Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aanschaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aanschaf

    Hoi,

    Ik ben een beginner en heb net mijn Fuji S5600 verkocht.
    Nu wil ik al sinds lange tijd overstappen tot een DSLR.

    Mijn keuze is uitgegaan naar de Nikon D80.
    Nu zit ik enkel nog met het "dilemma" van welke lens/lenzen ik wil.

    Ofwel wordt het de D80 met de 18-200VR,
    ofwel de D80 kit 18-70 met de 70-300VR.

    Ik was lange tijd van plan de eerste optie te kiezen, maar door het lezen van vele reviews, begon ik weet te twijfelen.. Na een tijd weet je het zelf ook niet meer, omdat vele reviews elkaar soms tegenspreken.

    Dus wat is nu de beste optie?

    Mvg,

    Glenn

  • #2
    Re: Hulp bij aanschaf

    Zonder te twijfelen : de D80 kit 18-70 met de 70-300VR.

    Twee prima lenzen, zeker de 70-300.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aanschaf

      Nog mensen met een voorkeur + argumenten?
      Zou vanavond nog een keuze willen maken..

      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aanschaf

        Ik zou deze combinatie van 2 objectieven ook verkiezen, maar zeer veel hangt van het gebruik af. Wie voor een superzoom kiest à la 18-200 doet dat ook meestal omdat hij niet graag (veelvuldig) objectieven wisselt als hij op stap/reis is.
        Het is een trade-off tussen kwaliteit en gebruiksgemak. Hoe zit dat bij jou?
        En waarom zo'n haast?

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aanschaf

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
          Ik zou deze combinatie van 2 objectieven ook verkiezen, maar zeer veel hangt van het gebruik af. Wie voor een superzoom kiest à la 18-200 doet dat ook meestal omdat hij niet graag (veelvuldig) objectieven wisselt als hij op stap/reis is.
          Het is een trade-off tussen kwaliteit en gebruiksgemak. Hoe zit dat bij jou?
          En waarom zo'n haast?
          Ik ben gewoon een erg gemotiveerde beginner die bereid is er veel tijd in te steken, de camera zal gebruikt worden voor allerlei soorten van fotografie, zowat all-round dus, maar aangezien ik ook wel wat zoom wil, en een superzoom zoals die 18-200 op 200mm wel wat scherpte verliest kwam ik bij die andere combinatie uit.. Vaak hoor ik ook mensen zeggen: hoe minder zoom hoe beter..

          Mvg

          Comment

          Working...
          X