Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotoprinter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke fotoprinter?

    Ben op zoek naar een goede fotoprinter. Wordt ook voor "dagelijkse" printjes gebruikt. Ben tot nu toe uitgekomen op Canon (in vergelijking met bijv. Epson goedkoper in gebruik!); twijfel tussen S830D, i950 (beide ong. €390,-) en i850 (ong. €250,-). Wie heeft nuttige adviezen? Bij voorbaat dank, Ron.

  • #2
    Als het hoofdzakelijk is om foto's te printen denk ik dat je toch beter voor Epson gaat. Volgens mij het beste merk op gebied van fotokwaliteit.
    mvg,
    Geronimo
    www.geronimosite.net

    Comment


    • #3
      De 830D is van de oude generatie en verdwijnt binnenkort. De i850 is geen 'echte' fotoprinter (heeft maar 4 kleuren), maar is wel zeer snel voor 'office werk'. De i950 drukt net als de i850 met 2 pl drops, maar gebruikt 6 apparte inkttanks. Ik ga hier niet meer discuteren of een Canon al dan niet beter is dan een Epson (of omgekeerd), dat maakt ieder voor zich uit. Zo'n beoordeling is meestal toch subjectief. De resultaten van een i950 en een Epson Stylus Photo 950 zijn zeker vergelijkbaar en beiden zijn van absolute topklasse. Wel is het zo dat momenteel afdruksnelheid van Canon hoger is, maar de Epson biedt toch ook interessante optie's zoals rechtstreeks op CD's printen, papierrol die automatisch kan afsnijden worden en hij heeft 7 kleuren (2 x zwart). Mijn mening is dat de Canon beter een randloze A4 pagina kan afdrukken. Cartridges voor Epson zijn wel wat duurder, maar voor beide printers bestaan ook goede alternatieven van andere merken, zoals de cartridges en inkt van Qjet.

      MEP
      http://users.skynet.be/mep
      No colors, no business!
      “Our Inks Are Service”

      Comment


      • #4
        Hoi Ron,

        Ik zelf heb een dye-sublimatie printer gekocht voor mijn 10 x 15 foto's. Mijn teksten (zwart / wit) druk ik af op een "oude" inkjet printer die zich daar prima voor leent.
        Denk er aan welk formaat foto's je wil printen en zoek dan de beste kwaliteit vs. prijs verhouding.
        Met mijn dye-sub printer print ik foto's voor €0.60, en dat is geen geld, OK bijna geen geld

        Jeroen

        Comment


        • #5
          Beste,

          Ikzelf ben ook van plan een nieuwe printer te kopen, en ik ga zeker en vast gaan voor de Canon i850, reden daarvoor is dat ik een office-printer nodig heb die ook wel redelijke photo-afdrukken kan doen ... ik ben al in een winkel langsgeweest om enkele testafdrukken te bekijken, en de foto's die uit zo'n i850 komen zijn echt fantastisch.

          Naar zeggen zou de i950 nog beter zijn, maar je moet zelf maar uitmaken of je die extra qualiteit veel gaat benutten de i950 kost al wel een pakje meer dan de i850.

          Waarom ga ik resoluut voor Canon; ten eerste omdat deze kantlijnvrij kunnen printen en ten 2de omdat de prijs voor originele (van canon zelf) inkcartridges zeer laag is.
          Ik heb hier thuis nog enkele Canon producten en daar ben ik zeeeer tevreden over (Scanner - Digitale Camera)

          greetz
          My Flickr

          Comment


          • #6
            Originally posted by Jeroen_beelen
            Ik zelf heb een dye-sublimatie printer gekocht voor mijn 10 x 15 foto's.
            Welke printer ?
            Ik ben zelf zo'n model van Hi-Ti (Photoshuttle) aan het overwegen...


            Jörg
            Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

            Comment


            • #7
              Hallo

              ik heb een i550 van canon en ben daar zeeeeeer tevreden over. Het is een printer die mij 140 euro heeft gekost en die met druppels van 5pl print.
              Printkwaliteit volstaat ruimschoots om foto's af te drukken om in een kader aan de muur te hangen.
              Om ze in een album te steken gaat natuulijk ook, maar als je de foto's van dicht bij bekijkt heb je natuurlijk iets meer korrel dan met de duurdere printers.

              Voor mij is het heel eenvoudig. Prints om op te hangen of snelle prints om aan iemand mee te geven doe ik met de printer en de rest gaat gewoon naar de fotograaf!
              Time is a precious little thing....

              Comment


              • #8
                heb net de i950 aangeschaft. na het aanschouwen van enkele testafdrukken was ik volledig overtuigd. Je kan een A4 zo naast een labo foto leggen.

                Mijn test bestond erin een labofoto (pixum.nl) 30x20 mee te nemen en hetzelfde jpg bestand te laten drukken op de i950. Ik vind nergens verschil, er is totaal geen sprake meer van dotting, banding, niks, zelfs de scherpte is net een tikkeltje meer op de Canon printer.

                Ik heb lang nagedacht, verschillende prints gaan bekijken, toegegeven het is niet de goedkoopste fotoprinter A4, maar een kanjer van een printer, top kwaliteit, stil (zeer stil) en zeer snel.

                Ik weet dat er op dit gebied ook twee kampen bestaan, de epson en de canon aanhangers. Ik ben dus ook beide gaan bekijken, en ik kan met een gerust hart zeggen dat beide printers hartverwarmende prints afleveren. Maar stellen dat 'enkel' de epsons het doen is passé, dat bewijst die i950 te meer, zeker omdat ik verleden weekend overtuigd was een epson te kopen, maar na het zien van i950 prints was ik 'gepakt' ... het zal steeds een moeijlijke keuze zijn.

                Comment


                • #9
                  Welke printer ?
                  Ik ben zelf zo'n model van Hi-Ti (Photoshuttle) aan het overwegen...
                  Ik heb de 630PL printer van Hi-Ti. Gebruik deze nu een half jaar met erg veel plezier.

                  Behalve de 10 x 15 foto's, heb ik een paar maanden geleden ook een setje sticker vellen gekocht, met 8 kleine en 2 grotere stickertjes. Deze zijn best wel leuk om mee te spelen. "Fotografisch" heb je er alleen weinig tot niets aan.

                  De printers van Hi-Ti zijn wat mij betreft echt een aanrader. Ook gezien de kosten van de printers en de de prijs per foto.

                  Jeroen


                  Comment

                  Working...
                  X