ik mijn cam op de stand M zet dat mijn flitser het licht zelf aanpast aan,
    het omgevingslicht of zit ik er met mijn bevinding er helemaal naast.

    Groetjes william

  • #2
    Re: Flitser vraagje

    diffusiescherm boven de meisjes houden...dan krijg je een zacht verdeeld licht...of een reflector ervoor houden...om de voorkant op te lichten...dan brandt de bovenkant ook nie zo snel uit...
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: Flitser vraagje

      hoe bedoel je een reflector scherm voor de meisjes houden de zon kwam rechts van achter of maakt dat niet uit ?

      Comment


      • #4
        Re: Flitser vraagje

        zuiver theoretisch; ik zou onderbelichten zodat het haar niet uitgebrand wordt en dan inflitsen oid.
        Groets, Gerhard
        Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

        Comment


        • #5
          Re: Flitser vraagje

          om tegen de zon te flitsen heb je power nodig .. een assistent een diffuusscherm laten houden voor de zon en de lowlights met reflectiescherm oplichten zal beste resultaat geven bij gebrek aan zware studioflitsers. Een reflectiescherm en diffuusscherm heb je al voor circa 50 euro (5 in 1 kit)

          Comment

          Working...
          X