Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk notebook?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk notebook?

    Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn oude (en vooral zware Compaq) is aan vervanging toe. Ik las in de laatste ComputerIdee een test van kleine laptops met schermen van 11 tot zo'n 14". In de test krijgen sommige beeldschermen de kwalificatie "Goed".....maar is goed ook goed voor fotobewerking? Ik denk er dus over om een kleine laptop te kopen en zou dus graag willen weten wie ervaring heeft met een dergelijke laptop. Het scherm moet goed genoeg zijn om op locatie de foto's te kunnen bewerken en te verzenden. Voor uitgebreide bewerkingen gebruik ik mijn pc thuis. Dus een laptop met een goed scherm (tot 15") en vooral niet te zwaar. Prijs tot zo'n 1300,- euro. Voorkeur gaat uit naar een Windows versie tenzij Apple de ultieme mini/betaalbare/met topscherm uitgeruste laptop in de aanbieding heeft..

    gr.
    Fons Sluiter
    Canon.

  • #2
    Re: Welk notebook?

    Denk zeker en vast eens aan Sony Vaio VGN-FE41!!! Ik heb de mijne (M-model) nu al geruime tijd, en ben er heel tevreden van. Amper een paar maanden later is de opvolger al uit, met betere specs voor hetzelfde geld. Het design is super, héél stevig gebouwd, en als ik vergelijk met mijn vorige laptop van HP, dan is dit een "pluimke". Vista met lightroom en/of photoshop CS3 extended werkt heel goed en vlot, mede dankzij de 2gb RAM. De harddisk mocht wat groter zijn, maar bon, heb wel een externe ook. Vooral het beeldscherm is de moeite! Heel mooie en heldere kleuren met prima contrast. In deze FE-reeks bestaan 3 modellen, waarvan de duurste (de S) beschikt over dual lamp technologie, die het licht gelijkmatig verdeelt over het beeldscherm. Zelf heb ik maar 1 lamp (hoewel ik anders dacht eerst) en zelfs zo zijn die X-black beeldschermen subliem. De resolutie bedraagt 1280x800 op een 15,4" model. Héél aangenaam werken zo vind ik. Terwijl anderen steen en been zagen over de kuren van Vista hoor je mij niet klagen! 'k vind het top! Mijn volgende laptop zal tot nu toe hoogst waarschijnlijk weer een vaio worden, maar goed, da's voor binnen een paar jaar

    Zoals ik al zei, in deze reeks zijn er 3 modellen, het M- model waarover ik beschik is de middenklasser van de FE-41 reeks, nieuwprijs 1399€.

    Comment


    • #3
      Re: Welk notebook?

      Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter Bekijk bericht
      Voorkeur gaat uit naar een Windows versie tenzij Apple de ultieme mini/betaalbare/met topscherm uitgeruste laptop in de aanbieding heeft..

      gr.
      Fons Sluiter
      Met een 13" Macbook van zo'n 1000 euro + 2GB ram zou ik niet weten wat je hoeft te missen. Ik heb er eentje en ben er zeer, zeer tevreden over. PS CS3 en Nikon Capture NX draaien hier probleemloos op.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Welk notebook?

        Bedankt voor alle info. De aanschaf van de laptop even uitgesteld (zal overigens bijna zeker een Sony Vaio worden, dit omdat ik al veel Windows software heb en werken met twee besturingsprogramma's mij niet handig lijkt. Dit ondanks de mooie Apple notebooks van 13"). Alleen de aanschaf van deze laptop nog even uitgesteld. Vandaag namelijk teruggekeerd van vakantie en wat bleek....mijn pc wilde eerst niet meer opstarten. Iemand die veel meer verstand heeft van pc's dan ik heb is het gelukt om de zaak aan het draaien te krijgen. De pc was ook al een oudje en was eigenlijk nog meer dan de laptop aan vervanging toe. Dus maandag een HP 8180 halen en vervolgens weer minimaal een dag bezig zijn met alles opnieuw te installeren...

        gr.
        FS
        Canon.

        Comment


        • #5
          Re: Welk notebook?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fons Sluiter Bekijk bericht
          "Dit ondanks de mooie Apple notebooks van 13")."
          gr.
          FS
          Btw een apple koop je niet (niet alleen toch) vr het uiterlijk, je bent gewoon mac. Het gebruiksgemak waarmee je werkt is nooit gezien..

          installatie notebook apple: u opent de laptop en laat maar draaien, binnen de 5 minuten ben je aan het surfen! tsjaka!

          Je zal dat maar verstaan als je er echt eens mee hebt gewerkt. Daarmee bedoel ik nu niet dat pc's en laptops onder microsoft minder zijn é!!

          groeten en succes
          Lieven
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment

          Working...
          X