Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kermis Aarschot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kermis Aarschot

    Vorige week geprobeerd wat sfeerbeelden te maken op de kermis. Wist dat het moeilijk zou worden, zeker na zonsondergang, maar ZO moeilijk! Steeds wisselende lichteffecten (dan neon dan gekleurde lampjes), rookwolken (cf rechts eerste foto) en alles gaat RAZENDSNEL. Zijn er truuks voor? witbalans? scherpstelling? ...?






  • #2
    Re: Kermis Aarschot

    Mooi in beeld gebracht!!

    Grtz,Fabienne
    Zelfs een wijze hen legt weleens een ei in de brandnetels.
    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
    The name of the game is to fill the frame!
    http://Fabke.fotopic.net

    Comment


    • #3
      Re: Kermis Aarschot

      Oorspronkelijk geplaatst door fotobuik Bekijk bericht
      Vorige week geprobeerd wat sfeerbeelden te maken op de kermis. Wist dat het moeilijk zou worden, zeker na zonsondergang, maar ZO moeilijk! Steeds wisselende lichteffecten (dan neon dan gekleurde lampjes), rookwolken (cf rechts eerste foto) en alles gaat RAZENDSNEL. Zijn er truuks voor? witbalans? scherpstelling? ...?
      Om je vraag te kunnen beantwoorden, is achtergrond informatie nodig. Wat zijn de EXIF's, hoe stond de witbalans, zijn de foto's geschoten in JPEG of RAW?

      Persoonlijke vind ik de laatste opname een prachtig sfeerbeeld geven. De ene jongen heeft er duidelijk lol in, terwijl de ander in afwachting is van een naderend onheil. Leuk contrast.
      Zelf zou ik de lengte van de kabels links en rechts gelijk maken (een crop).

      Eerste opname: was er een zonnenkap op het objectief?

      Bij de tweede opname is duidelijk te zien dat het zoontje de start niet kan afwachten, terwijl (naar ik aanneem) de vader uitstraalt: wanneer is het nou afgelopen?
      Het karretje rechts stoort in de foto. Is er niet een crop te maken van uitsluitend de twee in de scooter?
      De kleuren van de scooter zijn overigens heel mooi. Is papa niet op te halen in PS. Dan komen de twee in de scooter los van de achtergrond. Nu vormt de vader min of meer een eenheid met de achtergrond.

      Comment

      Working...
      X