Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rabobank Castricum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rabobank Castricum

    Loop ik gisteren door een winkelstraat van het lieflijke dorpje Castricum. Opeens word ik gefascineerd door het lijnenspel van een wit gebouw in samenhang met de zon. Snel trek ik mijn camera. Komt er een keurige jonge receptioniste op mij af. "Wat bent u aan het doen, meneer", vraagt ze. "Ik fotografeer", antwoord ik gedienstig als ik ben. "Waarom?". "Er is een prachtig lijnenspel door de zon", zeg ik terwijl ik met de Expodisc een foto maak. Hoofdschuddend loopt ze weg. Dan maak ik de volgende foto.


    EXIF: 30mm, M, ISO 100, F 11, 1/500 sec, K 6100

    Nu komen er twee mannen op mij af. "Wat bent u aan het doen", vragen ze. Rustig vertel ik hetzelfde als ik de receptioniste gedaan heb. "Meneer, dat kan zomaar niet". "Oh...", stamel ik, "waarom kan dat dan niet". "Dat kan niet in verband met de veiligheid", legt de jongste van de twee mij ongeduldig uit. Schielijk kijk ik om mij heen of er verdachte figuren zijn die het op mijn camera voorzien hebben, want zo'n waarschuwing sla je niet in de wind. "Meneer, dat is niet iets om mee te spotten. Ons personeel heeft een cursus awareness gehad en dan kan u niet zo reageren", zegt hij bits. Ik begrijp dat ik te ver ben gegaan. "Constructief meedenken" roept een duiveltje in mijn achterhoofd. Dus ik vraag, "Wat doet u 's avonds en in het weekend: hangt u dan doeken over het bankgebouw?" Verbijsterd lopen de heren weg en laten mij daar in mijn eentje achter in een schijnbaar gevaarlijke omgeving.

    Overigens wat vinden jullie van deze in de haast genomen foto.
    Last edited by Peterdep; 31 augustus 2007, 07:46.

  • #2
    Re: Rabobank Castricum

    Verhaal minstens zo goed als de foto.

    Comment


    • #3
      Re: Rabobank Castricum

      Mooi verhaal, mooie lijnen in dat gebouw maar ik heb de indruk dat ie wat scheef staat?
      BD0723BE

      Comment


      • #4
        Re: Rabobank Castricum

        Zeer goed gereageerd

        Zij die in de bank werken moeten schrik hebben, niet jij

        PS: en wil je voor de veiligheid de naam van de bank verwijderen ?

        Comment


        • #5
          Re: Rabobank Castricum

          Persoonlijk zie ik alleen dat de lantaarnpaal scheef staat. Door de vele schuine lijnen (ook het pand en het trottoir lopen schuin weg), is het voor mij moeilijk om te kunnen beoordelen hoe de foto dan wel zou moeten staan. Is er een trucje om het perspectief en met name de juiste horizonlijn te bepalen?

          Comment


          • #6
            Re: Rabobank Castricum

            knap gedaan met al dat wit, maar ik geef de bankmedewerkers groot gelijk hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Rabobank Castricum

              Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
              Persoonlijk zie ik alleen dat de lantaarnpaal scheef staat. Door de vele schuine lijnen (ook het pand en het trottoir lopen schuin weg), is het voor mij moeilijk om te kunnen beoordelen hoe de foto dan wel zou moeten staan. Is er een trucje om het perspectief en met name de juiste horizonlijn te bepalen?
              Nooit oriënteren op vermoedelijke horizontale lijnen, tenzij de zee, wel op vertikale
              lijnen midden in het beeld. dus niet op rand ( lensvervorming )
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Rabobank Castricum

                Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                Nooit oriënteren op vermoedelijke horizontale lijnen, tenzij de zee, wel op vertikale
                lijnen midden in het beeld. dus niet op rand ( lensvervorming )
                Bedankt. Die tip heeft enorm geholpen. Zie hier het resultaat:


                EXIF: 30mm, M, ISO 100, F 11, 1/500 sec, K 6100

                Comment

                Working...
                X