Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

werchter in't zwart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • werchter in't zwart



    van op een bovenverdiep getrokken, wat vinden jullie ervan?

    Camera Model: Panasonic (DMC-FZ8)
    Lens Focal Length: 41,30 mm ()
    Shutter Speed: 1/5 sec
    F-Number: F3,3
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/100

  • #2
    Re: werchter in't zwart

    Ik vind deze niet zo geslaagd.
    De foto is niet, voor zover ik kan zien, nergens scherp.
    Bovendien verdwijnt de micro nog eens voor de helft in het kostuum van de man.
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

    Comment


    • #3
      Re: werchter in't zwart

      Micro stoort me voor éénmaal niet (stokpaardje) - dat de man naar beneden kijkt echter wél
      En idd niet scherp genoeg
      Er zit ook geen pit in de foto
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: werchter in't zwart

        Een saaie overzichtsfoto van de keyboardist van Daan (vermoed ik?)

        Comment


        • #5
          Re: werchter in't zwart

          Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
          Een saaie overzichtsfoto van de keyboardist van Daan (vermoed ik?)
          Sorry maar dacht dat dit een forum was om elkaar tips enzo te geven. Dacht dus dat ik wat zou kunnen bijleren door hier af en toe een foto neer te zetten.
          Had toen net 1 week mijn apparaat (mijn eerste apparaat) en vond dit ok... uit u commentaren krijg ik alleen zin om te stoppen, iets uit leren doe ik zeker niet...
          wou dit toch effe kwijt

          Comment


          • #6
            Re: werchter in't zwart

            je post hier in de showcase ..(die dient enkel om te "showen" met je werk)
            in jou geval kan je beter in fotodisc. posten daar zal je wel opbouwende kritiek krijgen
            ...

            Comment


            • #7
              Re: werchter in't zwart

              Oorspronkelijk geplaatst door Drien Bekijk bericht
              Sorry maar dacht dat dit een forum was om elkaar tips enzo te geven. Dacht dus dat ik wat zou kunnen bijleren door hier af en toe een foto neer te zetten.
              Had toen net 1 week mijn apparaat (mijn eerste apparaat) en vond dit ok... uit u commentaren krijg ik alleen zin om te stoppen, iets uit leren doe ik zeker niet...
              wou dit toch effe kwijt
              lap, ik wist het...

              Het is je goed recht om in Showcase een opname te plaatsen die je ok vindt, iemand anders hoeft die niet persé ok te vinden. In showcase hoef ik ook niet te schrijven waarom, of wat er beter kan, of hoe je het de volgende keer beter aanpakt. Ik mag dat wel doen, maar ik hoef het niet te doen. Daarvoor dient fotodiscussie! Per uitzondering in showcase dan maar wat tips...

              Je sluitertijd van 1/5" seconde is véél te lang, onderwerp staat nooit zo lang stil, zeker niet tijdens een optreden. De gevoeligheid @ 200 iso is ook véél te laag, vandaar dat je wsl 1/5" seconde als sluitertijd kreeg. In zo'n situaties mag je niet aarzelen om meteen op iso 800 te werken, en als je dan nog ziet dat je niet aan pakweg 1/60" of sneller geraakt, dan kan je nog naar iso 1600 of indien je toestel het aankan op iso 3200 werken. Aan iso 3200 had je dan al 1/80" sluitertijd! Over het diafragma zal ik nog niets zeggen, want waarschijnlijk zat je al aan je grootste opening voor het gekozen brandpunt.

              Daarnaast leent je gekozen standpunt zich niet echt om een goede compositie te maken, en geeft teveel storende elementen in beeld. Fotografeer in Raw en onderbelicht, dit helpt je sluitertijd sneller te krijgen en helpt je om overbelichting te ver(mijden/minderen).

              Comment

              Working...
              X