Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon camera's: slecht uitgelijnde CCD's ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon camera's: slecht uitgelijnde CCD's ?

    Las deze thread op dpreview: http://forums.dpreview.com/forums/re...essage=4880820

    Een persoon merkte dat de horizon op zijn pics lichtjes scheef zat, zelfs als hij zijn G3 op een tripod met waterpas zette.

    Hij testte een pak G3's uit zijn buurt (verschillende ketens), en allen hadden het probleem.

    Ondertussen blijkt dat ook de A70 en S45 met hetzelfde probleem zouden kunnen zitten (als je de posts in die thread mag geloven).

    Heeft iemand van jullie daar ook last van?

    Blijkbaar is een perfecte manier om te testen: fotografeer je eigen camera in de spiegel, gebruik max opti-zoom. Opgelet: op je foto moet je "gefotografeerde" camera perfect in het midden staan, anders staat je camera niet loodrecht op je spiegel en is je test nutteloos. Als op je foto je camera scheef staat, heb je "prijs"...
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    ik heb deze thread ook voorbij zien komen op het Canon DPReview. In de paar weken dat ik dit forum bezoek is dit al het zoveelste 'mankement' dat voor een ware massahysterie zorgt.

    Het begint meestal met iemand die een gebrek aan z'n toestel meldt (als je een aantal van de eerste foto's bekijkt dan zie je inderdaad met het blote oog duidelijk dat er wat mis is met dat exemplaar).

    Daarna gaat een grote groep lezers nerveus aan de slag en ontdekt dat hun toestel, waar ze in volle tevredenheid al duizenden foto's mee gemaakt hebben, inderdaad 0,0007% afwijkt van de horizontaal.

    De enigen die garen spinnen bij dit soort verhalen zijn de bouwmarkten die opeens de waterpassen niet meer aan kunnen slepen.

    Frans

    Comment


    • #3
      quico,

      en dan maar hopen dat die gekochte waterpas wel waterpas is want dat had ik onlangs voor. Koopt ge u is een waterpas (nee niet om te testen of men ccd recht staat) en blijkt dat ding to onwaterpas (bestaat dit woord??) te zijn als het maar kan..
      Nikon CP 5700
      Sony Cybershot P71

      Comment

      Working...
      X