Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

arid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • arid



    vooral geprobeerd om het licht er mooi op te krijgen... en geen storende factoren in de compositie te hebben...
    Valt nog niet te vergelijken met sommige van de andere plaatjes hier ...

    ---- BD Essential Exif ----

    Camera Model: Panasonic (DMC-FZ8)
    Lens Focal Length: 72,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F3,3
    ISO: 3200
    Compensation: EV 0/100



    Exposure Time = 1/80 sec
    F-Number = F3,3
    ExposureProgram = Normal
    ISO = 3200
    ExifVersion = 0221
    Date Time Original = 2007:08:10 22:51:13
    Date Time Digitized = 2007:08:10 22:51:13
    ComponentsConfiguration = CbCr
    CompressedBitsPerPixel = 4
    ExposureBiasValue = EV 0/100
    MaxApertureValue = F3,0
    Metering Mode = MultiSegment
    LightSource = Unidentified
    Flash = Off
    Focal Length = 72,00 mm
    FlashPixVersion = 0100
    ColorSpace = sRGB
    Exif Image Width = 3072
    Exif Image Length = 2304
    InteroperabilityOffset = 7714
    SensingMethod = One Chip Color Area
    FileSource = 
    SceneType = 
    CustomRendered = Normal Process
    ExposureMode = Auto
    WhiteBalance = Auto
    DigitalZoomRatio = 0
    Focal Length in 35mm Film = 432,00 mm
    SceneCaptureType = Standard
    GainControl = High Gain Up
    Contrast = Normal
    Saturation = Normal
    Sharpness = Normal

  • #2
    Re: arid

    Drien,

    Het licht valt idd zeer mooi op de artiest. En die rook in de lichtbundel is ook erg sfeervol. Maar ik zou wss een ander crop gemaakt hebben en met een lagere iso gewerkt hebben. Het linker gezicht vind ik wat te overbelicht. Maar het is niet de bedoeling dat we op dit forum hierover gaan uitwijden. Daarvoor is er het discussieforum. Ik zie uit naar het vervolg van je concertpics.
    facebook

    Comment


    • #3
      Re: arid

      Ik heb de indruk dat hij iets te licht en te flets geworden is?

      Comment


      • #4
        Re: arid

        vind hem zelf ook percies wat flets maar weet niet wat ik hieraan kan doen. stond natuurlijk wel midden in het publiek en moest helemaal inzoemen en al heel wat moeite doen om geen achterkanten van hoofden van mensen uit het publiek op de foto te hebben. Hij stond dan ook nooit lang stil en de lichten gingen naar alle kanten.
        heb er veel getrokken maar de meeste waren echt onscherp
        Vond hier de lichtstraal wel mooi vallen?

        Comment


        • #5
          Re: arid

          De geroutineerde concertfotografen gebruiken lichtsterk en duur fotomateriaal.
          ISO 3200 op een bridgecamera is redelijk hoog en de ruis wordt dan ook duidelijk zichtbaar.
          Al bij al valt deze foto nog mee. Blijven oefenen en probeer vooral die ISO wat naar beneden te halen.

          Hans
          Last edited by CH Photography; 17 augustus 2007, 12:37.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: arid

            oei, dacht dat ik nu toch al een redelijk goed toestel had ...
            Zou er natuurlijk misschien een extra lens moeten opzetten (dus nog aankopen) voor dat soort foto's, maar ging er vanuit dat ik licht en scherpte enzo met dit toestel al moest kunnen regelen voor een mooi resultaat?

            Comment


            • #7
              Re: arid

              uw toestel is ook al beter dan die nikon E2200 die je ervoor had.
              Het resultaat is dan ook al veel beter.
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: arid

                Dit kan véél beter, zélfs met een zgn. 'bridge'. Dit concertbeeld is overbelicht, slecht gecadreerd, vol ruis en zonder sfeer.
                Dus volgende keer letten op: cadrage beter (artiest moet nog ruimte hebben om naartoe te kijken, zoveel ruimte boven hoofd is onnodig), correct belichten, ISO lager instellen of ruisreductie toepassen. En sparen voor een betere cam. of een ander fotogenre zoeken. Concertfotografie is één van de niches die het meest van je apparatuur vergen.

                Comment


                • #9
                  Re: arid

                  Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
                  Dit kan véél beter, zélfs met een zgn. 'bridge'. Dit concertbeeld is overbelicht, slecht gecadreerd, vol ruis en zonder sfeer.
                  Dus volgende keer letten op: cadrage beter (artiest moet nog ruimte hebben om naartoe te kijken, zoveel ruimte boven hoofd is onnodig), correct belichten, ISO lager instellen of ruisreductie toepassen. En sparen voor een betere cam. of een ander fotogenre zoeken. Concertfotografie is één van de niches die het meest van je apparatuur vergen.
                  tja, ben nu wel een beginner maar denk toch dat mijn toestel me de mogelijkheid moet geven allerlei foto's te maken van heel goede kwaliteit, concert en andere...
                  't zal wel eerder aan mijn onervaren fotograferen liggen. Blijven oefenen en elke foto een beetje beter dan de vorige is mijn voornemen...
                  Uiteindelijk ben ik amper 3 weken bezig...

                  Comment

                  Working...
                  X