Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbereiding aanmaak fotoboek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorbereiding aanmaak fotoboek

    Beste forumleden

    Ik ben nu al een aantal maanden bezig met digitale fotografie (vroeger analoog). Nu zou ik een reeks foto's willen afdrukken in een fotoboek. Mijn vraag is nu: op welke wijze plaats ik de foto's het best in een fotoboek (met het aangeboden programma vb. van BLURB)?

    RAW omzetten in JPG en rechstreeks in het programma voor de aanmaak van het fotoboek slepen (incl. resizen)
    of
    voorbereidend werk in TIFF (ik start vanuit RAW), omzetten in JPG en de verschillende JPG's afzonderlijk in het programma slepen (incl. resizen) op de verschillende pagina's
    of
    één TIFF per pagina aanmaken met daarin verschillende foto's en die omzetten in één JPG (per pagina in het boek) en die in het programma slepen

    Het eerste gaat beduidend sneller dan het tweede, maar zou ik een betere kwaliteit hebben op de tweede wijze en is het die extra tijd/moeite waard?

    Ik heb via de zoekfunctie gevonden dat de verschillende werkwijzen gebruikt worden, maar nog niet echt wat de betere werkwijze zou zijn. Is er iemand die de methodes vergeleken heeft?

    Alvast bedankt voor een reactie

    Groetjes

    LowieN
Working...
X