Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

    Hello

    ik heb me ingeschreven voor de cursus digitale fotografie in Syntra Tongeren (6 avonden maar) en las net in de post van de cursus in Hasselt de vraag wie daar heeft ingeschreven...

    Iemand die toevallig dezelfde cursus gaat volgen in Tongeren?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

    Deel 1 of 2 Hans? Ik heb me ingeschreven voor Deel 2.

    Comment


    • #3
      Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

      Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
      Deel 1 of 2 Hans? Ik heb me ingeschreven voor Deel 2.
      yay, ik ook deel 2

      dus als daar iemand zijn sony alpha 100 uithaalt, dan ben jij het?
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        yay, ik ook deel 2

        dus als daar iemand zijn sony alpha 100 uithaalt, dan ben jij het?
        Die kans zit er dik in

        Dan weet ik dat we ondertussen al met 4 zijn , ik dacht dat ze 9 mensen moesten hebben voor de opleiding laten door te gaan.
        Btw , moeten we fototoestel eerste les al meenemen ? (waarschijnlijk wel zeg )

        Comment


        • #5
          Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

          Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
          Die kans zit er dik in

          Dan weet ik dat we ondertussen al met 4 zijn , ik dacht dat ze 9 mensen moesten hebben voor de opleiding laten door te gaan.
          Btw , moeten we fototoestel eerste les al meenemen ? (waarschijnlijk wel zeg )
          ach zo... gij hebt samen met 2 anderen ingeschreven of zo?

          ik ga de camera en de hele lenzenwinkel meenemen vanaf de eerste les...
          past toch netjes in me rugzak. Zouden daar computers voorzien zijn? normaal wel toch he. Anders moet de laptop er ook in.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            ach zo... gij hebt samen met 2 anderen ingeschreven of zo?

            ik ga de camera en de hele lenzenwinkel meenemen vanaf de eerste les...
            past toch netjes in me rugzak. Zouden daar computers voorzien zijn? normaal wel toch he. Anders moet de laptop er ook in.
            Nee nee Hans , niet samen ingeschreven.
            1 persoon die op de infodag was (3/9) en waarmee ik contact hou nu en dan 1 familielid die ik verteld had over deze cursus en het ook interressant vond en zich ook heeft ingeschreven.

            Er staan daar genoeg pc's in dat lokaal hoor , voor iedereen ééne maar ik denk dat je meer met pc zal werken in Deel 3 omdat ze dan Photoshop er bij halen in het lessenpakket.
            Deel 2 is zoals je welicht zelf wel weet meer over belichting , flitsen , diafragma , sluitertijden en het samen beoordelen en bekritiseren van het gemaakte fotowerk.De foto's moet je laten afdrukken en worden ook geprojecteerd dacht ik dat de docent van de opleiding me vertelde.
            Ik dacht niet dat de foto's op pc bekeken worden.

            Enfin , het zal de 28ste wel allemaal wat duidelijker worden zekers ?

            gr,

            Comment


            • #7
              Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

              Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
              Nee nee Hans , niet samen ingeschreven.
              1 persoon die op de infodag was (3/9) en waarmee ik contact hou nu en dan 1 familielid die ik verteld had over deze cursus en het ook interressant vond en zich ook heeft ingeschreven.
              ah zo nah ja, maakt weinig uit he... als het maar gezellig en leerrijk is...

              Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
              Er staan daar genoeg pc's in dat lokaal hoor , voor iedereen ééne maar ik denk dat je meer met pc zal werken in Deel 3 omdat ze dan Photoshop er bij halen in het lessenpakket.
              Deel 2 is zoals je welicht zelf wel weet meer over belichting , flitsen , diafragma , sluitertijden en het samen beoordelen en bekritiseren van het gemaakte fotowerk.De foto's moet je laten afdrukken en worden ook geprojecteerd dacht ik dat de docent van de opleiding me vertelde.
              Ik dacht niet dat de foto's op pc bekeken worden.

              Enfin , het zal de 28ste wel allemaal wat duidelijker worden zekers ?
              dan is het goed... maar je kan een foto toch pas goed beoordelen als je hem vergroot op een computerscherm ziet... en voor af te drukken moet je ook via de computer of gaan we ook iets over PictBridge leren?

              Dus volgens mij zal de pc wel zijn deel in beslag nemen... Deel 3 bevat gewoon hoe je de foto's kan bijwerken in Photoshop. Daar zal uiteraard het gedeelte computer meer aan bod komen.

              Kijk er wel naar uit om wat op groot formaat af te drukken

              en inderdaad, nog 8x slapen en we weten wel wat er gaat gebeuren...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                heb zonet telefoon gehad van Syntra Tongeren dat de cursus niet doorgaat vanwege te weinig inschrijvingen

                Ze houden me op de hoogte als er na deel 1 misschien mensen zijn die deel 2 willen doen maar dat zou pas voor januari zijn.

                Micro, gezien jij van omgeving Tongeren/Wellen/Borgloon bent, kunnen we misschien samen eens op pad gaan voor wat plaatjes te nemen en wat van elkaar te leren?

                Nu zit ik hier met 155 € aan opleidingscheques maar die zijn wel nog goed tot eind 2008..
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                  Heb ook telefoon gehad van syntra dat het dus niet doorgaat.
                  Jammer maar had nietmeer verwacht eigenlijk.
                  Tongeren is gewoon "end of the world" en daar kunnen zo een dingen gebeuren.Als ik dan naar syntra Hasselt bel dan hoor ik dat daar de cursus volgeboekt is , 14 mensen.

                  Vind het trouwens een kl*** systeem wat ze daar toepassen bij syntra.
                  Ik was bereid geweest om naar hasselt of genk te gaan , en ben dat nog steeds , maar van de andere kant kunnen zij toch wel kijken of er bij de cursisten van Hasselt geografisch gezien niemand naar Tongeren zou kunnen om het daar vol te krijgen.Als je dit duidelijk vermeld bij de inschrijving kan niemand achteraf moeilijk doen als ze hun naar Tongeren sturen.
                  En wie enthousiast is heeft daar sowieso geen probleem mee , en het is trouwens maar een cursus van 6 lessen.
                  Maar bon , wij worden dus geografisch benadeeld als het ware.

                  We zullen het zelf moeten leren dan maar , tegen den tijd dat er ne cursus is hoeft het mischien nietmeer , sparen we geld uit
                  Wat de opleidingscheques betreft , ik dacht dat die terugbetaald werden als de cursus niet doorgaat.

                  Enfin bon ,we zullen wel zien he...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                    Je kunt ook natuurlijk een cursus via internet volgen.
                    Kun je beginnen wanneer je wilt en je eigen tempo bepalen en je hoeft er niet verplicht 1 of meerde avonden in de week op uit. Als je dan noodgedwongen een les moet missen ben je die les met een cursus buitenshuis ook nog eens kwijt terwijl je met een cursus via internet uitstel kunt vragen in dringende gevallen en dus krijg je altijd alle lessen waar je voor betaald hebt.

                    Gr. X.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                      heeft er iemand ervaring mee met zo'n cursus via internet?
                      Nikon D90,Nikon D50, Nikon 18-200 VR , SB600, Nikor 35-80, Sigma APO 70-300 macro.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                        ja

                        ik



                        Gr. X

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                          Ja die internet "fotoscholen" hebben zo hun voordelen hé
                          Nikon D80 / Sony DSC-H5

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                            ja

                            ik



                            Gr. X
                            welke en waar?
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cursus digitale fotografie Syntra Tongeren

                              www.fotoforce.nl knop online cursussen. Ik volg FJA, dat is een groepscursus dus zit je wel vast aan een termijn maar op FJB na zijn alle andere cursussen individueel en wordt er dus ook gekeken naar wat je weet, kunt en hebt aan materiaal. Werk je met een compact, zul je geen opdracht krijgen die enkel met een spiegelreflex uitgevoerd kan worden.

                              Gr. X

                              Comment

                              Working...
                              X