Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leden van fotoclubs hier op BD?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leden van fotoclubs hier op BD?

    In real life ben ik voor het eerste jaar aangesloten bij een fotoclub, die dan op haar beurt aangesloten is bij het vlf (verbond limburgse fotokringen).
    Van een aantal mensen herken ik werken die ik ook op de jurering gezien heb, maar er zullen er nog wel zijn.
    Zoals gezegd, is dit het eerste jaar dat ik IRL bij een fotoclub ben en heb dus ook meegespeeld met de fotowedstrijden van het vlf. Maar bij de jurering valt het me op dat de juryleden een totaal andere smaak of kijk hebben op de foto's dan de mensen op dit of andere fotofora.
    Zijn er nog mensen die dit gevoel of dezelfde ervaring hiermee hebben.
    (Waarschijnlijk zal het ook wel aan de leeftijd van de juryleden liggen)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook


  • #2
    Re: Leden van fotoclubs hier op BD?

    Ik speel al enkele jaren mee in het wedstrijdgebeuren maar dan in de Antwerpese Verbroedering . Je moet je niet blindstaren op de jury of op de uitslag, zolang je zelf je werk goed vindt is er niets aan de hand.

    Maar als je resultaten wil behalen in wedstrijden ga je moeten werken naar de smaak van een ander (de jury) is dat goed of niet goed ?

    Zoals alles met mate te volgen ! Een feit is zeker, het is niet omdat je der niet bij bent dat je foto niet goed is, alleen werd je foto niet gesmaakt door de jury.

    MVg, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Leden van fotoclubs hier op BD?

      das een normaal verschijnsel hoor, meer van de BDer hier herkennen dat direct, omdat ze van meedere fotosites lid zijn en zeer uiteenlopende comments krijgen op die verschillende fotoforums.
      dus is het ook niet vreemd, dat de jury van zo,n club tot andere bevinding komt dan de eventuele hier op BD gegeven commentaar.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Leden van fotoclubs hier op BD?

        De situatie bij een fotoclub (ik ben zelf lid van De Korrel in Wemmel) is wel heel anders dan op dit forum. Voor een clubwedstrijd werk je twee-drie foto's af en monteert die dan op een frame; op een kader ziet een foto er heel anders uit dan op een computerscherm.

        Gezien het werk dat je daaraan hebt ben je heel nauwkeurig bij de keuze van je foto's en kijk je echt naar alle technische criteria, compositie, verhaal... om te zien of je de sterke punten niet wat extra kan benadrukken en de mindere punten wat onderdrukken (tussen haakjes, ik photoshop (eigenlijk GIMP - budget ) mijn foto's wel, maar heel licht).

        Anderzijds wordt je wel beloond met de volle aandacht en een serieuze beoordeling van je collega's. Ik heb massa's bijgeleerd sinds ik aan de wedstrijden deelneem.
        Want ik vraag me soms af hoe je op BelgiumDigital nog leerzame commentaren kan bekomen. Er worden tientallen foto's per dag gepost; ik heb de indruk dat sommigen zowat elke dag een foto die er min of meer goed uitziet uit hun voorraad plukken en die op het forum ploffen - en dan liefst met 3 tegelijk. Laat de anderen er de goeie foto's maar uithalen. Gevolg: de meeste commentaren gaan niet verder dan "mooie kleuren, leuke compo, toffe sfeer".

        Ik heb respekt voor de tijd, kunde en visie van de mensen op dit forum. Daarom doe ik mijn huiswerk en selecteer ik zelf die foto uit een reeks die volgens mijn gevoel de beste is. De andere 399 blijven op de harde schijf staan.
        Weet je, als ik een foto op het forum beoordeel, dan kost me dat zo'n 10 minuten: aandachtig kijken, de verschillende aspekten beoordelen, eens aan alternatieven denken, een zinnige en leerzame opinie formuleren...
        Ik kan zo één of misschien twee foto's per dag afhandelen. Dat zijn er dus 98 waar ik geen tijd voor heb.

        Comment

        Working...
        X