Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale camera

    Al enige tijd loop ik met de idee om over te stappen op digitaal - probleem is dat ik regelmatig eens een foto aan de muur wens te hangen, dus minimaal een A4-afdruk zou moeten kunnen. ( liefst zeer scherp )
    Het is misschien een domme vraag, maar kan dat al met een (betaalbare) digitale camera ?
    Naar welke toestellen moet ik op zoek ? Deze vraag krijgen jullie dikwijls misschien, maar ik ben best bereid om zelf wat opzoekingswerk te verrichten. Als ik reeds enkele serieuze sites heb, kan ik aan de slag. Dank voor jullie hulp !


  • #2
    Hallo Ingrid,

    Als je 15x10 afdrukken wilt hebben van een beetje kwaliteit, dan heb je toch minimaal een 2 Megapixel camera nodig.
    In dat segment is ruime keuze aan een betaalbare prijs.
    De meeste merken hebben dit in hun gamma.
    Moest je meer concrete vragen hebben (dus een bepaald toestel op het oog hebben), dan staan we hier altijd klaar om te antwoorden.

    Groeten,
    Jaja
    webmaster Belgium Diigtal

    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3

      Al enige tijd loop ik met de idee om over te stappen op digitaal - probleem is dat ik regelmatig eens een foto aan de muur wens te hangen, dus minimaal een A4-afdruk zou moeten kunnen. ( liefst zeer scherp )
      Het is misschien een domme vraag, maar kan dat al met een (betaalbare) digitale camera ?
      Naar welke toestellen moet ik op zoek ? Deze vraag krijgen jullie dikwijls misschien, maar ik ben best bereid om zelf wat opzoekingswerk te verrichten. Als ik reeds enkele serieuze sites heb, kan ik aan de slag. Dank voor jullie hulp !


      Hallo Ingrid
      Om een scherpe foto op formaat A4 te krijgen zou ik u aanraden naar een camera van ten minstens 3 Megapixels uit te kijken. Om later geen spijt van uw aankoop te krijgen
      Erik.D

      Comment


      • #4
        Ingrid,

        Wat is voor U een betaalbare camera ?
        € 200 € 500 € 1000 of meer.
        Met een bedrag in de hand kunnen zeker veel mensen je verder helpen.

        Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
        Konica Minolta Dimage A2
        Lumix FX-30

        Comment


        • #5
          Met een camera zoals de mijne (Nikon Cooplix 775) van 2.1 megapixels heb je inderdaad al mooie 10*15 foto's,op a4 heb ik dit nog niet uitgetest maar dat komt wel eens.
          Groetjes gtr

          Canon 7D + Canon 350d + 70-200/f4.0LUSM + 17-40/f4.0LUSM
          Nikon Coolpix 775 en cp 5700

          Comment


          • #6
            Zeker www.dpreview.com checken (indien nog niet gedaan)


            Als ik reeds enkele serieuze sites heb, kan ik aan de slag. Dank voor jullie hulp !


            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              OK, die dpreview lijkt me al heel wat ! Is het een ernstige site en in hoeverre zijn al die testresultaten te vertrouwen ? Maw, waar halen die guys hun centjes vandaan ?
              Prijs heeft niet zoveel belang, als ik er maar iets voor in de plaats krijg, begrijp je ? En het moet ook nog een beetje draagbaar zijn... Dat kleintje van Canon lijkt me wel leuk, digital elph of zo. Is dat iets waard ? ( Om te beginnen natuurlijk, want ik heb nog geen ervaring met deze dingen... )

              Comment


              • #8
                ...begrijp je ? ...
                Dit doet mij ergens aan denken.... maar ik weet zo direct niet meer aan wie

                Nee alle gekheid op een stokje, die dpreview wordt hier veel genoemd als het gaat om testresultaten, en hetgeen ik al gelezen heb op hun site is correct (voor zover het onderwerp iets was wat ik kon evalueren natuurlijk). Je mag deze dan ook gerust beschouwen als betrouwbaar.

                PS: Canon, misschien de G2 ??? compact en goede beoordeling!

                mvg,
                Jempi.

                Edited by - jempi on 17 March 2002 20:25:05
                Jempi
                CANON Ixus 800 IS
                BD0978BE

                Comment

                Working...
                X