Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotowedstrijd, een beeld van een zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotowedstrijd, een beeld van een zee

    Lijkt me wel leuk, laten we dat museum vol met BD foto's hangen.



    Mvg,
    M.
    Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
    Olympus E-PL2 + 14-150.

  • #2
    Let op met het wedstrijd reglement. Lees vooral Art. 4 & 14:

    Artikel 4
    De ingezonden foto’s moeten originele werken van de inzender zijn. De foto’s blijven eigendom van de vzw Ku(n)st

    Artikel 14
    De inzender verleent het recht aan vzw Ku(n)st, De Standaard en KBC om de ingezonden foto’s te tonen, te reproduceren of eventueel te gebruiken voor promotionele doeleinden voor de duur van het auteursrecht. Deze rechten gelden wereldwijd en de inzender erkent hiervoor geen vergoeding te zullen ontvangen.

    Met andere worden, jou foto wordt de foto van vzw Ku(n)st en je kan nl. vergeten dat je dat foto genomen heb omdat niet meer eigendom van jou is. Ik zou geen echte goede foto naar zoiets sturen (misschien wel een 2e klasse foto die amper de vuilnisbak overleefde).

    Het wordt natuulijk iedereen z'n keuze.

    groetjes,

    Gerard.
    "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
    Blog: www.gerardmaas.net
    Port: www.gerardmaas.com

    Comment


    • #3
      Bedankt om ons daarop te wijzen. Ik heb geen
      ervaring met deze zaken. kzal vanaf nu altijd het
      reglement volledig lezen.

      Maar als ik dan een afdruk opstuur, kunnen ze achterna het
      origineel opvragen voor hun "Promotionele activiteiten"?

      Groetjes,
      M.
      Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
      Olympus E-PL2 + 14-150.

      Comment


      • #4
        deze twee regels storen me eigenlijk niet, ik schiet geen foto's met de bedoeling er geld op te verdienen of er beroemd met te worden ofzo, als mijn foto verkozen zou worden zou ik gewoon vereerd zijn.

        Begrijp me niet verkeerd hé, ik zeg niet dat zomaar iedereen mijn foto's als de zijne mag claimen, maar in dit geval zit ik er niet met in.
        Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

        Comment


        • #5
          Als ik zei, het is een persoonlijke keuze.
          Alle ingezonden foto's worden hun eigendom. Dus moest je winnen of niet is "jou" foto niet meer van jou. Je kan de foto niet meer voor andere doeleinden gebruiken (andere wedstrijd, *JOU* eigen website, een postcard, enz...). Het is niet een kwestie van geld, is een kwestie van eerlijkheid.
          BTW, ik zal misschien meedoen (bedankt voor de tip) maar als ik zei zou ik meedoen met een foto die ik niet echt goed (in de zin van 'geweldig') vind. Goed in de zin van goed belicht en met een goede compositie zou wel moeten zijn, anders heeft het geen zin om aan een wedstrijd mee te doen.

          Lees altijd de kleine letters!!!

          groetjes,

          Gerard.
          "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
          Blog: www.gerardmaas.net
          Port: www.gerardmaas.com

          Comment


          • #6
            Ik ga akkoord met maasg, het gaat mij ook niet om geld, zelf niet om naam en faam, maar hier hangt een vies luchtje aan, ik ben er zeker van dat áls je foto gebruikt wordt voor commerciële doeleinden, dat je naam er niet eens op mag.
            Simkin.

            portfolio: http://www.megapixel.tk

            Comment


            • #7
              laten we het zo stellen.

              jij wint de wedstrijd.
              zij gebruiken uw foto voor reclame.
              gy ziet "uw" foto overal hangen, ge zeit der natuurlijk trots op , maar in feite is het niet uw foto.

              volgens mij is het gewoon een manier om veel zeefoto´s te verkrijgen op een zeer goedkope manier (beter dan zelf een fotograaf in te huren en die foto´s te laten trekken)
              Fujifilm A204

              *I am a signature virus; copy me and put me in your signature to help me spread!!!*

              Comment


              • #8
                volgens mij is het gewoon een manier om veel zeefoto´s te verkrijgen op een zeer goedkope manier (beter dan zelf een fotograaf in te huren en die foto´s te laten trekken)
                inderdaad, en het is aan ieder om te beslissen of daar mee te leven valt of niet. Ik persoonlijk moet er niks van weten.
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment

                Working...
                X