Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

evenementen/concerten/festivals/...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • evenementen/concerten/festivals/...

    ik zit met een praktisch vraagje:

    Hoe zit dat met het fotograferen op concerten en evenementen?
    Mag je daar altijd met digitale reflex binnen?

    Bestaan er speciale pasjes voor hobbyfotografen....?

    Alle info is meer dan welkom!

  • #2
    Re: evenementen/concerten/festivals/...

    Het is al te zien welk evenement het is he,
    Het beste is iemand kennen van de organistatie, dan raak je nog snel binnen,
    maar die pasjes geven ze ook niet lukraak uit.

    Meestal zijn dat voor de persfotografen enzo...

    En als je dan niet frontstage kan moet je het niet proberen op grote festivals binnen te geraken met je fotomateriaal.
    Als ze je zien afkomen met een fototoestel en een grote lens + flitser erop moogt ge wederkeren

    Comment


    • #3
      Re: evenementen/concerten/festivals/...

      Op de kleinere (meestal gratis) festivalletjes is het gewoonlijk geen probleem om foto's te maken. Als ik foto's maak van zo'n optredens, dan geef ik meestal kaartjes aan de bandleden, zodat ze hun eigen foto's kunnen bekijken.
      En gewoonlijk vragen ze achteraf ook foto's voor hun website (die krijgen ze gratis, er zit dan wel een "©Bart Huysmans" op).

      Op die kleinere optredens is de belichting gewoonlijk wel erg zwak, en dat maakt het heel moeilijk om degelijke foto's af te leveren. Het is telkens weer een uitdaging.

      Bij de grote festivals of concerten wordt er gewoonlijk al op het ticket vermeld dat er geen professionele foto-apparatuur mee naar binnen mag.
      Met die professionele apparatuur bedoelen ze meestal de wat grotere camera's en DSLR's, een compactje kan je altijd mee binnensmokkelen (maar daar kan je dan weer niet veel mee doen).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: evenementen/concerten/festivals/...

        Op TW-classic mocht ik absoluut niet binnen met een spiegelreflex. Zeer strenge controles ! Compacts zijn wel toegestaan. Ik mocht mijn toestel nalaten bij de balie...
        De grens ligt hier : alles met een losse lens mag niet


        R
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

        Comment


        • #5
          Re: evenementen/concerten/festivals/...

          Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
          De grens ligt hier : alles met een losse lens mag niet
          R
          Hé hé, mag ik dan met m'n superzoom zomaar binnenwandelen??
          Zou leuk zijn
          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
          BD0993BE
          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

          Comment

          Working...
          X