Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto.com -> probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto.com -> probleem

    Ik heb op maandag 13/08 een fotoalbum (via hun programma) doorgestuurd naar foto.com. Op woensdag 22/08 ontvang ik de afgedrukte versie in de bus (niet bepaald een snelle service vind ik persoonlijk). Maar wat stel ik vast bij het bekijken van de foto's, is dat van de +- 150 foto's in het boek een kleine 20 fouten vertonen. Dit gaat van verkeerde kleuren tot "verschoven" foto's en zelf foto's die er maar half opstaan.
    Ik heb de dag na het ontvangen van de fotoalbum contact opgenomen met foto.com (via hun website) omdat ik meer dan 10% mislukte prints niet aanvaardbaar vond. Ook garanderen ze op hun website de kwaliteit en de foto's zouden meermaals een controle moeten ondergaan. Maar dit gebeurde blijkbaar niet of niet grondig.

    Nu staat er op hun website ook dat ze binnen de 24u antwoorden op berichten. Ik wacht nu al een week en nog geen antwoord. Ik heb dan gisteren nog eens een bericht gestuurd en nog steeds geen antwoord.

    Iemand gelijkaardige ervaringen? Tips? Zoek misschien ook een telefoon nr. waarop ik iemand rechtstreeks kan bereiken.
    ... see the ART not the TOOL ...

  • #2
    Re: foto.com -> probleem

    Hallo,

    Ik had ook mijn bestelling doorgestuurd op 14/08. En ze pas 22/08 ontvangen.
    Hou hier wel rekening met de feestdag van 15 augustus. Dus je ebstelling is pas de donderdag verwerkt en de vrijdag verstuurd, maar aangezien dit niet prior verstuurd is, duurt het nog wat extra dagen voor de post al zijn achterstallige mail verwerkt heeft. Dus de leverdatum is ter discussie.

    Het was niet mijn eerste bestelling bij foto.com, wel de eerste keer dat ze zo laat was. Voor de rest zeer tevreden over de service.

    Telefoonnummer is er niet van de firma. Mails worden zeker en vast beantwoord. Maar het kan wel even duren.

    Anders de procedure volgen zoals op de site aangegeven:

    4. « Tevreden of geld terug »

    Als u niet tevreden bent over de kwaliteit van de uitgevoerde ontwikkeling, kunt u de betreffende foto’s zonder rechtvaardiging per post terugsturen naar FOTOCOM. Behalve indien anders is bepaald op de site, moeten de foto’s naar FOTOCOM worden teruggestuurd binnen uiterlijk 2 weken na de aanvaarding van uw bestelling door FOTOCOM.De foto’s moeten worden verstuurd naar:

    FOTOCOM
    Rue du Bosquet 19B
    1348 Louvain-la-Neuve
    België

    FOTOCOM zal de foto’s dan opnieuw ontwikkelen. Bent u dan nog niet tevreden, dan zal FOTOCOM u naast de prijs voor de ontwikkeling van deze foto’s bovendien 1 euro terugbetalen voor de verzendingskosten .


    Hopelijk kan je hiermee verder.

    Comment


    • #3
      Re: foto.com -> probleem

      de onbetrouwbare service van foto.com is algemeen bekend. Stuur morgen en overmorgen dezelfde foto's op, en 7 kansen op 10 dat deze er verschilllend uitzien Zo wordt goedkoop uiteindelijk duurkoop, maar hoe vaak dat hier ook wordt gezegd... jammer!

      Comment


      • #4
        Re: foto.com -> probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
        de onbetrouwbare service van foto.com is algemeen bekend. Stuur morgen en overmorgen dezelfde foto's op, en 7 kansen op 10 dat deze er verschilllend uitzien Zo wordt goedkoop uiteindelijk duurkoop, maar hoe vaak dat hier ook wordt gezegd... jammer!
        proficiat gevat geantwoord,maar voor sommigen ligt de lat zeer hoog als het om apparatuur gaat die ze aankopen maar die foto die ze dan laten afdrukken!!! als het dan maar goedkoop is dan speelt het geen rol meer,waarom koop je dan een goed toestel.

        Comment


        • #5
          Re: foto.com -> probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door yeke Bekijk bericht
          proficiat gevat geantwoord,maar voor sommigen ligt de lat zeer hoog als het om apparatuur gaat die ze aankopen maar die foto die ze dan laten afdrukken!!! als het dan maar goedkoop is dan speelt het geen rol meer,waarom koop je dan een goed toestel.
          Foto.com stond redelijk goed aangeschreven in het verleden bij mijn weten, dus ik zie niet echt het nut van jouw antwoord. Mensen proberen wat uit (doe ik ook) en als het resultaat niet bevalt dan kun je (zeker in dit geval) altijd je geld terugkrijgen. Dus ik zie niet in waarom je dan niet bij foto.com je foto's kunt laten afdrukken.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: foto.com -> probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Eyereflection Bekijk bericht

            4. « Tevreden of geld terug »

            Als u niet tevreden bent over de kwaliteit van de uitgevoerde ontwikkeling, kunt u de betreffende foto’s zonder rechtvaardiging per post terugsturen naar FOTOCOM. Behalve indien anders is bepaald op de site, moeten de foto’s naar FOTOCOM worden teruggestuurd binnen uiterlijk 2 weken na de aanvaarding van uw bestelling door FOTOCOM.De foto’s moeten worden verstuurd naar:

            FOTOCOM
            Rue du Bosquet 19B
            1348 Louvain-la-Neuve
            België

            FOTOCOM zal de foto’s dan opnieuw ontwikkelen. Bent u dan nog niet tevreden, dan zal FOTOCOM u naast de prijs voor de ontwikkeling van deze foto’s bovendien 1 euro terugbetalen voor de verzendingskosten.
            Waar is dit op de site terug te vinden?

            Foto.com is goedkoop, daarom dat ik daar dit fotoboek besteld had. Aangezien ze de kwaliteit "garanderen" moeten ze toch aanvaardbare afdrukken kunnen afleveren. Er kan altijd iets mislopen, daar heb ik op zich geen probleem mee, maar het feit dat ze al meer dan een week niet antwoorden op mijn berichten. En dan zou blijken dat ik buiten die termijn van 2 weken val...
            ... see the ART not the TOOL ...

            Comment


            • #7
              Re: foto.com -> probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
              Waar is dit op de site terug te vinden?

              Foto.com is goedkoop, daarom dat ik daar dit fotoboek besteld had. Aangezien ze de kwaliteit "garanderen" moeten ze toch aanvaardbare afdrukken kunnen afleveren. Er kan altijd iets mislopen, daar heb ik op zich geen probleem mee, maar het feit dat ze al meer dan een week niet antwoorden op mijn berichten. En dan zou blijken dat ik buiten die termijn van 2 weken val...
              Da staat bij Algemene voorwaarden
              en dan bij 'diensten digitale foto-ontwikkeling'

              http://be.foto.com/nl/ontwikkelingsdiensten.asp

              Comment


              • #8
                Re: foto.com -> probleem

                Het voorbije jaar: een stuk of 8 klasgenoten van de avondlessen die gekozen hadden voor foto.com, met af en toe prima afdrukken, af en toe kleurzwemen... dat noem ik onbetrouwbaar, want het is bij regelmaat dat er ginder iets mis loopt. Of er uit geleerd werd? Neen, want in juni was het steen en been klagen dat er weer iets mis was met de prints, en dat ze misschien niet op tijd gingen kunnen ingediend worden. Voor mij nooit foto.com. Zelf laat ik toch al quasi nooit geen afdrukken maken, de sporadische 10-15 of A4 druk ik wel zelf af, al de rest gaat regelmatig in een foto-album van fotobuch.de. Voordien teste ik o.a. al colormailer en pixbook uit, maar sinds ik fotobuch geprobeerd heb, ben ik overtuigd van hun albums!

                Comment


                • #9
                  Re: foto.com -> probleem

                  Het was de eerste keer dat ik foto.com uitprobeerde en ook de laatste keer. Volgende keer eens een andere website proberen.

                  Foto's zijn terug gestuurd en nu hopen dat het alsnog in orde komt...
                  Bedankt voor de hulp
                  ... see the ART not the TOOL ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto.com -> probleem

                    Vroeger waren hier altijd zeer positieve reacties voor Photobox.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto.com -> probleem

                      photobox.ie of pixum.be met heel lichte voorkeur voor photobox.
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto.com -> probleem

                        Heb 2 weken geleden (30/08) ook een A4 boek bij foto.com besteld. Maar nog geen levering gezien. Om vragen via 'contacteer ons' op site antwoorden ze niet.
                        BD0251BE
                        Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto.com -> probleem

                          Tot verleden week altijd goede resultaten gehad met foto.com.
                          Verleden week een 300 tal foto's besteld => contrast veel te hoog, te sterk verscherpt + kleuren véél te donker. Ik heb een mail gestuurd, benieuwd wat ze er gaan op antwoorden. Ik heb daarbij ook 3 weken geleden een fotoboek besteld en heb wel al een mail van hun ontvangen om hun te excuseren voor de vertraging, blijkbaar was er iets misgelopen met het fotoboek.

                          Ik heb schrik dat de kwaliteit hier ook niet in orde zou zijn, maar het feit dat ze zeggen dat er een probleem was met het fotoboek, doet me toch hopen dat ze hun check deze keer wel degelijk hebben uitgevoerd.
                          Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto.com -> probleem

                            heb ook dergelijke verhalen gehoord over foto.com
                            Gisteren foto's doorgestuurd naar elkacolor, ze zijn iets duurder maar de kwaliteit zou in orde zijn. We gaan zien...
                            Bij foto.com laat ik alleszins niets meer afdrukken, kwaliteit is ondermaats.
                            Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                            Meer op: www.xindi.be

                            Comment

                            Working...
                            X