Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderopvang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kinderopvang

    Al vaker was ik langs deze in iewat het bos verscholen gebouwtjes gereden, steeds vroeg ik me af wat dit geweest was.
    Na wat opzoekwerk bleek het om een weeshuis/kinderopvang te gaan wat al een tijd verlaten was.
    De rest van de daar gemaakte platen staan in een album op mijn site.





    Last edited by jan.brouwers; 16 augustus 2007, 15:03.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Re: Kinderopvang

    Is dit in As? Daar staat ook zo'n opvangcomplex van de vijftiger jaren.
    Dit is een mooie reeks met prima sfeer. Had je alle attributen voorhanden of heb je zelf dat hemdje opgehangen en de knuffel gelegd?
    Het zijn deze die de foto "af" maken.

    Comment


    • #3
      Re: Kinderopvang

      hey Jan,

      hele mooie foto's hoor

      groeten,
      Hans
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Kinderopvang

        Is in As.

        Mooi album
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Kinderopvang

          Ik kreeg ook meteen de indruk dat ik dat gebouw al eerder gezien had, al wist ik ook niet waar.
          De leukste in je album vind ik de foto's die rechtstreeks herinneren aan de 'kinderopvang', zoals de raampjes met tekeningen.
          Mooie reeks Jan !

          Comment


          • #6
            Re: Kinderopvang

            Het is inderdaad blijkbaar op het grondgebied van As, ik heb daar ter plekke niet met de attributen gedaan of zelf daar neergelegd. Zoals de platen laten zien zo is het daar ook, er zijn zelfs nog kamers waar nog heel wat speelgoed e.d. in een hoek zijn gestapeld.
            Het was ook mijn bedoeling om vooral dat sfeertje rond dit soort "tehuizen" op de platen weer te geven.
            Af en toe kreeg ik daar ook wel wat vreemde gevoelens omdat het bijna niet voor te stellen is hoe men daar als baby, kleuter en/of kind zijn opvoeding heeft gehad.
            Het zegt veel dat men in het verleden dan sprak over "weeshuis" en dat men tegenwoordig liever zegt "kinderopvang".
            Als men tegenwoordig praat over kinderopvang dan heeft men het over de kinderen die om welke reden dan ook opgevangen moeten worden. Vaak omdat beide ouders een job hebben en de opvoeding uit handen wordt gegeven, waar op zich natuurlijk niets mis mee is maar ja, ik ben nog een beetje van de oude stempel hé.
            In het verleden waren het meestal kinderen die verwaarloosd en mishandeld werden of die door de ouders werden "afgestaan", tegenwoordig zijn daar dan weer allerlei instanties voor die dat (proberen) te regelen.

            Ik heb wel diverse verhalen gehoord van mensen daar uit de buurt, daarom wilde ik daar dan ook persé naar binnen en iets meer van de achtergronden weten.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: Kinderopvang

              mooi Jan, vooral dat stukkie speelgoed van de tweede opname aansprekend.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Kinderopvang

                Lijkt wel een populaire plek. Dat rood-wit geruite hemdje zag ik ook nog maar net bij Tim Freh.
                BD0927BE
                www.belicht.be

                Comment


                • #9
                  Re: Kinderopvang

                  Mooi gedaan Jan!
                  Prima shots
                  (je bent ook nogal "urban-minded' hé)

                  mvg,

                  Roland

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kinderopvang

                    Zeker een mooie reeks!
                    Het enige wat ik eigenlijk mis is een foto van de hoek waar het dak half doorgezakt is, en van de ramen, allebij op het eerste verdiep (waar de grote slaapplaats zich bevindt mede met die kleerkasten e.d.).

                    Was een kinderopvangtehuis en een psychiatrisch opvangcentrum voor kinderen met een moeilijke jeugd, of kinderen die onhandelbaar waren.
                    Werkte samen met Kind En Gezin VZW, maar door nieuwe centra in en rond Genk is dit gesloten ergens in 1993.
                    Mijn tante heeft er nog gewerkt.
                    Mvg,
                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kinderopvang

                      Je tweede en derde, Jan
                      mvg,
                      Ludo V.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kinderopvang

                        Even onze Jan zijn meest verse(*) topic gezocht om hem proficiat te wensen.

                        Gelukkige verjaardag Jan!


                        Wat de foto betreft ben ik het eens met Bouk:

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        mooi Jan, vooral dat stukkie speelgoed van de tweede opname aansprekend.
                        grt,bouk.
                        Ik ben van Oud-Waterschei (bezijden As) afkomstig. Bij ons noemt men dit gebouw "de koloníé" (met de klemtoon op de laatste lettergreep ).


                        *: bakkerstermen zijn hier wel gepast
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kinderopvang

                          prima docu
                          2 en 3 zijn sprekende opnames! Héél mooi gedaan, goed gezien!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kinderopvang

                            heel mooie reeks mooi in beeld gebracht de 2de is echt een topper
                            canon 350d/ canon 18-55/tamron af 28-75/f2.8/tamron af70-300 f/4-5.6 di macro

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kinderopvang

                              Ziezo, mijn eerste post op Belgiumdigital .

                              Jan: Ik heb ongeveer dezelfde foto's gemaakt, aldaar. Je had zeker nog een kijkje kunnen nemen in de kelder. Daar stonden nog een aantal Emmers. Uit eerbied heb ik geen foto's geplaatst van die knuffel, maar wel van dat jasje.

                              Dat weeshuis/opvanghuis was voor het grootste deel al 'ontkernd'. Voor mensen/fotografen die van Details houden is deze locatie dus niet zozeer de moeite.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johaninho Bekijk bericht
                              Was een kinderopvangtehuis en een psychiatrisch opvangcentrum voor kinderen met een moeilijke jeugd, of kinderen die onhandelbaar waren.
                              Werkte samen met Kind En Gezin VZW, maar door nieuwe centra in en rond Genk is dit gesloten ergens in 1993.
                              Mijn tante heeft er nog gewerkt.
                              Er hingen boven posters (waar de kastjes met de naamborden erop staan) uit 2000. Had iets te maken met een film, als ik me niet vergis. Dus ik denk dat de gebouwen nog iets langer in gebruik waren...

                              Voor de rest: Een prima locatie voor mensen die rond As wonen, makkelijk te bereiken en je hoeft ook geen toeren uit te halen om op het terrein te komen. Vandalisten hebben de toegang (helaas?) al geopend...

                              Jan komt uit Heerlen ? Dat is mijn geboortedorp en ik woonde er 16,5 jaar. Nu woon ik sinds een half jaar in Moresnet (Wallonie). Ik ga wel nog naar school in Heerlen.
                              blog: www.timfreh.wordpress.com

                              Comment

                              Working...
                              X