Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ankor Wat cambodja in HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ankor Wat cambodja in HDR

    Gemaakt van 1 Raw file door onder en over te belichten. En daarna met photomatix bewerkt. Hierna weer in Photoshop en dan voila...





    Canonvijfdeemarkdrie

  • #2
    Re: Ankor Wat cambodja in HDR

    duidelijke opnamen, waarschijnlijk door de toegepaste techniek.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ankor Wat cambodja in HDR

      hele mooie reeks ... lichte maar geslaagde HDR-bewerking
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

      Comment


      • #4
        Re: Ankor Wat cambodja in HDR

        Knap en subtiel HDR-werk.

        Vooral de 2 monniken met hun Nike-slippers zijn te gek!
        How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

        Portfolio Website

        Comment


        • #5
          Re: Ankor Wat cambodja in HDR

          Knap gedaan die HDR omzetting.
          Last edited by waulus; 17 september 2007, 16:57.
          mvg, waulus
          Nikon D70s-D300, wat glas tussen 12-200 mm

          Comment


          • #6
            Re: Ankor Wat cambodja in HDR

            door gebruik van hdr zijn er zodanig veel details en structuur in de gebouwen zichtbaar geworden dat het haast één grote wirwar van sculpturen en constructies geworden is, zonder enige diepte in de opname. Je moet effectief langer naar de foto's kijken om ze te vatten, om te zien hoe die plaats er uit ziet. Ik heb het hier dan voornamelijk over foto's 1 en 3.
            't zijn dus beelden waar je dan idd langer blijft naar kijken, maar of dat hier net de bedoeling is weet ik niet. Deze beelden lenen zich dus in mijn ogen minder tot het gebruik van hdr.

            Comment


            • #7
              Re: Ankor Wat cambodja in HDR

              mooie opname maar waarom heb je er met hdr opgezeten ....
              een echt hdr effect bereikte je er niet mee (waarschijnlijk door slecht met 1 foto te werken) en inderdaad je verliest te veel mooie details . HDR mag maar moet zeker niet ...
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Ankor Wat cambodja in HDR

                Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                door gebruik van hdr zijn er zodanig veel details en structuur in de gebouwen zichtbaar geworden dat het haast één grote wirwar van sculpturen en constructies geworden is, zonder enige diepte in de opname. Je moet effectief langer naar de foto's kijken om ze te vatten, om te zien hoe die plaats er uit ziet. Ik heb het hier dan voornamelijk over foto's 1 en 3.
                't zijn dus beelden waar je dan idd langer blijft naar kijken, maar of dat hier net de bedoeling is weet ik niet. Deze beelden lenen zich dus in mijn ogen minder tot het gebruik van hdr.
                Idem dito. Hier is absoluut geen HDR nodig en tevens is dit in feite geen
                HDR.( slechts 1 foto )
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                Comment


                • #9
                  Re: Ankor Wat cambodja in HDR

                  Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                  door gebruik van hdr zijn er zodanig veel details en structuur in de gebouwen zichtbaar geworden dat het haast één grote wirwar van sculpturen en constructies geworden is, zonder enige diepte in de opname. Je moet effectief langer naar de foto's kijken om ze te vatten, om te zien hoe die plaats er uit ziet. Ik heb het hier dan voornamelijk over foto's 1 en 3.
                  't zijn dus beelden waar je dan idd langer blijft naar kijken, maar of dat hier net de bedoeling is weet ik niet. Deze beelden lenen zich dus in mijn ogen minder tot het gebruik van hdr.
                  Volg Johan compleet.
                  Maar het moet worden gezegd dat de HDR omzetting op zich heel goed is
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ankor Wat cambodja in HDR

                    S C H I T T E R E N D
                    ...

                    Pat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ankor Wat cambodja in HDR

                      Ik was eens met HDR aan de gang gegaan, en had nog een reeks raw files van anderhalf jaar terug van een vakantie in Cambodja. Ik weet dat het volgens kenners met een reeks aan "echte" foto's moet maar las op deze pagina http://www.vanilladays.com/hdr-guide/ o.a het volgende:

                      There is a lot of talk on the Web about true HDR images. Lots of people argue that a HDRI from 1 RAW file isn’t a true HDRI. I personally believe that the end result is all that matters. If you sell a print in a gallery is the buyer really going to care if its a true HDR image or a “HDR” image? Are they really that bothered about how many bits of colour there are or just how much data there really is in the image? Probably not. They may ask how you created it out of a passing interest but are they really truely going to care? I doubt they will. They’ll take it home and hang it up and look at the end result. They will enjoy the end result. Its all about the end print in my opinion, not about how nerdy the process was. Out of interest I decided to produce a HDR image from 1 RAW and 3 RAW’s to compare the end result.

                      Het HDR effect is zoals het mij nu lijkt aan alle kanten te beinvloeden door een reeks aan parameters. Het resultaat is sterk afhankelijk van wat met mooi vind. Het programma photomatix ben ik nog een beetje aan het ontdekken, en het HDR effect kan je flink beinvloeden.

                      Ik heb ben ook flink aan het expirimenteren geweest met losse foto's met over en onderbelichting. Dan dezelde foto ook maken met een RAW uitvoering en deze in de software over en onder belichten. Met sommige haal ik nagenoeg dezelfde resultaten, en met andere onstaat er in de RAW versie flink ruis. Maar heb je een wat oudere RAW file kun je soms met deze werkwijze erg mooie resultaten halen, altans dat is mijn ervaring tot nu toe, maar ik ben nog maar net aan het HDR'en en dus lerende...
                      Canonvijfdeemarkdrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ankor Wat cambodja in HDR

                        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                        door gebruik van hdr zijn er zodanig veel details en structuur in de gebouwen zichtbaar geworden dat het haast één grote wirwar van sculpturen en constructies geworden is, zonder enige diepte in de opname. Je moet effectief langer naar de foto's kijken om ze te vatten, om te zien hoe die plaats er uit ziet. Ik heb het hier dan voornamelijk over foto's 1 en 3.
                        't zijn dus beelden waar je dan idd langer blijft naar kijken, maar of dat hier net de bedoeling is weet ik niet. Deze beelden lenen zich dus in mijn ogen minder tot het gebruik van hdr.
                        Ik ben het hier volledig mee eens, geen HDR verkrachting in zulke prachtig
                        condities.
                        Groeten Sensor

                        Comment

                        Working...
                        X