Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Judo tornooi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Judo tornooi

    Beste mensen,

    Ik was gisteren in Bredene op tornooi met de judoclub en heb geprobeerd om wat foto's te nemen met als resultaat dat het niet veel soeps geworden is
    Gebruikt materiaal:
    Canon 400D
    Canon efs 17-85 IS, ef 55-200
    Het was een hele donkere sportzaal met spots en ik durfde geen flits gebruiken
    Ik moest de iso naar 1600 optrekken anders waren de foto's te donker
    Door het explosieve van de sport en een langere sluitertijd waren mijn foto's onscherp
    Wat moet je doen voor de witbalans
    Hoe kan ik dit in het vervolg beter doen?
    Graag wat tips,

    Dreetje

  • #2
    Re: Judo tornooi

    Oorspronkelijk geplaatst door Dreetje Bekijk bericht
    Beste mensen,

    Ik was gisteren in Bredene op tornooi met de judoclub en heb geprobeerd om wat foto's te nemen met als resultaat dat het niet veel soeps geworden is
    Gebruikt materiaal:
    Canon 400D
    Canon efs 17-85 IS, ef 55-200
    Het was een hele donkere sportzaal met spots en ik durfde geen flits gebruiken
    Ik moest de iso naar 1600 optrekken anders waren de foto's te donker
    Door het explosieve van de sport en een langere sluitertijd waren mijn foto's onscherp
    Wat moet je doen voor de witbalans
    Hoe kan ik dit in het vervolg beter doen?
    Graag wat tips,

    Dreetje

    foto's in RAW nemen, en dan moet je je al geen zorgen meer maken over de witbalans

    voor de rest zal je je een lichtsterkere lens moeten aanschaffen wil je betere foto's krijgen
    indoor sport is nu eenmaal één van de lastigste én duurste takken sportfotografie omdat lichtsterke lenzen een vereiste zijn en het niet makkelijk is om je sluitertijd laag te houden
    jou huidige lezen zijn helemaal niet lichtsterk, en zullen dus ook niet volstaan voor indoor sporten

    ik denk aan de volgende lenzen:
    70-200mm 2.8 (600-1750€)
    85mm 1.8 (375€)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Judo tornooi

      @Dreetje, kan ik ergens een voorbeeld vinden van wat u hebt getrokken?
      Heb je ook evt nog exif gegevens?

      Een donker sportzaal met spots? Was er uberhaupt geen lichtinval van buiten?

      Over het algemeen is een lichtsterke lens wel aan te bevelen als je dit soort fotografie vaker wilt doen. Zorg ervoor dat je kunt spelen met de lichtbron die voorhanden is, ofwel kies je positie zorgvuldig. Verder kleinst mogelijk diafragma en iso 800 proberen tot een maximaal voor evt bewerking of ophalen contrast nadien!
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

      Comment

      Working...
      X