PDA

Volledige versie bekijken : Fotodiscussie

Gladi
27 augustus 2007, 16:38
Beste,

Ik ben nog maar pas nieuw hier, en probeer toch redelijk wat bij te leren omtrent fotografie.

Doch het enige dat ik hier merk (en wellicht vele andere) is dat alle topics vele hits krijgen maar zelden commentaar, HEEEL ZELDEN zijn er 5 reactie's of meer wanneer er toch soms 200 a 300 hits zijn.

Ik dacht dat dit forum er was om bij te leren, en anderen te helpen. Maar anderen en ik moeten van een kale reis terug keren.

Ik denk dat men dan nog meer leert uit magazines en boeken.

Dit gezegd zijnde,

Vriendelijke groeten,

Gladi

Wim 76
27 augustus 2007, 16:57
Je hebt ergens een punt dat er soms weinig reacties zijn op geposte foto's. Maar je kan natuurlijk niemand verplichten om te reageren. Van die 200 of 300 hits zullen er zeker een aantal bezoekers zijn, die geen account hebben aangemaakt op Belgiumdigital en dus nooit reageren. Voorts schrijf ik zelf ook niet op alle bekeken foto's een reactie. De reden is simpel, soms is al alles gezegd in twee of drie reacties die er al staan en dan heeft het weinig zin om dat nog een keer of drie over te nemen. Soms reageer ik niet, omdat ik zelf ook niet weet wat er beter kan of wat er anders had gemoeten.

Wat je zelf aanhaalt dat je meer uit boeken kan leren, dat klopt. De theorie en basisbeginselen kan je zeker het best leren met wat te lezen over fotografie. Met wat eenvoudige basiskennis kunnen je vaardigheden snel een stuk vooruit gaan. Maar daarnaast toch ook foto's posten, laat je niet ontmoedigen door slechts een paar reacties, soms weet je met twee reacties meteen waar het fout zit of juist goed.

trbt555
27 augustus 2007, 17:03
Veel mensen hebben nu eenmaal niks interessants te vertellen (of het werd al door een ander gezegd) over een foto en lezen mee om er zelf van te leren.

Uit magazines haal je misschien veel 'boekenwijsheid' maar dat is beperkt bruikbaar. Blijven posten is de boodschap.
Het is in mijn ervaring ook zeker nuttig je foto's eens op andere sites, liefst internationaal te posten. Zo krijg je een bredere kijk.

Tom.

vicberger
27 augustus 2007, 17:08
Hoeveel reacties heb je zelf eigenlijk al op andermans foto's gegeven? :rolleyes:

Ik vind het een beetje kort door de bocht om je hierover negatief uit te laten, terwijl je zelf je voorkeuren en kritieken op andere foto's verborgen houdt. En om kritiek te geven, moet je 't zelf niet beter kunnen, hoor. Kritiek is ook: een ander horen zeggen wat je zelf misschien al wel weet.

renzowoef
27 augustus 2007, 17:14
Hoeveel reacties heb je zelf eigenlijk al op andermans foto's gegeven? :rolleyes:

Ik vind het een beetje kort door de bocht om je hierover negatief uit te laten, terwijl je zelf je voorkeuren en kritieken op andere foto's verborgen houdt. En om kritiek te geven, moet je 't zelf niet beter kunnen, hoor. Kritiek is ook: een ander horen zeggen wat je zelf misschien al wel weet.

Ik was juist hetzelfde aan het denken:rolleyes:.
En je kan toch ook niet op alles gaan reageren, of het wordt een full time job :rolleyes:

Gladi
27 augustus 2007, 17:26
Ik ben nog maar pas nieuw hier,

Zoals je dus ziet, heb nog totaal geen kennis, en ben nog maar pas nieuw.

Hoe kan ik dan een mening geven over het technisch aspect?

Groeten,

Gladi

vicberger
27 augustus 2007, 17:32
Zoals je dus ziet, heb nog totaal geen kennis, en ben nog maar pas nieuw.

Hoe kan ik dan een mening geven over het technisch aspect?

Groeten,

Gladi

Als ik in 't eerste jaar grafische vormgeving zat, dan moesten we met zijn allen rond de tafel gaan staan waarop onze werkjes lagen. De commentaren van medestudenten waren de belangrijkste leidraad bij de discussie.

Je hoeft daarom geen technische kennis te hebben om alvast te kunnen aangeven wat je goed en niet zo goed vind. Dat is zowat het belangrijkste onderdeel van de kritiek.

Bovendien—en dat is eigenlijk heel menselijk—zal je waarschijnlijk bijkomende aandacht genereren als je zelf hier en daar een woordje placeert. ;)

Hier in fotodiscussie gaat het soms enorm hard met de toestroom van foto's. Omdat ikzelf graag onomwonden mijn mening zeg, reageer ik vrijwel alleen in "Fotodiscussie extra". Je hoeft er niet beter voor te zijn om daar iets te plaatsen. De kritiek is er gewoon meestal wat meer straight-forward. Volgens mij valt daar dan ook het meest uit te leren.

EDIT: ik lees ook net in 'extra' "Het mag duidelijk zijn dat Fotodiscussie Extra eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis." :s

FestinaLente
27 augustus 2007, 17:58

Het is een combinatie van...
Ik ben de eerste om mee te stellen dat je hier niet altijd veel reacties krijgt, behalve wanneer het overduidelijk is wat er met je foto fout is, dan wordt dat 20 keer herhaald.
Maar !!!
Moeten het altijd eigen foto's zijn. Ik wist vorig jaar in september dat ik een fotocamera van Panasonic had, met een sd-kaartje van sandisk van 1Gb.
Nu ken ik, dankzij BD, het typenummer van mijn camera, heb ik er twee goedkope supersnelle SD-kaartjes bij, 2 goedkope batterijen, de juiste flash, en...
ik leerde door naar foto's en hun beoordeling te kijken alles over scherptediepte, diafragma, brandpuntsafstanden, lichtcompensatie enz... Toch heb ik zelf bijzonder weinig foto's gepost (ook omdat er niet altijd even veel reactie op kwam).
MAAR er is een "en" !!!
Inmiddels heb ik enorm veel tutorials gelezen, boeken over modelfotografie, belichting, de werking van camera's in 't algemeen, lenzen... en ik ben nog altijd lerende. Ik volgde onder meer ook een basiscursus photoshop, en heb nog een paar cursussen in 't verschiet.
Een jaartje om van iets dat ik al veel (analoog) deed, foto's maken, een hobby te maken (die inmiddels aan 't ontsporen is), en van BD een stek, waar ik dagelijks kom kijken. EEN JAAR om bij te leren.

Verwacht aub niet dat je vanuit het niets na een maand superfoto's kan maken. Verwacht ook niet dat elke foto die je zal maken een supershot is. Vandaag nam ik 171 foto's. Ongeveer 15 daarvan vind ik echt goed. Niet dat de andere slecht zijn, maar die 15 benaderen wat ik wou bereiken met de foto (spijts mijn leuze, haast u langzaam, neem ik nog vaak niet genoeg tijd).

Daarom, heb geduld, en kijk niet alleen naar eigen werk, maar vergelijk met dat van anderen. Lees exif's, lees beoordelingen, en je zal er ongetwijfeld veel uit bijleren.

Mvg

kdm
27 augustus 2007, 18:31
Ik bekijk praktisch alle foto's in "Fotodiscussie" om oa te leren van de commentaren die men op de foto geeft. Ik moet zeggen dat ik hier al heel veel van geleerd heb, waarschijnlijk méér dan men uit de boekjes kan leren ;)

Daar ik mezelf bij de "beginnelingen" reken zou ik het pretentieus vinden van mezelf om critiek te geven op anderen die vaak beter zijn dan mij.
Er zijn zoveel aspecten op het vlak van fotografie waarvan ik nog onvoldoende kennis heb. Ik kan dus ook geen foto's beoordelen mbt die aspecten.

C20v
27 augustus 2007, 18:45
Is deze thread gestart nav dit draadje: Balloo (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=176324)?
Daar staat nl ook al wat over deze "problematiek" ;)

Ik ben het met FestinaLente eens dat een combi van verschillende leermethoden het beste is en je proefondervindelijk erachter moet komen wat het beste werkt.
Enkel 1 maar: je moet er ook wat voor willen doen. Fotografie pak je niet zo maar ff op.
Zolang zit ik hier niet maar ik heb al diverse voorbeelden gezien van mensen die het graag aangedragen willen krijgen. Het is dan goed voor te stellen dat sommige oudere leden die dit soort dingen week in en week uit voorbij zien komen op een bepaald ogenblik denken: "krijg de t....g, zoek het maar (eens zelf) uit"...

Aan de andere kant, en ik herhaal uit dat andere topic:
...merk ik van mezelf dat ik veel bekijk maar relatief weinig antwoord geef omdat m`n kennis ook maar beperkt is
Soms zie ik een foto en weet/voel ik dat het niet goed zit maar kan niet beschrijven wat. In zo`n geval hanteer ik (en met mij wss vele anderen) toch het spreekwoord "spreken is zilver en zwijgen is goud" :green:

Arousal
27 augustus 2007, 18:51
De discussie is verplaatst, fotodiscussie dient immers om een foto te beoordelen hé ;)
Hou er misschien toch rekening mee dat het nog vakantie is, vandaar misschien wat mindere reacties....

Nerdifant
27 augustus 2007, 18:54
De discussie is verplaats, fotodiscussie dient immers om een foto te beoordelen hé ;)
Hou er misschien toch rekening mee dat het nog vakantie is, vandaar misschien wat mindere reacties....

Revvin' up... :D

Zij die gaan sterven groeten mij.
-M-

pendragon
27 augustus 2007, 19:04
Ik hang al een hele tijd rond op BD en moet vaststellen dat ik steeds minder diepe commentaren geef op foto's. Er zijn gewoon steeds meer mensen die niet kunnen omgaan met kritiek, zelfs als je er bijschrijft dat ze opbouwend bedoeld is.
Vele BD-ers kunnen getuigen dat je vaker dan je wilt geconfronteerd wordt met niet bepaald welvoeglijke berichtjes waarin je uitgescholden wordt als pretentieventje omdat je het aandurft iets te schrijven over hun meesterwerk.

Jammer, voor de goedmenende fotograaf die wel gesteld is op ondersteuning via kritiek. Want de foto's die ik nu schiet had ik waarschijnlijk nooit kunnen maken zonder de, soms harde maar heel vaak terechte, bemerkingen van collega's op het forum.

Wim.Vanmaele
27 augustus 2007, 19:06
Kringloop,
recyclage
Dat zijn de huidige toverwoorden ...
Wat ik gewoon wil zeggen, met de regelmaat worden hier altijd dezelfde vragen gesteld:
1) Ik ben nieuw en wat koop ik ?
2) kan ik met mijn compactje hier wel meedoen ?
3) Een Canon, een Nikon, een ander ?
4) De commentaren, kritieken zijn ofwel subjectief en steeds massaal bij dezelfde personen
5) De commentaren, kritieken zijn ondermaats
6) ik zoek iets

Algemeen antwoord, doe een een zoek-opdarcht eer je dergelijke dingen post

renzowoef
27 augustus 2007, 19:09
Kringloop,
recyclage
Dat zijn de huidige toverwoorden ...
Wat ik gewoon wil zeggen, met de regelmaat worden hier altijd dezelfde vragen gesteld:
1) Ik ben nieuw en wat koop ik ?
2) kan ik met mijn compactje hier wel meedoen ?
3) Een Canon, een Nikon, een ander ?
4) De commentaren, kritieken zijn ofwel subjectief en steeds massaal bij dezelfde personen
5) De commentaren, kritieken zijn ondermaats
6) ik zoek iets

Algemeen antwoord, doe een een zoek-opdarcht eer je dergelijke dingen post

Over alles is hier ooit wel eens iets geschreven!
Als je zo denkt moet je hier nooit meer iets vragen....

Gladi
27 augustus 2007, 19:11

Zo denk ik er toch ook over. :)

mvg,

Gladi

Xray
27 augustus 2007, 19:46
Ik hang al een hele tijd rond op BD en moet vaststellen dat ik steeds minder diepe commentaren geef op foto's. Er zijn gewoon steeds meer mensen die niet kunnen omgaan met kritiek, zelfs als je er bijschrijft dat ze opbouwend bedoeld is.
Vele BD-ers kunnen getuigen dat je vaker dan je wilt geconfronteerd wordt met niet bepaald welvoeglijke berichtjes waarin je uitgescholden wordt als pretentieventje omdat je het aandurft iets te schrijven over hun meesterwerk.

Jammer, voor de goedmenende fotograaf die wel gesteld is op ondersteuning via kritiek. Want de foto's die ik nu schiet had ik waarschijnlijk nooit kunnen maken zonder de, soms harde maar heel vaak terechte, bemerkingen van collega's op het forum.

Hier ben ik het volmondig mee eens. Ik heb een tijdje ook veel energie en tijd gestoken in de fotodiscussie forums maar o wee als je bij sommige de minpunten aangaf. Ik was er echt van ontmoedigd en gedegouteerd. Jammer misschien dat ik door die enkelingen de rest in de steek laat maar ik kon het echt niet meer opbrengen. Ik las op BD echter al vaker gelijkaardige verhalen, ik heb sommige BD'ers nog gesmeekt om niet op te houden met hun commentaren want ik geloofde rotsvast dat zij wistten waarover ze spraken.
Ik heb echter tijdens mijn eerste jaar BD alleen maar gelezen (ik was niet geregistreerd) en zo heel veel gezien, gelezen en bijgeleerd. Comments geven kon ik niet en dus na een jaar heb ik me geregistreerd en geloof me, ik leerde vaak het meest van de reacties op de commentaren die ik zelf gaf.

scalll
27 augustus 2007, 20:03
Hier bij ons noemen ze zo'n uitspraak "bij den baard getrokken" :cool:

Soms kan het grote aantal hits na een search wat ontmoedigend zijn om
door te lezen, maar misschien best toch eens een poging doen.
Daarna kan je eventueel wat meer gedetailleerde vragen stellen.

De schatten informatie ligt hier (en ander fotofora uiteraard) bij wijze van spreken voor het rapen, je moet gewoon goed krabben :D

Ik heb dankzij dit forum ook veel bijgeleerd dankzij commentaren, maar lang niet zoveel
door alleen maar aandachtig te KIJKEN naar andersmans werk en veel te experimenteren in PS
(en neen, dat hoeft niet persé "PS" te zijn)..

FestinaLente
27 augustus 2007, 21:03
Ach ja... wie schrijft die blijft, zegt men nog wel eens. Ik ben zinnens lang te blijven, dus blijf ik veel schrijven :D.

Uiteindelijk is 't allemaal blabla... we zitten hier allemaal in onze vrije tijd (sommigen waarschijnlijk zelfs betaald (tijdens de werkuren), en uiteindelijk doet iedereen daarmee wat hij zelf wil doen. Niemand kan iemand inzet verwijten, niemand kan iemand verwijten van iets niet gedaan te hebben. De boel draait hier redelijk goed, en men zal altijd wel mensen vinden die bereid zijn andere te helpen. Dat er dingen fout lopen is logisch. Mensen zijn nu éénmaal verschillend en hebben een ander verwachtingspatroon.
Eén ding heb ik wel gemerkt de laatste tijd... Er zijn nogal wat mensen met een te hoog verwachtingspatroon. Niets mis mee, maar men kan eigenlijk niemand anders kwalijk nemen dat de verwachtingen niet ingevuld worden.

Mvg

zunoel
28 augustus 2007, 07:13
Beste,

Ik ben nog maar pas nieuw hier, en probeer toch redelijk wat bij te leren omtrent fotografie.

Doch het enige dat ik hier merk (en wellicht vele andere) is dat alle topics vele hits krijgen maar zelden commentaar, HEEEL ZELDEN zijn er 5 reactie's of meer wanneer er toch soms 200 a 300 hits zijn.

Ik dacht dat dit forum er was om bij te leren, en anderen te helpen. Maar anderen en ik moeten van een kale reis terug keren.

Dit gezegd zijnde,

Vriendelijke groeten,

Gladi

Kijk eens onderaan de forumindex, daar zie je het aantal actieve gebruikers op dit moment;
tussen haakjes zie je ook de leden en gasten.
Het kleine percentage leden zijn die mensen die kunnen reageren.
Dus als jou topic 300 views heeft, betekend dit dat je daar al zeker 250 gasten en googlebots mag aftrekken.
Blijven er 50 leden over.
Van die leden zijn meer dan de helft mensen die nooit reageren.
Telkens je een topic opstart of wanneer er gereageerd wordt in je topic krijgt je topic een kick naar boven.
Gegarandeerd dat dan telkens 1 of meerder mods een langskomen.
Dus uiteindelijk blijven er van die 300 views niet veel meer over.

Geduld is een schone deugt, en soms heb je veel commentaar en soms minder.
Dat is iets dat inherend is aan de moderne internetfora.

bouk
28 augustus 2007, 07:52
wist niet, dat niet ingelogde leden ook mee telde met de vieuw,s.
grt,bouk.

Consiglieri
28 augustus 2007, 09:14
wist niet, dat niet ingelogde leden ook mee telde met de vieuw,s.
grt,bouk.

Op deze manier tellen zoekrobots als google ook mee natuurlijk.
Dat geeft dan toch wel een vertekend beeld van hoeveel mensen naar uw foto's kijken.

FestinaLente
28 augustus 2007, 09:37
Op deze manier tellen zoekrobots als google ook mee natuurlijk.
Dat geeft dan toch wel een vertekend beeld van hoeveel mensen naar uw foto's kijken.

Je hebt altijd een vertekend beeld...

Ik loop wel eens 't rijtje af... dan zie je sommige foto's dus meermaals. Het maakt wel niet de overhoop aan reacties, maar 't zijn er al gauw 50 als meerdere mensen dit doen. Bovendien ga je al eens terugkijken naar je eigen comments, omdat daar misschien op gereageerd is... telkens een vieuw.
De topicstarter die regelmatig eens de reacties komt pijlen, telkens een vieuw...

pol parasol
28 augustus 2007, 09:46
Je hebt altijd een vertekend beeld...

Ik loop wel eens 't rijtje af... dan zie je sommige foto's dus meermaals. Het maakt wel niet de overhoop aan reacties, maar 't zijn er al gauw 50 als meerdere mensen dit doen. Bovendien ga je al eens terugkijken naar je eigen comments, omdat daar misschien op gereageerd is... telkens een vieuw.
De topicstarter die regelmatig eens de reacties komt pijlen, telkens een vieuw...
Als jij 10 keer komt kijken - vanaf dezelfde pc uiteraard - telt dat toch maar voor 1 view hoor...

FestinaLente
28 augustus 2007, 11:42
Als jij 10 keer komt kijken - vanaf dezelfde pc uiteraard - telt dat toch maar voor 1 view hoor...

Zeker van ? Wist ik niet. Dan is 't natuurlijk niet van toepassing.

zinno01
28 augustus 2007, 11:44
Klopt idd, er wordt een check op basis van het ip adres gedaan. dus enkel als je je ip adres wijzigt of vanop een andere computer binnenkomt worden er meerdere views gegenereerd.

Griffin
28 augustus 2007, 11:49
Er zijn veel onderwerpen waarbij ik vind dat ik zelf geen nuttige commentaar kan leveren omdat ik er helemaal niks van ken. Ik probeer zelf wel bij te leren door de commentaren erop te lezen. ;)

Gladi
28 augustus 2007, 12:50
Pas op, ik verwijt niemand iets hoor, het was enkel mijn bevinding van de korte tijd dat ik hier pas ben.

Mvg,

Gladi

Galamus
18 september 2007, 20:24
Ik ben hier ook nog niet zolang en dacht aanvankelijk net als jij ; maar idd veel bezoekers die niks kunnen zeggen en veel nieuwe leden die niet veel durven zeggen om niet als compleet idioot door te gaan ;begrijpelijk ook veel ervaren fotografen die het beu zijn steeds het zelfde goedbedoeld te herhalen en dan nog afgeblaft worden ook (door een kleine minderheid wsw,maar toch:() Ik lees dagelijks de meeste onderwerpen op fotodiscussie +extra om bij te leren en dat begint een beetje te lukken ,maar aan de andere kant leer je meer van het onderbouwd commentaar op je eigen probeersel dan op dat van iemand anders . We blijven volhouden hé; Groetjes G.

Griffin
18 september 2007, 20:38
Ik denk dat als je je zelf mengt in de discussies en redelijk toont, je ook meer reacties zult krijgen. Ook ingaan op commentaar en deze gebruiken om een betere versie van je oorspronkelijke foto te maken helpt om mensen aan te moedigen om hun mening met je te delen.

Jotto
19 september 2007, 07:51
Gladi,

Hier heb je alleszins wel veel reacties op gekregen ;-)
Ik ben hier ook nieuw en denk dat BD een beetje slachtoffer wordt van zijn eigen succes. Als je kijkt hoeveel pagina's nieuwe posts er zijn als je eens een dagje niet komen kijken bent weet je genoeg. Het is dan ook het makkelijkst om te reageren op de beste posts, in fotodiscussie moet je dan ook nog eens een onderbouwde uitleg geven om een foto te beoordelen => veel werk = veel (vrije) tijd. Ik vind het ook wel spijtig dat ik meestal minder reacties krijg in fotodiscussie dan in showcase.

ps : Ik heb mij ingeschreven in fotoschool, mss kan ik hieer veel uit leren (enkel spijitg van de lange wachtrij).

Jotto

FestinaLente
19 september 2007, 12:57
Als ik een foto in fotodiscussie plaats, is dit meestal omdat ik zelf aan iets op de foto twijfel en er vragen over heb. Ik hoop van de comments iets bij te leren en te kunnen verbeteren. Ik moet zeggen dat dit al in veel gevallen gelukt is en ben daar ook dankbaar voor.
Wat ik nu al een paar keer zie is dat sommige mensen, dag na dag foto's met eenzelfde onderwerp plaatsen en daarbij steeds dezelfde fouten blijven maken.
Het moet de bedoeling zijn om te leren, en op zijn minst zou men dan de fouten die men bij de eerder geposte opname maakte, er al uit kunnen halen.
Als ik al reageer in fotodiscussie, is het meestal op die onderwerpen, waar ik iets over kan zeggen (ook al is het niet altijd juist waarschijnlijk). Comments herhalen heeft ook geen zin, dus als ik zie dat een bepaalde commentaar, gelijkaardig aan die ik heb, er al staat, dan post ik niet.

linda16093
19 september 2007, 15:35
Ik denk dat als je je zelf mengt in de discussies en redelijk toont, je ook meer reacties zult krijgen. Ook ingaan op commentaar en deze gebruiken om een betere versie van je oorspronkelijke foto te maken helpt om mensen aan te moedigen om hun mening met je te delen.
over dat ingaan op de commentaar, heb je een punt, soms geef ik ook eens een reactie in fotodiscussie maar als de TS daar dan niet op reageert weet ik zelfs niet eens of de reactie wel gelezen werd en dat is nu ook niet echt motiverend om te blijven reageren

LucasBols
20 september 2007, 20:19
Klopt idd, er wordt een check op basis van het ip adres gedaan. dus enkel als je je ip adres wijzigt of vanop een andere computer binnenkomt worden er meerdere views gegenereerd.

Dat verhelpt het probleem slechts gedeeltelijk: Opdat particulieren hun gewoon internet-abonnement niet zouden gebruiken om er servers op te plaatsen wijzigen de meeste internet-providers zeer regelmatig het internet-adres van particuliere gebruikers (bij Skynet ADSL om de 36 uur denk ik). Als je een vast ip-adres wil moet je dat kopen ...

Het aantal views kan dus wel degelijk oplopen bij meerdere views vanaf dezelfde computer.

mvg

Luc

Ticor
20 september 2007, 22:23
Dat verhelpt het probleem slechts gedeeltelijk: Opdat particulieren hun gewoon internet-abonnement niet zouden gebruiken om er servers op te plaatsen wijzigen de meeste internet-providers zeer regelmatig het internet-adres van particuliere gebruikers (bij Skynet ADSL om de 36 uur denk ik). Als je een vast ip-adres wil moet je dat kopen ...

Het aantal views kan dus wel degelijk oplopen bij meerdere views vanaf dezelfde computer.

mvg

Luc

Ahzo wist ik niet.

renaat
23 september 2007, 21:17
denk dat BD een beetje slachtoffer wordt van zijn eigen succes.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook..

koenbeets
25 september 2007, 08:44
Schrijf je in voor een opleiding fotografie he :)

FestinaLente
27 september 2007, 21:17
Nu we hier toch over fotodiscussie bezig zijn, en ik word onderhand ziek van die onnozele reacties in showcase van sommigen die stellen dat iemand beter zijn foto in fotodiscussie had geplaatst.
Wel... dat ze er dan op zijn minst een motivatie bijzetten en niet enkel één pretentieus regeltje.

Dat diezelfde mensen dan misschien eens de moeite zouden doen om in fotodiscussie de foto's te gaan beoordelen en te zeggen wat beter kan, dan zou ik nog kunnen volgen, maar nee... dat gebeurt dus niet.

Ik heb eerder al gezegd dat niemand kan verweten worden dat hij niet reageert in fotodiscussie, en dat is ook zo. Ik snap echter mensen die hun foto's in showcase zetten, omdat daar betere en meer fotografen naar hun foto's kijken en ze hopen dat ze daar beter beoordeeld zullen worden, ook al twijfelen ze aan hun eigen foto's.

Jotto
27 september 2007, 21:31
Nu we hier toch over fotodiscussie bezig zijn, en ik word onderhand ziek van die onnozele reacties in showcase van sommigen die stellen dat iemand beter zijn foto in fotodiscussie had geplaatst.
Wel... dat ze er dan op zijn minst een motivatie bijzetten en niet enkel één pretentieus regeltje.

Dat diezelfde mensen dan misschien eens de moeite zouden doen om in fotodiscussie de foto's te gaan beoordelen en te zeggen wat beter kan, dan zou ik nog kunnen volgen, maar nee... dat gebeurt dus niet.

Ik heb eerder al gezegd dat niemand kan verweten worden dat hij niet reageert in fotodiscussie, en dat is ook zo. Ik snap echter mensen die hun foto's in showcase zetten, omdat daar betere en meer fotografen naar hun foto's kijken en ze hopen dat ze daar beter beoordeeld zullen worden, ook al twijfelen ze aan hun eigen foto's.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :G