Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

    Casio heeft een digitale camera gedemonstreerd die tot 60 frames per seconde kan opnemen in zijn maximale resolutie van zes megapixels. Filmpjes met vga-resolutie kunnen zelfs met 300 beelden per seconde worden geschoten.
    Omdat het om een prototype gaat heeft het bedrijf nog geen informatie vrijgegeven over de prijs, naam of verwachte releasedatum voor het product. Wel zijn er een paar dingen van bekend, zoals het feit dat hij een 12x-zoomlens heeft met beeldstabilisatie en een 2,8" lcd-scherm.
    De camera is bedoeld voor actiefotografie: als de sluiterknop half ingedrukt wordt treedt de 'pre-shot burst mode' in werking. De camera begint dan tot 60 frames per seconde in zijn buffer te zetten, steeds de oudste vervangende voor de nieuwste. Zodra de sluiter volledig wordt ingedrukt stopt het opnemen en kan de fotograaf als het ware een stuk in de tijd 'terugspoelen' om de beste compositie(s) uit te kiezen.
    De mogelijkheid om filmpjes op te nemen met 300 frames per seconde betekent dat het resultaat een slowmotioneffect krijgt, waardoor de tijd meer dan tien keer zo traag lijkt te lopen dan in werkelijkheid. Hiervan heeft het bedrijf een aantal voorbeelden online gezet.

    bron : Tweakers.net
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

  • #2
    Re: Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

    lijkt me een "revolutie"
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

      Jawadde ! Dat is inderdaad een evolutie en opent een ongelooflijke reeks mogelijkheden ... Ik vraag me alleen af wat dat beestje gaat kosten
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • #4
        Re: Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

        Die filmpjes zijn echt ontzettend vet!
        Grtzz, Jan
        ---
        Ceci n'est pas un site web

        Comment


        • #5
          Re: Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

          Oorspronkelijk geplaatst door jtp Bekijk bericht
          Die filmpjes zijn echt ontzettend vet!
          Inderdaad, ik vind ze ook bangelijk. Ik heb ze allemaal bekeken.
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment


          • #6
            Re: Casio-camera schiet tot 300 frames per seconde

            super interessant voor analyseren van sportbewegingen.
            als die niet te duur is, komt er bij mij alvast eentje in huis
            5DmkIII en wat glas

            Comment

            Working...
            X