Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale foto's niet te openen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale foto's niet te openen

    Ik had ruim 200 foto's op mijn digitale fotocamera staan en heb deze naar mijn harde schijf overgebracht via de kaartlezer. De eerste 100 foto's zijn normaal te openen, maar de rest niet, terwijl ze wel gewoon als jpg bestand op de harde schijf staan.
    Ik krijg dan de volgende mededeling: "Kan bestandskop niet lezen - onbekend bestandsformaat". Aangezien het waardevolle foto's zijn wil ik deze graag behouden. Kan iemand mij helpen met dit probleem ?

  • #2
    Re: Digitale foto's niet te openen

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Algemeen).
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: Digitale foto's niet te openen

      Probeer eens met "file recovery", weet niet of het lukt maar "wie niet waagt ..." (en 't is freeware)

      grtn & succes,
      €*
      D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

      Comment


      • #4
        Re: Digitale foto's niet te openen

        Probeer ze dan eens een andere naam te geven met aan of ander programma dus bijv. test01.jpg - test02.jpg enz. zou het anders ook niet weten.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Digitale foto's niet te openen

          hallo euro en jan, bedankt voor jullie tips maar helaas heeft het niet geholpen heeft iemand anders nog een tip
          alvast bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Digitale foto's niet te openen

            schiet je enkel in JPG ? Misschien zijn de andere RAW of TIFF en kan je programma die niet openen ?

            Comment


            • #7
              Re: Digitale foto's niet te openen

              hallo fabbe, nee het zijn allemaal jpg files, daarom is het zo gek dat hij de helft wel kan lezen.groetjes van jovandola

              Comment


              • #8
                Re: Digitale foto's niet te openen

                Oorspronkelijk geplaatst door Euro* Bekijk bericht
                Probeer eens met "file recovery", weet niet of het lukt maar "wie niet waagt ..." (en 't is freeware)

                grtn & succes,
                €*
                Nog eens volledig van het geheugenkaartje naar de harde schijf met "file recovery" copiëren. In een nieuwe map.

                PC Inspector smart recovery is toch een van de betere (freeware) programma's.

                Groetjes
                Skitch
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale foto's niet te openen

                  hallo skitch, dit hebben wij al gedaan maar dat mocht ook niet helpenmaar even goed bedankt voor de hulp
                  groetjes jovandola

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale foto's niet te openen

                    Kan je de foto's rechtstreeks van het kaartje openen? zo ja open ze met een fotoprogramma en gebruik sla op als................en sla ze op harddisk.

                    mvg,

                    Steco
                    Groetjes Steco

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale foto's niet te openen

                      Kan je ze bekijken op je fototoestel?
                      D5200 waarvan ik al een paar knopjes kan gebruiken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitale foto's niet te openen

                        Hallo Steco en Auro. Ik ben even een weekje op vakantie geweest. Bedankt voor jullie reacties. Ik had alle foto's verplaatst van de kaart naar mijn harde schijf, zodat op het kaartje niets meer stond. In het vervolg zal ik mijn foto's eerst kopieëren zodat ik ze dan altijd nog op de kaart heb staan. Dit is dus een dure les geweest.
                        In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitale foto's niet te openen

                          Ik ben juist hetzelfde tegengekomen in het begin dat ik mijn Panasonic had en ik vrees dat er weinig hoop is om jullie foto's terug te krijgen.

                          Ik had mijn kaartje(2GB Ultra II SD) in de kaartlezer gestoken en ben mijn foto's beginnen verplaatsen op de harde schijf. Na ongeveer de helft van de 250 foto's verplaatst te hebben gaf hij een fout.
                          Een vijftal filerecovery programma's op losgelaten en geen enkele heeft geholpen want de foto's die ze terugvonden waren diegenen die ik al had.

                          Ik heb toen eens nagevraagd aan vrienden die meer van PC's kennen dan mij en blijkbaar zijn die kaartlezers in oudere PC's(de mijne is ongeveer 5 jaar oud) er niet op voorzien om zo grote kaarten te manipuleren, met de fouten tot gevolg.

                          Het was een pijnlijke les.
                          Vanaf toen gebruik ik enkel nog de USB-poort om mijn foto's over te zetten.
                          Ik kopieer ze eerst op de harde schijf en als ik zeker zijn dat ze daar allemaal goed zijn vernietig ik de originele via mijn fototoestel.

                          Sven
                          Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                          Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                          Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitale foto's niet te openen

                            Al eens "digital image recovery" geprobeerd ?
                            Zonodig mail ik het wel eesn door (is nog geen MB groot)
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitale foto's niet te openen

                              Probeer ze eens te openen met Irfan ...
                              In het verleden (zoek-optie) is al meer dan eesn gebleken dat Irfan er toch nog in slaagt om "zogezegde" onleesbare bestanden toch te openen ...
                              't Is gratis en het ksot niks, maar misschien brengt het soelaas.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X