Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WAT MOET IK DOEN???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WAT MOET IK DOEN???

    ik kom net van mn tante die fotograaf is (kunst-gericht)
    en die heeft onderandere een Canon EOS (type ???),reflex camera met wa extra lenzen... (prijs rond de 750 euro voor de basis)

    kan iemand mij doorslag-gevende voordelen EN nadelen geven om een Nikon CP5700 te kopen of een (bv. canon) gewone goeie reflex te nemen...

    graag hulp bij mijn keuze...
    canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

    please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

  • #2
    De reden dat je hier op het forum zit, zegt al genoeg.

    Go digital!
    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Creator
      De reden dat je hier op het forum zit, zegt al genoeg.

      Go digital!
      welja, ik zit hier omdat ik aan het zoeken was naar "foto sites", en hier kan ik vragen stellen, daarom koop ik nie perse een digi...
      canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

      please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

      Comment


      • #4
        Originally posted by maite
        Originally posted by Creator
        De reden dat je hier op het forum zit, zegt al genoeg.

        Go digital!
        welja, ik zit hier omdat ik aan het zoeken was naar "foto sites", en hier kan ik vragen stellen, daarom koop ik nie perse een digi...
        Wat wil je dan met je foto's gaan doen?

        Wil je ze in een familie album plakken, of fijn met chemicalien in het doka aan de slag? Of wil je perse een spiegelreflex met verwisselbare lenzen?

        Dan moet je voor analoog gaan.

        Wil je echter foto's niet meer laten ontwikkelen en snel resultaten zien om ze vervolgens op de computer bewerken en op internet zetten, dan moet je voor digitaal gaan.

        <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

        Comment


        • #5
          Simpel toch, je koopt een 10d van Canon, dan heb je een digitale slr.

          Groeten
          Rudy

          Originally posted by maite
          ik kom net van mn tante die fotograaf is (kunst-gericht)
          en die heeft onderandere een Canon EOS (type ???),reflex camera met wa extra lenzen... (prijs rond de 750 euro voor de basis)

          kan iemand mij doorslag-gevende voordelen EN nadelen geven om een Nikon CP5700 te kopen of een (bv. canon) gewone goeie reflex te nemen...

          graag hulp bij mijn keuze...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rudy
            Simpel toch, je koopt een 10d van Canon, dan heb je een digitale slr.

            Groeten
            Rudy

            feit maar is ieteke boven het budget en kan nog altijd nie tippen aan "ouderwetse" manier, hoor je toch van vele prof fotografen hoor...
            canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

            please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

            Comment


            • #7
              Of wil je perse een spiegelreflex met verwisselbare lenzen?

              Dan moet je voor analoog gaan.
              dat is ook een reden die laat overhellen naar analoog, een CP 5700 is messchien een heel goed toestel maar op 2 optionele bijzet lenzen na is hij zeer beperkt als ik het zo mag zeggen...
              en ik vrees dat als ik digi ga dat ik da ga beklagen...
              canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

              please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

              Comment


              • #8
                Hallo maite,

                De professionele fotografen zeggen graag dat digitaal niet aan analoog kan tippen ...
                Maar waarom?
                Vaak omdat ze geen idee hebben (of geen tijd) van/voor de digitale workflow - en daar kan ik alle begrip voor opbrengen.
                Maar het fabeltje van het grote kwaliteitsverschil mag nu wel definitief naar de prullenbak verwezen worden hoor ... - zeker voor wat betreft de huidige generatie DSLR's.
                Dat is een argument dat te pas en te onpas gebruikt wordt ...

                Jaja

                Originally posted by maite

                feit maar is ieteke boven het budget en kan nog altijd nie tippen aan "ouderwetse" manier, hoor je toch van vele prof fotografen hoor...
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Hoeveel lensen wil je dan?

                  Originally posted by maite
                  Of wil je perse een spiegelreflex met verwisselbare lenzen?

                  Dan moet je voor analoog gaan.
                  dat is ook een reden die laat overhellen naar analoog, een CP 5700 is messchien een heel goed toestel maar op 2 optionele bijzet lenzen na is hij zeer beperkt als ik het zo mag zeggen...
                  en ik vrees dat als ik digi ga dat ik da ga beklagen...
                  Groeten,
                  Ronald
                  http://fotografie.jouwweb.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Ik denk dat digitaal in vele gevallen al voorbij analoog gegaan is hoor, al hebben sommige daar andere gedachten over. Maar je kan zoveel meer met digitaal!!!
                    Let op, ik spreek wel van slr digitaal, niet van de p&s toestellen, die zijn in de meeste gevallen gewoon goed, maar als je echt creatief goede resultaten wilt, zul je toch naar een dslr gaan denk ik.
                    R

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rudy
                      Ik denk dat digitaal in vele gevallen al voorbij analoog gegaan is hoor, al hebben sommige daar andere gedachten over. Maar je kan zoveel meer met digitaal!!!
                      Let op, ik spreek wel van slr digitaal, niet van de p&s toestellen, die zijn in de meeste gevallen gewoon goed, maar als je echt creatief goede resultaten wilt, zul je toch naar een dslr gaan denk ik.
                      R
                      voila, daar heb je het, een SLR digi kost veel geld en da kan ik nie leggen voor een camera... en dat heb je in analoog al voor heel wat minder geld...
                      canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

                      please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by maturin
                        Hoeveel lensen wil je dan?

                        je kan altijd een lensje bijkopen, die verder gaat of beter is en dat zijn lenzen dat je voor eventuele opvolgers (nieuw toestel) ook kunt gebruiken, van CP5700 zijn de 2 optio lenzen enkel voor CP5700 gebruik...
                        canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

                        please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Rudy
                          ik spreek wel van slr digitaal, niet van de p&s toestellen, die zijn in de meeste gevallen gewoon goed, maar als je echt creatief goede resultaten wilt, zul je toch naar een dslr gaan denk ik.
                          R
                          als iedereen 5 euro opstuurt ist in de sjakos (2723 leden X 5= ... ) moet ik alvast bankgegevens hier plaatsen
                          canon 10D + EF 28-500 F/1.8-6.3 MACRO IS HSM USM lens

                          please mail to MSN to honda_gorilla@hotmail.com

                          Comment


                          • #14
                            Fotografen die nog steeds analoog aanbevelen over digitaal behorten tot dezelfde categorie als muziekliefhebbers die een platenspeler over een cd-speler verkiezen, pure nostalgie. Hou dan ook nog eens rekening met het feit dat alhoewel een analoge SLR goedkoper is, daar nog maandelijks fikse bedragen bijkomen voor filmpjes, ontwikkeling, afdrukken en/of dia raampjes en eventueel foto albums.

                            Rudy zei: maar als je echt creatief goede resultaten wilt, zul je toch naar een dslr gaan denk ik.
                            Dat noemen ze bij ons "zever in pakskes" Creativiteit hangt helemaal niet van je toestel af maar van de fotograaf, ik zou eens willekeurig op het internet vijf fotos kunne opzoeken, en de BD-ers er de DSLR pics eruit laten halen, ik voorspel veel fouten. Ik zie veel mensen een dure DSLR kopen op aanraden van een fotograaf of liefhebber, terwijl ze de mogelijkheden van zo'n toestel nooit gaan gebruiken, hun hele portfolio kan dan ook "nageschoten" worden met een eenvoudiger toestel. Je hoeft niet op zoek te gaan naar het beste toestel op de markt, je gaat beter op zoek naar het beste toestel voor jou.
                            Simkin.

                            portfolio: http://www.megapixel.tk

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Simkin
                              Fotografen die nog steeds analoog aanbevelen over digitaal behorten tot dezelfde categorie als muziekliefhebbers die een platenspeler over een cd-speler verkiezen, pure nostalgie. Hou dan ook nog eens rekening met het feit dat alhoewel een analoge SLR goedkoper is, daar nog maandelijks fikse bedragen bijkomen voor filmpjes, ontwikkeling, afdrukken en/of dia raampjes en eventueel foto albums.
                              Waarom denk je dat DJ's platen gebruiken? Omdat het voor hun makkelijker werken is. Daarnaast is de geluidskwlaiteit van een (nieuwe) plaat beter dan een CD omdat hij een veel dynamischer bereik heeft.

                              Het is niet zo makkelijk om te zeggen digitaal is goed, anloog is slecht of andersom.

                              Als je bijvoorbeeld 3 maanden lang naar Afrika de jungle in gaat zo ik ook liever geen digitaal meenemen. Daarnaast is het dynamisch bereik van digitale camera's nog steeds niet zo groot als dat van analoge.

                              Wel is het zo dat een digitale SLR veel meer mogelijkheden heeft dan een analoge, maar een digitale SLR ligt niet in het budget. En als je dan prese verwisselbare lenzen wilt, ben je denk ik beter af met analoog.
                              <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                              Comment

                              Working...
                              X