Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

    Hallo,

    Deze Nederland-België website bevat verscheidene pagina's met telkens twee vergelijkende (gelijkaardige, contrasterende, ...) foto's. Laat je gedachten de vrije loop en geniet:

    Klik op de "-->"-knop in de geopende pagina voor de volgende nieuwe foto's. Graag jullie commentaren.





    Mvg, BoBi

    Bijlage: overzicht van de nieuwe foto's:

    het Nederlandse Sluiswachter standbeeld en het Belgische Groot Kanon Monument:

    de Nederlandse Vlag en de Belgische Vlag:

    een Nederlandse Driewielige Taxi en een Belgische Taxi:

    Nederlandse Meeuwenbijeenkomst en Belgische Vogelbijeenkomst:

    Toerisme op een Strand aan de Nederlandse kust en Toerisme op een Strand aan de Belgische kust:

    de Noordzee en de Noordzee:

    Blikken Nederlandse Heineken bier en een vrachtwagen Belgisch Jupiler bier:

    Nederlandse Heineken bier en Belgische Jupiler bier - straffe verhalen:
    :c), BoBi

    http://www.dongo.org

  • #2
    Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

    Oorspronkelijk geplaatst door BoBi Bekijk bericht
    Deze Nederland-België website bevat verscheidene pagina's met telkens twee vergelijkende (gelijkaardige, contrasterende, ...) foto's. Laat je gedachten de vrije loop en geniet
    Weinig te genieten. Zeer rommelige site en ook nog vol reclame. Slechte foto's. Weinig doordachte vergelijkingen.

    Wat wil je nou eigenlijk met die site en vooral wat wil je met deze posting hier op BD?

    Comment


    • #3
      Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

      Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
      Weinig te genieten. Zeer rommelige site en ook nog vol reclame. Slechte foto's. Weinig doordachte vergelijkingen.

      Wat wil je nou eigenlijk met die site en vooral wat wil je met deze posting hier op BD?
      Hoi,

      Aangezien je een zeer uitgesproken negatieve mening hebt over de site en foto's kan je dat misschien ook staven met enige argumentatie?

      :c), BoBi
      :c), BoBi

      http://www.dongo.org

      Comment


      • #4
        Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

        Weinig te genieten. Zeer rommelige site en ook nog vol reclame. Slechte foto's. Weinig doordachte vergelijkingen.
        Argumenten genoeg lijkt me
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

        Comment


        • #5
          Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

          dmnd, another mouseclick wasted!
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

            vind die vlaggen erg goed hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

              Oorspronkelijk geplaatst door BoBi Bekijk bericht
              Aangezien je een zeer uitgesproken negatieve mening hebt over de site en foto's kan je dat misschien ook staven met enige argumentatie?
              Hoe graag ik ook positief zou willen zijn (en ja, ik heb naar de commerciele potentie gekeken), dat is gewoon onmogelijk. Argumenten heb ik je gegeven.

              Maar als je iets constructiefs wil horen; gooi alles weg, start opnieuw. Maar een design en denk na *wat* je wilt vergelijken, geef daar ook een omschrijving van op de pagina, maak passende foto's en plaats die. Beperk de reclame tot een minimum... reclame blijft noodzakelijk kwaad.

              Hoe het nu overkomt is: ik heb iets in mekaar gedraaid om reclameinkomsten te kunnen genereren. De content is minimaal (lees slecht), de reclame is maximaal (lees goed). WIl je reclameinkomsten krijgen zul je goede content moeten hebben. Met Google Ads die je gebruikt is het dan simpel, maar het belangrijkste is: zorg voor content. Vraag je af: "Waarom zou iemand op deze pagina komen"? Heb je daar al over nagedacht? Ik zou best een foto vergelijk tussen NL en BE leuk kunnen vinden als je ook de karateristieken van beide landen visualiseert in goede foto's. Wat heb ik aan een NL en een BE vlag vergelijk? Wat heb ik aan een kanon enerzijds en een standbeeld anderzijds. Wat hebben die gemeen? Wat valt er dan te vergelijken? Dat kanon kon net zo goed in NL staan en het standbeeld kon ook in BE staan. Het is geen "karaktereigenschap" van de landen. Geef anders het verhaal erbij waarom dat kanon nou juist in BE staat en niet in NL past.... of waarom dat standbeeld nou juist in NL staat en nooit in BE zou kunnen staan.

              Nogmaals mijn vraag:
              Wat wil je nou eigenlijk met die site en vooral wat wil je met deze posting hier op BD?

              Vooral dat laatste: wat wil je met deze posting hier op BD?

              Waarom deel je dit hier? Je zit hier op een fotografieforum en "we" zullen enkel geintereseerd zijn in je site als er zeer mooie foto's op staan. Juist die foto's op je vergelijk zijn van zeer laag niveau (lees zeer hoog kiekjesniveau)
              Last edited by Havezet; 2 oktober 2007, 07:33. Reden: spellingsfoutje

              Comment


              • #8
                Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                De enige goede vergelijking op je site is die van Jupiler tegen Heineken ( Alhoewel je Jupiler niet kan vergelijken met dat zeepsop), dit is iets typisch Nederlands of Belgisch, in de andere foto's zie ik ook geen verband

                En ik ben het eens met mijn voorgangers wat de reclame en kwaliteit van je foto's betreft.
                De lay-out van je site vind ik anders ook maar povertjes.
                Mvg. Renzowoef
                Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

                Comment


                • #9
                  Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                  Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                  Hoe graag ik ook positief zou willen zijn (en ja, ik heb naar de commerciele potentie gekeken), dat is gewoon onmogelijk. Argumenten heb ik je gegeven.

                  Maar als je iets constructiefs wil horen; gooi alles weg, start opnieuw. Maar een design en denk na *wat* je wilt vergelijken, geef daar ook een omschrijving van op de pagina, maak passende foto's en plaats die. Beperk de reclame tot een minimum... reclame blijft noodzakelijk kwaad.

                  Hoe het nu overkomt is: ik heb iets in mekaar gedraaid om reclameinkomsten te kunnen genereren. De content is minimaal (lees slecht), de reclame is maximaal (lees goed). WIl je reclameinkomsten krijgen zul je goede content moeten hebben. Met Google Ads die je gebruikt is het dan simpel, maar het belangrijkste is: zorg voor content. Vraag je af: "Waarom zou iemand op deze pagina komen"? Heb je daar al over nagedacht? Ik zou best een foto vergelijk tussen NL en BE leuk kunnen vinden als je ook de karateristieken van beide landen visualiseerd in goede foto's. Wat heb ik aan een NL en een BE vlag vergelijk? Wat heb ik aan een kanon enerzijds en een standbeeld anderzijds. Wat hebben die gemeen? Wat valt er dan te vergelijken? Dat kanon kon net zo goed in NL staan en het standbeeld kon ook in BE staan. Het is geen "karaktereigenschap" van de landen. Geef anders het verhaal erbij waarom dat kanon nou juist in BE staat en niet in NL past.... of waarom dat standbeeld nou juist in NL staat en nooit in BE zou kunnen staan.

                  Nogmaals mijn vraag:
                  Wat wil je nou eigenlijk met die site en vooral wat wil je met deze posting hier op BD?

                  Vooral dat laatste: wat wil je met deze posting hier op BD?

                  Waarom deel je dit hier? Je zit hier op een fotografieforum en "we" zullen enkel geintereseerd zijn in je site als er zeer mooie foto's op staan. Juist die foto's op je vergelijk zijn van zeer laag niveau (lees zeer hoog kiekjesniveau)
                  Dag Hert,

                  Bedankt voor de uitgewerkte commentaar over de vergelijkingen. Toch constateer ik dat die uitwerking tot nu toe de enige concrete argumenten zijn. Betreffende het volgende uit je eerste reactie vind ik dergelijke argumenten niet terug:
                  1. zeer rommelige site
                  2. vol reclame
                  3. slechte foto's

                  Betreffende de vergelijkingen. Het is tot nu toe niet mijn bedoeling geweest uitgebreide informatie over de foto-onderwerpen en vergelijking te voorzien. Voor mij spreken de foto's zowieso wel. Bovendien vind ik de sluiswachter wel typisch nederlands vanwege de relatie die Nederland met water heeft. Dat op de pagina's wel degelijk gemeenschappelijke en/of contrasterende kenmerken in spel zijn lijkt me evident.

                  Met betrekking tot "vol reclame". Ik heb uitgerekend dat ongeveer 9 procent van een dongo pagina reclame betreft. Bezwaarlijk "vol reclame" te noemen. Als ik de reclame rechtsboven op belgium digital beschouw (en dit is helemaal niet als kritiek bedoeld - inhoud gerelateerde reclame kan best toegevoegde waarde zijn) is dit ongeveer 4,5 procent. Met het logo erbij ongeveer 9 procent. Met de banner waarin beiden zich bevinden ongeveer 18 procent oppervlakte niet gebruikt voor de eigenlijk inhoud. Dus het dubbele van een dongo pagina.

                  Betreffende de slechte foto's. Ik besef al te best dat ik een beginneling ben. Betekent dit dat mijn foto's het niet waard zijn bekeken te worden of er commentaar op te krijgen zodat ik kan inzien waar de verbetering juist zit. Bv. de twee onderstaande foto's (de eerste is de link en de tweede is ingebed). Waarom zou de één een zeer goeie en de andere een zeer slechte zijn?





                  Wat ik wil doen op BD lijkt me evident. Foto's tonen, discussie erover, bijleren ... .

                  Mvg, BoBi
                  :c), BoBi

                  http://www.dongo.org

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                    Pff, ik geef het op. Jij wilt niets leren.

                    En als je echt commentaar op je foto's wil... post ze dan in forum "Fotodiscussie"... maar ik weet voor 99% zeker dat ik je foto's daar nooit zal zien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                      Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                      Pff, ik geef het op. Jij wilt niets leren.

                      En als je echt commentaar op je foto's wil... post ze dan in forum "Fotodiscussie"... maar ik weet voor 99% zeker dat ik je foto's daar nooit zal zien.
                      Dag Hert,

                      Uit mijn vorige bericht blijkt duidelijk dat ik net wel iets wil leren en dat ik bereid ben met meer diepgang op een aantal zaken in te gaan. Jij vindt het blijkbaar nodig te roepen en te zwaaien met grote algemene woorden (zeer rommelige site, vol reclame, zeer laag niveau) zonder die grote algemene woorden te kunnen staven.

                      Betreffende de twee foto's van de Noordzee in mijn vorige bericht en met het risico me belachelijk te maken vermits beginneling. Ik vind mijn eigen foto best interessant vanwege de frisse groene en blauwe zeekleuren, het gevoel op de zee te zitten en de zeilactie die de foto uitdrukt (waarschijnlijk zal er wel nog van alles mis mee zijn). De andere foto van de Noordzee spreekt me ook aan vanwege de diepblauwe zeekleur, het horizongevoel en de twee zeilboten op die horizon.

                      Het ga je goed en mvg, BoBi
                      :c), BoBi

                      http://www.dongo.org

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                        De foto die je nu toont van de noordzee is ook niet zo goed (sorry). De horizon staat scheef (de zee loopt leeg), dus is eenvoudig met nabewerking op te lossen. De boot is onscherp en overbelicht en er drijft rechtsonder in beeld iets onbestendigs dat afleidt. Kortom, met iets meer aandacht voor detail kun je al een betere compositie bepalen die minder rommelig oogt. En met nog iets meer nabewerking haal je je foto's ook meer op. Maar daarvoor is dit forumonderdeel niet het juiste als je hier bent om te leren. Dan kun je je foto's inderdaad beter in Fotodiscussie zetten.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                          De foto die je nu toont van de noordzee is ook niet zo goed (sorry). De horizon staat scheef (de zee loopt leeg), dus is eenvoudig met nabewerking op te lossen. De boot is onscherp en overbelicht en er drijft rechtsonder in beeld iets onbestendigs dat afleidt. Kortom, met iets meer aandacht voor detail kun je al een betere compositie bepalen die minder rommelig oogt. En met nog iets meer nabewerking haal je je foto's ook meer op. Maar daarvoor is dit forumonderdeel niet het juiste als je hier bent om te leren. Dan kun je je foto's inderdaad beter in Fotodiscussie zetten.
                          Bedankt. Ik ga alvast die horizon eens proberen rechttrekken.

                          :c), BoBi
                          :c), BoBi

                          http://www.dongo.org

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                            Bobi, sorry, maar hier moet ik Havezet toch bijtreden...
                            • de site komt zeer rommelig over, probeer eens een andere layout en wat aangenamere kleuren...
                            • de 2 reclame banners doen er geen goed aan. Of dit nu 9 of 15 procent doet er niet toe, het valt te veel op en trekt alle aandacht weg van de foto's.
                            • De wijze waarop je moet navigeren is ook verrevan gebruiksvriendelijk (dropdown boxes, popups,...). Je hebt 4 verschillende manieren en plaatsen waarop je naar andere foto's kan gaan, beperk dit tot max 2 plaatsen: eentje voor je sitenavigatie en eentje voor door de foto's te bladeren (per thema).
                            • Een header en/of footer zijn hier zeker op hun plaats (header voor sitenavigatie).
                            • Een beetje uitleg waarom jij verband ziet tussen 2 foto's is hier ook op zijn plaats, bij sommige is het ver te zoeken of vind ik zelfs niet.
                            • Je maakt een fotosite... daar horen toch geen screenshots van websites (heb je daar toestemming voor?) op...


                            just my 2 cents...
                            Nikon D80 / Sony DSC-H5

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nederland - België Nieuwe Reisfoto's zijde aan zijde

                              Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                              Bobi, sorry, maar hier moet ik Havezet toch bijtreden...
                              • de site komt zeer rommelig over, probeer eens een andere layout en wat aangenamere kleuren...
                              • de 2 reclame banners doen er geen goed aan. Of dit nu 9 of 15 procent doet er niet toe, het valt te veel op en trekt alle aandacht weg van de foto's.
                              • De wijze waarop je moet navigeren is ook verrevan gebruiksvriendelijk (dropdown boxes, popups,...). Je hebt 4 verschillende manieren en plaatsen waarop je naar andere foto's kan gaan, beperk dit tot max 2 plaatsen: eentje voor je sitenavigatie en eentje voor door de foto's te bladeren (per thema).
                              • Een header en/of footer zijn hier zeker op hun plaats (header voor sitenavigatie).
                              • Een beetje uitleg waarom jij verband ziet tussen 2 foto's is hier ook op zijn plaats, bij sommige is het ver te zoeken of vind ik zelfs niet.
                              • Je maakt een fotosite... daar horen toch geen screenshots van websites (heb je daar toestemming voor?) op...


                              just my 2 cents...
                              Hoi Steven,

                              Bedankt voor de input. Alvast enkele bedenkingen op de eerste punten die je aanhaalt.

                              De "zeer rommelig" blijft me vreemd overkomen omdat er wel degelijk een duidelijke structuur aanwezig is. Namelijk de twee foto's diagonaal, een knoppenbalk, een lijn met advertentiecategorieën, navigatie met dropdown boxes, titel, plaats en datum van beide foto's ... . Je spreekt zelf over een andere layout en kleuren. Nu de layout in hoofdlijnen zoals de site nu is vind ik prima. Wat had jij in gedachten? Wat de schermelementen voor navigatie betreft. Dat zijn momenteel standaard browser knoppen e.d. . Deze vind ik zelf niet zo denderend mooi en ik heb minder controle over de grootte en vooral de knoppen zou ik daarom wel eens willen vervangen met een eigen ontwerp.

                              Mogelijk dat de banners bij jou alle aandacht wegtrekken bij mij alvast niet. Het gemiddeld aantal page views per bezoekers, dat behoorlijk hoog ligt, bevestigt mij alvast een gezonde interesse voor de foto's. Volgens mij moeten die page views in eerste instantie wel voor de foto's zijn want ik kan mij moeilijk voorstellen dat de gemiddelde bezoeker pagina's blijft opvragen omwille van de banners :c).

                              Verbijsterend iemand die beweert dat "dropdown boxes, popup menu's, ..." verre van gebruiksvriendelijk zijn om te navigeren. Dat moet je me toch eens uitleggen. Met welke andere schermelementen vergelijk jij eigenlijk. Dat wil ik nu echt wel eens weten.

                              Vervolgens wat zijn die vier verschillende manieren en plaatsen juist waarover jij het hebt?

                              :c), BoBi
                              :c), BoBi

                              http://www.dongo.org

                              Comment

                              Working...
                              X