Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fata morgana 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fata morgana 2

    hier nog enkele bodypaint modellen van op Fata Morgana in Brasschaat. Graag jullie reactie (zowel positief als negatief)






    canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
    mijn fotosite

  • #2
    Re: fata morgana 2

    ik vind ze eigenlijk een beetje plat/flets van kleur
    misschien contrast tandje omhoog schroeven ?

    en ik heb al strakkere bodypaints gezien.. beetje hun voeten aan geveegd precies ?
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: fata morgana 2

      Voeten aan geveegd ... als je weet dat ze (hoeveel waren het er ook weer juist?) 400-en-nog-iets personen volledig gebodypainted hebben om hun ster binnen te halen, vind ik het resultaat nog best te doen hoor!

      Over de foto's zelf, ze zijn inderdaad een beetje flets, en mochten wel iets groter om ze beter te kunnen beoordelen, maar ze vallen wat mij betreft nog wel goed mee hoor. Alleen zou ik er bij die tijger voor gezorgd hebben dat de wilde haarbos er volledig opstond ...
      Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
      http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

      Comment


      • #4
        Re: fata morgana 2

        Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        ik vind ze eigenlijk een beetje plat/flets van kleur
        misschien contrast tandje omhoog schroeven ?

        en ik heb al strakkere bodypaints gezien.. beetje hun voeten aan geveegd precies ?
        om 6 u smorgens aan begonnen.
        om 14u klaar
        429 paints door 75mensen
        is wel een wereld record.
        daarbij is het nog zo dat je normaal 4u aan een paint bezig bent

        qwaliteit speelde geen rol aantal was de opdracht.
        + merendeel is gedaan door mensen die nooit en paint gedaan hebben.

        dan kan ik eerder zeggen dat de organisatie zelf niet eens het wereld record kende.

        Persoonlijk vind ik het zelf beledigend dat je zegd dat al die mensen hun voeten er aan geveegd hebben.

        zelf een ervaren painter had maar een uur om per model om er iets moois van te maken.
        trouwens iedereen die weet wat fatamorganan is weet dat dit geen wedstrijd is enkel een uitdaging voor massa productie.

        Comment


        • #5
          Re: fata morgana 2

          Oorspronkelijk geplaatst door dirki Bekijk bericht
          om 6 u smorgens aan begonnen.
          om 14u klaar
          429 paints door 75mensen
          is wel een wereld record.
          daarbij is het nog zo dat je normaal 4u aan een paint bezig bent

          qwaliteit speelde geen rol aantal was de opdracht.
          + merendeel is gedaan door mensen die nooit en paint gedaan hebben.

          dan kan ik eerder zeggen dat de organisatie zelf niet eens het wereld record kende.

          Persoonlijk vind ik het zelf beledigend dat je zegd dat al die mensen hun voeten er aan geveegd hebben.

          zelf een ervaren painter had maar een uur om per model om er iets moois van te maken.
          trouwens iedereen die weet wat fatamorganan is weet dat dit geen wedstrijd is enkel een uitdaging voor massa productie.
          OK, en...........

          Wat heeft dit met fotografie te maken?
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: fata morgana 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
            OK, en...........

            Wat heeft dit met fotografie te maken?
            wat heeft het met fotografie te maken dat de uitspraak dat de body paint slapjes is.??????

            En de kleuren staan er op zoals ze zijn aangebracht. Ik zie geen afwijkingen.
            tenzij fotografie bestaat uit . via photoshop de levels omhoog trekken, en allerhande tover trukjes tegebruiken zodat de voledige huidstructuur weg is, de belichting, effecten enz... . Zoals ik er hier zoveel zie.

            verder als ik de locatie zie op de achtergrond dan heeft de fotograaf dit moeten trekken van op een afstand van 5m minimum. aan de egyptische zie je dat ze in de schaduw staat.
            je ziet ook dat er in de tanden in het haar en in de ogen genoeg detail is.

            zou ze de levels omhoog trekken dan zou het goud zelfs voledig dood zijn en een wit gat vormen aan de linkerzijde. zelfs daar zie je genoeg detail.

            Ik zie zelf dat er geen retouche werk is geweest want anders zou er aan het rechteroog dat klein uitsteekseltje zijn weg gewerkt.

            als je de fotobekijkt in het duister bekijkt dan zie je ook heel mooi de details in het haar.

            Dan ook van de locatie je zou moeten weten dat er voor poseerwerk daar geen tijd en plaats was.

            ik hoop dat dit iets met fotografie temaken heeft.

            Comment


            • #7
              Re: fata morgana 2

              het is inderdaad zo dat voor het echte poseerwerk er geen plaats en tijd was. Het moest allemaal vooruitgaan en dichtbij gaan was ook geen optie, want de security stuurde je weg, tenzij je van de pers was (en die eer heb ik zeker niet).

              Qua bewerkingen heb ik er inderdaad niet veel aan gedaan, omdat zoals Dirki al zei, er veel uitgebrande delen zouden zijn en details zouden verloren gaan.

              Op het vlak van de bodypaint, vind ik de resultaten van de painters toch wel schitterend als je weet dat ze weinig tijd kregen. Maar de foto's zijn hier niet gepost om het werk van de painters te beoordelen.
              canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
              mijn fotosite

              Comment


              • #8
                Re: fata morgana 2

                Laten we het hier bij houden aub, en terug naar de foto's gaan.
                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                Comment


                • #9
                  Re: fata morgana 2

                  Oorspronkelijk geplaatst door dirki Bekijk bericht
                  tenzij fotografie bestaat uit . via photoshop de levels omhoog trekken, en allerhande tover trukjes tegebruiken zodat de voledige huidstructuur weg is, de belichting, effecten enz... . Zoals ik er hier zoveel zie.
                  Zelf redelijk anti-photoshopper, ga ik met deze uitspraak toch niet akkoord.
                  Ofwel is je foto van in den beginne perfect belicht, ofwel moet je het stellen met een zekere vorm van nabewerking. Foto's recht uit de camera da's mooi, maar onrealistisch...
                  Canikon 40D - D200, D300

                  Comment


                  • #10
                    Re: fata morgana 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                    Zelf redelijk anti-photoshopper, ga ik met deze uitspraak toch niet akkoord.
                    Ofwel is je foto van in den beginne perfect belicht, ofwel moet je het stellen met een zekere vorm van nabewerking. Foto's recht uit de camera da's mooi, maar onrealistisch...

                    ik spreek ook niet van kleine bewerkingen.
                    ik spreek van de bewerkingen waarbij het eind resltaat zo is dat je zelf niks meer ziet van huidstructuur, links rechts heupen , borsten enz bijgewerkt.

                    er is een verschil tussen een foto die goed is en een kleine bewerking nodig heeft, en een foto die gewoon goed gemaakt word door er aan te sleutelen.

                    Hoeveel zijn er die nog geen bloem, of een voorwerp kunnen trekken en dan direkt beginnen met modelen fotografie.
                    En dan maar shoppen om het geheel proberen goed te krijgen.

                    Ik zie dit genoeg op 3 andere forums.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fata morgana 2

                      Leren scherpstellen! Dat kan met een 350D toch niet zo moeilijk zijn...

                      Comment


                      • #12
                        Re: fata morgana 2

                        Leuk onderwerp, alleen jammer dat de beelden scherpte missen. Focussen op 200mm met sluitertijden van 1/60 en 1/100 is helaas te ontoereikend om een scherp beeld te bekomen. Proberen wat dichter te komen bij het onderwerp en desnoods de ISO de lucht injagen om kortere sluitertijden te bekomen bij deze bewegende onderwerpen. Heb dezelfde fouten gemaakt...
                        Grtn,
                        EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                        Comment

                        Working...
                        X