Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

    Volgens berichten op franse fora, zijn de schermen van de nieuwe iMac's 20" van teleurstellende kwaliteit, vooral voor grafische en foto toepassingen.
    Voor verdere technische informatie (in het frans) :



    Gilby
    Nikon D90 + 18-200 VR

  • #2
    Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

    There we go again...

    Ik heb in ieder geval nog geen enkele klant horen klagen.
    In het begin was er ook dezelfde reactie op de schermen van de MacBook (eveneens glanzend). Raar dat het nu niet meer het geval is...

    't Is simpel: je brandt enkele van je foto's op een CD. Kom ermee af en je kan ze bij ons zien op het nieuwe scherm.
    Ik weet niet waar je woont, maar bij elke goeie dealer moet dat trouwens kunnen (indien iMac op voorraad, want slechts mondjesmaat leverbaar). Altijd even bellen, dus.
    Last edited by MacTheKnife; 16 september 2007, 22:42.
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

      koop dan het vorige model . Bij switch in antwerpen verkopen ze die uit aan 1079 euro

      This website is for sale! switchshops.be is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, switchshops.be has it all. We hope you find what you are searching for!
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

        Ondertussen van pc-aanhanger volledig overgeschakelt op Mac, met zowel een MacBook als iMac 20", beide met glanzend scherm ...




        ... en héél content van !
        Website
        Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

          Als de kritiek er een is op glanzend scherm, tja, daar kan je niks tegen ing-brengen, ik wilde er ook een kopen en heb om die reden afgehaakt. De foto's zijn zeker veel helderder/contrastrijker, maar ik werd kompleet gek van de reflekties. Is het daarom slecht? nee.
          Overigens heb ik wel mijn mening over Mac-schermen (in het bijzonderde de 24"), maar dat is ook weer persoonlijk.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

            En wat is je mening over die schermen? (24") Ben nl. van plan om er eentje aan te schaffen.
            Wouter De Ceuster.
            Canon 5D Mark II • Canon TS-E 24mm ƒ/3.5 L II • Canon 24-70 ƒ2.8 L • Canon 50mm ƒ1.8 • Canon 580EX II • Canon BG-E6 • Manfrotto 055XPROB • Manfrotto 410 Junior Head

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

              De nieuwe 20" heeft een TN scherm. De nieuwe 24" heeft een H-IPS scherm. Wil je meer info moet je even op DPreview zoeken...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

                "There we go again..."

                Als trouwe Mac gebruiker kan ik zekere niet verdacht worden van samenheulen met de duistere machten van de Windows-wereld. Getrouw neem ik sinds jaren deel aan de jaarlijkse bedevaart "Apple Expo" in Parijs om er de blijde boodschap van onze goeroe Steve in mij op te nemen. Ik weet ook dat elke vorm van kritiek sons passionele reakties uitlokt, maar toch vind ik dat we de ogen niet mogen sluiten voor objectieve, materiële gegevens.
                Voor wie hierin geïntersseerd is meld ik gewoon (zoals "Leeuwarden" hierboven) dat de nieuwe 20" de oudere en goedkopere TN (Twisted Nematic) technologie gebruikt en de oude 20" en de nieuwe 24" de IPS (In Plane Switching) bouwwijze.
                Verdere technische uitleg is ten overvloede beschikbaar op Internet. Het verschil in weergave van o.a. kleurschakeringen is overduidelijk tussen de twee schermen. Dit lijkt me toch belangrijk voor fotografen...
                Apple heeft de prijs van de iMac naar beneden gehaald en hiervoor een goedkoper scherm gebruikt. Dit is geen kritiek, maar men moet het wel weten alvorens te kopen !

                Gilby.

                PS: Ik heb een "oud" model iMac 20" gekocht.
                Nikon D90 + 18-200 VR

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

                  Ga zelf maar eens kijken in een Apple store waar het 20" naast de 24" model opgesteld staat. De 20" ziet er gewoon niet zo goed uit vergeleken bij z'n grote broer.
                  Met het glanzend scherm erbij NO WAY dat ik momenteel een 20" zou aanschaffen voor fotografisch werk.
                  Zelfs de hevigste Mac fan moet zich ervan bewust zijn dat ook Apple fouten maakt.

                  Tom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Apple iMac 20" Slecht scherm?

                    Ik heb de nieuwe 24". Ik begrijp die kritieken op het glanzende scherm niet. Ik werk al jaren op een crt - met glanzend scherm - en op de nieuwe iMac stoort het me absoluut niet. Het zal wel iets persoonlijks zijn...

                    Comment

                    Working...
                    X