Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondonderwijs Syntra

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondonderwijs Syntra

    Iemand ervaring met de opleiding fotograaf te Syntra - Hasselt in avondonderwijs?

    Wordt hier nog veel tijd besteed aan het analoge?

    Docenten zijn Kristof Vrancken en Sigi Bodson.

    Tx,
    Carlo

  • #2
    Re: Avondonderwijs Syntra

    Ik (nog) niet!
    Ik volg dit wel mee op
    Much to learn I still have!

    Comment


    • #3
      Re: Avondonderwijs Syntra

      Ik heb er de opleiding gevolgd, maar dat was al een dikke tien jaar geleden. Toen onder leiding van René Vanbrabant en Dominique Verhulst.

      Destijds nog volledig analoog. Maar wat er tegenwoordig gegeven wordt vraag je beter eens na op het secretariaat.

      Enkele jaren later heb ik wel een korte lessenreeks (10 lessen) Photoshop gevolgd.

      André

      Comment


      • #4
        Re: Avondonderwijs Syntra

        Oorspronkelijk geplaatst door Carlos63 Bekijk bericht
        Iemand ervaring met de opleiding fotograaf te Syntra - Hasselt in avondonderwijs?

        Wordt hier nog veel tijd besteed aan het analoge?

        Docenten zijn Kristof Vrancken en Sigi Bodson.

        Tx,
        Carlo
        Maandag avond (3 sept) is't opendeur dag. Ik ga wellicht eens kijken!!
        Tussen 18.30 en 22.00
        Much to learn I still have!

        Comment


        • #5
          Re: Avondonderwijs Syntra

          Is hier iemand die ervaring heeft met de dagopleiding fotografie

          (volledig digitaal veronderstel ik want digitaal toestel met verwisselbare lenzen en reportageflits is noodzakelijk)
          Lessenpakket houdt de versch genres in+ aandacht op colormanagement en photoshop+ voorbereiding op zelfst. activiteit,..)

          Deze opleiding start op 10 september, het zijn drie dagen/week les.

          De lessen gaan door op campus Metropool te Antwerpen.

          (Opendeurdag 30 augustus voor de geïnteresseerden)

          Iemand die dit gevolgd heeft of info heeft omtrent docenten van Syntra ?

          Alvast bedankt!
          Last edited by Lien Nullens; 1 september 2007, 12:25.

          Comment


          • #6
            Re: Avondonderwijs Syntra

            Hoi Allemaal,

            Ik kwam net toevallig uit op dit topic!

            In de gecertificeerde fotografie opleiding van het Syntra (zowel de dagopleiding, als de avondopleiding) wordt er vanaf dit jaar uitsluitend digitaal gewerkt.

            Het kan wel zijn, dat we in het laatste jaar voor Middenformaat, of Grootformaat even naar analoge diafilm overschakelen omdat deze toestellen digitaal vooralsnog nog veel te duur zijn in aankoop. De gebruikte diafilm wordt dan wel ingescand en dus alsnog gedigitaliseerd.

            Als er nog vragen, zijn i.v.m. de opleiding, laat maar horen!

            Groeten,

            Kristof Vrancken

            Comment


            • #7
              Re: Avondonderwijs Syntra

              Kristof, welkom op het forum!

              Als dit enkel digitaal is, hoe zit het dan met de "analoge" basis? Ik denk dan bvb aan het zone-systeem(cfr Ansel Adams) met juiste interpretatie van belichtingszones.

              Of is dit misschien overbodig als je het histogram op de correcte manier interpreteert?

              Grtz,
              Carlo
              Last edited by Carlos63; 5 september 2007, 13:49.

              Comment


              • #8
                Re: Avondonderwijs Syntra

                Oorspronkelijk geplaatst door Kristof V Bekijk bericht
                Hoi Allemaal,

                Ik kwam net toevallig uit op dit topic!

                In de gecertificeerde fotografie opleiding van het Syntra (zowel de dagopleiding, als de avondopleiding) wordt er vanaf dit jaar uitsluitend digitaal gewerkt.

                Het kan wel zijn, dat we in het laatste jaar voor Middenformaat, of Grootformaat even naar analoge diafilm overschakelen omdat deze toestellen digitaal vooralsnog nog veel te duur zijn in aankoop. De gebruikte diafilm wordt dan wel ingescand en dus alsnog gedigitaliseerd.

                Als er nog vragen, zijn i.v.m. de opleiding, laat maar horen!

                Groeten,

                Kristof Vrancken
                Blijkbaar alleen in Metropool
                Met de auto bijna niet te doen (centrum/parkeerproblemen)
                Met het openbaar vervoer in avondopleiding niet echt voor de hand liggend om dan van wat verder nog thuis te geraken. (combinatie tram of bus + trein)
                'k zal moeten wachten tot ze 't eens in Kontich / Mechelen geven vrees ik.
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #9
                  Re: Avondonderwijs Syntra

                  Ik volg sinds deze week de modulaire avondopleiding fotografie aan de nijverheidsschool te Antwerpen. Dit gaat door in de Cadixstraat op het Eilandje en totaal geen parkeerproblemen daar hoor.
                  Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondonderwijs Syntra

                    Hoi Carlos,

                    Het zonesysteem kan zowel op een analoge als digitale drager toegepast worden. Alleen werken we nu meestal, zoals je zegt, met het histogram om het beeld juist te kunnen interpreteren.

                    De meeste basistechnieken blijven in de fotografie gelden. Alleen het chemische procédé laten we vanaf dit jaar achterwege in de driejarige opleiding.

                    Groeten, Kristof

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondonderwijs Syntra

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kristof V Bekijk bericht
                      Hoi Allemaal,

                      Ik kwam net toevallig uit op dit topic!

                      In de gecertificeerde fotografie opleiding van het Syntra (zowel de dagopleiding, als de avondopleiding) wordt er vanaf dit jaar uitsluitend digitaal gewerkt.

                      Het kan wel zijn, dat we in het laatste jaar voor Middenformaat, of Grootformaat even naar analoge diafilm overschakelen omdat deze toestellen digitaal vooralsnog nog veel te duur zijn in aankoop. De gebruikte diafilm wordt dan wel ingescand en dus alsnog gedigitaliseerd.

                      Als er nog vragen, zijn i.v.m. de opleiding, laat maar horen!

                      Groeten,

                      Kristof Vrancken
                      Kristof,

                      Ik heb hier ne zoon, die erover peinst om de dagopleiding fotograaf 3 jaar te volgen (heeft net zijn humaniora gedaan). Is er nog plaats? (website zegt volzet), en word dit als volwaardige opleiding aanzien in verband met kinderbijslag en dergelijke?
                      Dank voor u uitleg
                      Groeten
                      Rudy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondonderwijs Syntra

                        Hoi Rudy,

                        Bedoel je de dagopleiding van 1 jaar? Of de avondopleiding van 3 jaar?

                        In principe zijn de 2 opleidingen hetzelfde. Je krijgt dezelfde leerstof, alleen wordt in de dagopleiding alles in één jaar aangeleerd. Deze opleiding valt onder de noemer dagonderwijs, waardoor kinderbijslag enz... in orde zijn. Bij de avond-opleiding is dit niet zo.

                        Voor meer informatie kan je best eens bellen naar het secretariaat van het Syntra.

                        Groeten, Kristof

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avondonderwijs Syntra

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristof V Bekijk bericht
                          Hoi Rudy,

                          Bedoel je de dagopleiding van 1 jaar? Of de avondopleiding van 3 jaar?

                          In principe zijn de 2 opleidingen hetzelfde. Je krijgt dezelfde leerstof, alleen wordt in de dagopleiding alles in één jaar aangeleerd. Deze opleiding valt onder de noemer dagonderwijs, waardoor kinderbijslag enz... in orde zijn. Bij de avond-opleiding is dit niet zo.

                          Voor meer informatie kan je best eens bellen naar het secretariaat van het Syntra.

                          Groeten, Kristof
                          Thanks Kristof

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avondonderwijs Syntra

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ewi-j Bekijk bericht
                            Ik volg sinds deze week de modulaire avondopleiding fotografie aan de nijverheidsschool te Antwerpen. Dit gaat door in de Cadixstraat op het Eilandje en totaal geen parkeerproblemen daar hoor.
                            zou het mogelijk zijn om daar eens wat meer informatie van door te geven aub. Zoek namelijk nog een plaats om verder fotografie avondonderwijs te volgen. Ben vorig jaar door bepaalde omstandigheden ermee gestopt in de academie van Brasschaat, maar zou toch wel willen verder doen ergens anders.
                            canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
                            mijn fotosite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avondonderwijs Syntra

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ines Bekijk bericht
                              zou het mogelijk zijn om daar eens wat meer informatie van door te geven aub. Zoek namelijk nog een plaats om verder fotografie avondonderwijs te volgen. Ben vorig jaar door bepaalde omstandigheden ermee gestopt in de academie van Brasschaat, maar zou toch wel willen verder doen ergens anders.
                              Dag Ines, ik volg ook fotografie in de Cadixstraat. Al de info over de opleiding kan je hier terugvinden http://www.sna.be/
                              Nikon materiaal

                              Comment

                              Working...
                              X