Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn expedities

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn expedities

    op deze site lopen soms met een sisser af. Meestal omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn.

    Hoe lang moeten onze foto's voor BD ter beschikking blijven?
    Vriendelijke groet,

    Jos

  • #2
    Re: Mijn expedities

    Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    op deze site lopen soms met een sisser af. Meestal omdat de foto's niet meer zichtbaar zijn.

    Hoe lang moeten onze foto's voor BD ter beschikking blijven?
    Jos,

    Zelf heb ik maar 50 mb ter beschikking bij Telenet.
    Naast enkele sites die ruimte innemen,
    plaats ik daar ook foto's die je kan zien op het forum.
    Na een tijdje beslis ik zelf wat ik met die foto's doe.

    Ik weet wel dat de foto's die in de HOF staan bewaard worden
    door BD.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Mijn expedities

      Daar kunnen we geen termijn op plakken.
      Met alle begrip als je webruimte vol geraakt, dat je dan ook foto's verwijdert.
      Toch lijkt het me logisch dat, zolang de topic actueel is, de foto's aanwezig blijven.

      Hiermee kunnen we misschien even polsen:
      Hoe ver ga je gemiddeld in de tijd terug om foto's te bekijken? (op uitzonderingen na natuurlijk)
      een week - maand - x-maanden?

      Comment


      • #4
        Re: Mijn expedities

        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Hoe ver ga je gemiddeld in de tijd terug om foto's te bekijken? (op uitzonderingen na natuurlijk)
        een week - maand - x-maanden?
        Er zijn een paar 'fotografen' op deze site, van wie ik de vorderingen zo'n beetje volg. Laatst vroeg een van die mensen aan MadMax (van het mooie-meisjes-verdiep) welke lens hij 't liefst gebruikte voor modellenfotografie.
        Ik dacht: "Die gaat zijn horizon verruimen!"
        Na enig graafwerk bleek de vraagsteller in het verleden al topics gestart te hebben in "Mensen en modellen". Jammer genoeg waren er in geen enkele van die topics nog foto's zichtbaar. Het nieuwste topic was van februari laatstleden.

        Wat mijn surfgedrag op BD betreft, vrees ik dat daar niet echt een lijn in zit. Ik ben al op de zolder én in de kelder geweest.
        Je kan me nog het best vergelijken met een hink-stap-springer (met een buikje)!
        Last edited by Jos Vanhengel; 19 augustus 2007, 02:57.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Mijn expedities

          Jos

          Sinds enkele dagen heb ik voor het eerst na ruim 2 jaar mijn foto’s weggehaald.
          Ik weet hoe vervelend het is als je aan het zoeken ben en je ziet allemaal van die rode kruisjes.
          Dikwijls heeft het een reden, maar daar dadelijk meer over.
          Ik heb de moeite eens genomen om een paar foto’s te blijven volgen hoe lang het duurde alvorens er niet meer naar wordt gekeken.
          Ik was in de veronderstelling dat na drie a vier weken het wel over zou zijn, maar dat bleek niet het geval te zijn.
          Laat ik een voorbeeld geven met deze foto.
          Nog eens een portretje bewerkt uit een serie van een paar maanden geleden. Grt, Hexagon. (http://imageshack.us)

          Deze foto heb ik van juni 2006 tot maart 2007 gevolgd om een idee te krijgen wanneer ik hem weg kon halen. Deze foto was in de eerste periode van 9 maanden 521 keer bekeken nu vandaag staat de teller op 535. steeds wordt er waarschijnlijk toch weer gebruik van gemaakt ( inmiddels 13 maanden.)
          Voor mij is er geen beperking met de webruimte dus daar hoef ik het niet voor te doen.
          Nu kom ik even terug op het moment van afgelopen week.
          Inmiddels ben ik de laatste maanden foto’s gaan verkopen waarvan er diverse hier op het forum staan, deze foto’s heb ik verwijderd.
          Ik vind dat als je de ene laat betalen en de andere kan dezelfde foto gratis weghalen niet met elkaar stroken.
          Inmiddels vraag ik mijzelf af moet ik nu nog wel foto’s op het forum posten, of moet ik alleen maar gaan verkopen?
          Moet ik alleen nog maar foto’s posten die niet te verkopen zijn, nou daar zitten ze hier ook niet op te wachten?
          Nu maak ik voor de verkoop wel wat andere foto’s maar toch…… het blijft even afwegen.
          Na een misverstand over het verwijderen van de foto’s heb ik toch besloten te blijven posten en…….. de eerste foto die ik hier weer neerzet werd ook weer verkocht.???????

          We zullen wel zoeken naar de gulden middenweg.
          Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden wat de beweegredenen kunnen zijn.
          Ondanks het vervelende rode kruisje ( geen foto) hoop ik dat je je weg kunt vinden.

          Grt,
          Hexagon
          Grt,
          Hexagon

          Comment


          • #6
            Re: Mijn expedities

            Webruimte is tegenwoordig al zeer goedkoop geworden, ik betaal nu nog geen 50€/jaar voor een eigen domeinnaam + hosting + 2 Giga webruimte bij www.one.com
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Mijn expedities

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Webruimte is tegenwoordig al zeer goedkoop geworden, ik betaal nu nog geen 50€/jaar voor een eigen domeinnaam + hosting + 2 Giga webruimte bij www.one.com
              Ziet er héél goed uit Franciskine.

              En nu nog een snelle internetverbinding aan 50€ per jaar
              Dan zouden we "binnen" zijn...
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Mijn expedities

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ziet er héél goed uit Franciskine.

                En nu nog een snelle internetverbinding aan 50€ per jaar
                Dan zouden we "binnen" zijn...
                Dromen zijn bedrog Theokus . . . Spijtig genoeg . . . ik vrees dat jouw wens voorlopig een echte utopie is, alhoewel, soms weet je maar nooit.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn expedities

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ziet er héél goed uit Franciskine.

                  En nu nog een snelle internetverbinding aan 50€ per jaar
                  Dan zouden we "binnen" zijn...
                  Als men de kalender nu opnieuw indeelt en een jaar maar een maand lang is, dan zijn we er.
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn expedities

                    ALs je foto's post op BD zijn er vele gratis alternatieven die je honderden GB ter beschikking stellen.

                    Ik vind dat wanneer je foto's poste deze minstens een jaar moeten zichtbaar blijven.
                    Beter zou zijn dat ze nooit zouden verdwijnen, dan kunnen we nog eens foto's uit het verleden vergelijken met nu
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn expedities

                      als een oud topic, waar de foto ondertussen van is weggehaald
                      terug boven water komt, zet ik de foto terug, als het kan.
                      meestal komt het omdat ik m'n foto's op verschillende plaatsen zet
                      en soms verhuist er zo al eentje ...

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn expedities

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Jos,
                        Zelf heb ik maar 50 mb ter beschikking bij Telenet.
                        Als je telenet hebt, dan heb je ook de telenet fotosite ter beschikking, met naar ik meen plaats voor 250 Mb. Deze foto's kan je eveneens, als je dat wil, op digitale TV zien. Een album kan je aanmaken op http://foto.telenet.be.

                        Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee met foto's ter beschikking houden. Een niet-belangrijke foto, of een linkje, upload ik via http://imageshack.us/. Het gaat wat trager en werkt soms niet... vandaar de niet-belangrijke.
                        Een reeks foto's doe ik steeds via http://photobucket.com/. Werkt altijd goed. Je resized de foto's met photoshop of BD, en doet een upload naar photobucket, waar je de link gaat kopiëren om hem op een forum te pasten. Dit is GRATIS !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn expedities

                          De meeste bezoekers hier op het forum zijn enkel geïnteresserd in nieuwe postings en gaan zeer zelden meer dan 2 dagen terug om reacties te controleren. Dit is mijn persoonlijke ondervinding en ik vraag me dan ook af waarom iedereen zijn fotos zo lang zou laten staan.
                          Doe maar eens zelf de proef en zoek eens de fotos op die nul of 1 à 2 reacties kregen: ...overtuigd? Zoek ook eens de fotos met meer dan 1000 reacties: ...clanvorming?

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn expedities

                            Meisjes en jongens, terug bij de vraag a.u.b.!

                            Laat mij proberen de achterliggende gedachte bij mijn eerste vraag te verduidelijken.

                            Ik geef wel eens commentaar in Fotodiscussie of Fotodiscussie extra en dan verwijs ik de inzenders graag naar voorbeelden.
                            Zo heb ik vorige week de inzender van een mislukte nachtopname, verwezen naar een oud draadje van Bart Huysmans (alias Back B@ndit). Bart geeft daar een zeer gedetailleerde uitleg over zijn werkwijze bij het maken van nachtfoto's. Kijk maar!
                            Stel dat Bart deze foto's verwijdert, dan wordt dat draadje gewoon waardeloos.

                            Van het forumdeel dat níét over fotografie gaat wordt een archief bijgehouden. Daar vind ik (met mijn nietig boerenverstand) geen logica in!
                            Er zijn talrijke draadjes waarin nuttige informatie gegeven wordt. Ik vind dat BD beter webruimte reserveert voor het bewaren van dergelijke waardevolle draadjes.
                            Is er geen manier om de stielvrouwen en stielmannen op deze site, te motiveren een extra woordje te schrijven over de werkwijze die bij hun prachtfoto hoort. Naast de HOF ook een HOC (Hall Of Craftsmanship). Of gewoon in het Nederlands: 't Werkhuis.
                            BD zou moeten zorgen dat de 'kleppers' het een eer vinden om voor die 'hall' hun foto's en uitleg vrij te geven.

                            Mensen die voor de eerste keer naar deze site komen, zullen eerst met de homepage kennismaken. Sinds de dag dat ik mij hier geregistreerd heb (7 april laatstleden), staat de flitsverzachter (gemaakt op 28/02/2007) van Rupselkopke op de hoofdpagina. Is het geen goed idee, die pagina regelmatig op te frissen met koppelingen naar waardevolle draadjes als dat van Black B@ndit? Zou dat de didactische waarde van deze site niet onderstrepen?

                            In hoeverre is die didactische waarde er nog? Is deze site niet aan het verglijden naar een schouwtoneel voor ijdeltuiten?

                            Was het niet de oorspronkelijke bedoeling van deze site, dat amateurfotografen elkaar zouden helpen om tot mooiere resultaten te komen?
                            De "missionarissen" (-> copyright Theokus) op deze site zijn zeldzaam. Misschien houden zij het langer vol als ze de beschikking hebben over deze schat aan informatie en foto's.

                            Laat ons hopen dat ik te hard op de zaken vooruitloop. 't Zou kunnen dat al mijn voorstellen binnenkort in de vernieuwde website zitten.
                            Last edited by Jos Vanhengel; 20 augustus 2007, 04:22.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn expedities

                              Jos, in feite heb je gelijk.
                              Er is wel het onderdeel "Tips"...maar ja, ik zie daar ook niet veel
                              beweging (meer) in.
                              Het is wel degelijke informatie die er nu staat.

                              De uitleg van Bart is idd. een stap-voor-stap verklaring die tot een
                              goed resultaat kan leiden.
                              Dit is "proefondervindelijk", uit de praktijk en de bewijzen zijn er.
                              Ik weet ook niet of je dit onderdeel via de zoekfunctie kan vinden
                              zonder 111 draadjes te moeten doorlopen

                              Echte basiszaken zijn ook belangrijk.
                              Ik heet dat het spel van de "heilige drievuldigheid": ISO...F-waarde en sluitertijd.
                              Er zijn nog (teveel) beginners die er last mee hebben.
                              En ik vrees ook dat onze "missionarissen" steeds diezelfde preek
                              beu worden
                              Je kan niemand dwingen he...en ik weet ook niet hoe iedereen hier over denkt.
                              Gepaste en juiste hulp (correctie informatie geven) kan wel zorgen voor
                              een binding of relatie tussen nieuwkomers en BD.

                              Als ik het mag: Bart heeft me ooit gezegd dat hij zelf veel geleerd heeft
                              op BD.
                              Zo zie je maar. En 't is ne "goeie" geworden he

                              Basiszaken staan goed beschreven en mét voorbeelden in "Tips".
                              Kijk HIER maar.
                              Dus met een eenvoudige verwijzing kan geholpen worden.
                              Last edited by theokus; 20 augustus 2007, 04:53.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X