Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's ontwikkelen/afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's ontwikkelen/afdrukken

    geachte, ik vroeg me af of jullie zelf jullie foto's ontwikkelen of afdrukken?
    of brengen jullie ze ook gewoon binnen bij de plaatselijke fotowinkel?

    en bij digitale fotografie, bestaat er nog zoiets als foto's ontwikkelen of is dit simpelweg drukwerk?

    als je ze dan zelf afdrukt heeft dit toch nadelen?
    je verbruikt veel inkt (of bestaan daar speciale printers/plotters voor)
    indien je groter dan A4 wil gaan moet je ook weer over speciaal materiaal beschikken toch?

    als je ze laat afdrukken heb je toch ook het nadeel dat je ze niet op zelf bepaalde afmetingen kunt laten doen
    deze zijn toch meestal standaardmaten?

    of heb ik het volledig mis, ik beken dat ik op dit gebied een leek ben

    mvg
    Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
    Beginnende fotograaf. (hobby)

  • #2
    Re: foto's ontwikkelen/afdrukken

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Algemeen).
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: foto's ontwikkelen/afdrukken

      Ik laat nog heel wat foto's afdrukken (kwestie van onze bestaande reeks foto-albums verder te zetten).
      Afdrukken gebeuren bij Spector, Belgacom (20 gratis prints per 2 maand) of bij de lokale fotoboer (Agfa, klaar in 1 uur).
      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
      BD0993BE
      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

      Comment


      • #4
        Re: foto's ontwikkelen/afdrukken

        maar je weet niet of er zoiets bestaat als ontwikkelen in donkerekamertoestanden (miss fantaseer ik nu wat...) wat betreft digitale fotografie

        wss ietwat stomme vraag
        Canon EOS 350D + EF-S 18-55/3.5-5.6 (Intern. model & zonnekap) + EF 70-300/4.0-5.6 IS USM (Ndl. model & zonnekap) + Canon BG-E3 powergrip + Canon Speedlite 550EX + Tripod + Monopod
        Beginnende fotograaf. (hobby)

        Comment

        Working...
        X