PDA

Volledige versie bekijken : Kalmthoutse heide in bloei?

Photophil (De)
31 juli 2007, 12:54
Hallo,

Kan iemand, die heel recent naar de Kalmthoutse Heide geweest is, zeggen of deze al mooi in bloei staat? Met andere woorden, is het de moeite om van Gent naar de Kalmthoutse Heide te rijden voor landschapsfoto's of wacht ik best nog een weekje?

Groetjes en alvast bedankt voor de info ;)
Philippe

theokus
31 juli 2007, 15:31
Zou het niet weten.
Telefoneer even naar de gemeente.

Om sommige plaatsen is men wel bijenkorven aan 't plaatsen.
(gezien op TV)

bouk
31 juli 2007, 16:31
de heide in bloei om deze tijd???
grt,bouk.

Hellcat
31 juli 2007, 16:48
het is zomer hť Bouk! Of dat zou het althans moeten zijn:green::p;)

valere
31 juli 2007, 16:52
Hallo,

Kan iemand, die heel recent naar de Kalmthoutse Heide geweest is, zeggen of deze al mooi in bloei staat? Met andere woorden, is het de moeite om van Gent naar de Kalmthoutse Heide te rijden voor landschapsfoto's of wacht ik best nog een weekje?

Groetjes en alvast bedankt voor de info ;)
Philippe

Ben zaterdag richting Maasmechelen gereden (autosnelweg) en hier en daar zie je al het begin van bloei op de heide.
Volgens mij denk ik dat je beter nog een weekje wacht.

Photophil (De)
31 juli 2007, 18:09
Bedankt voor de tips ;).
Met het klimaat dat in de knoop ligt is het moeilijk om nog op de natuur te rekenen. Heb in juni paddestoelen gevonden die normaal in september uitkomen en heb in april al orchideeŽn gefotografeerd :eek:

Black B@ndit
31 juli 2007, 18:09
Ik zal hier op de Kievitsheide eens gaan kijken (morgen misschien) of de heide al in bloei staat (heel veel heide staat er niet meer).
Maar meestal is dat pas half augustus.

De dopheide stond een paar weken geleden wel in bloei:

http://images.fotopic.net/?iid=yoy2b1&outx=600&noresize=1&original=1&nostamp=1

Roland Cuypers
31 juli 2007, 21:13
Augustus is de bloeimaand van de heide, ik zou dus inderdaad nog een weekje wachten!

mvg,

Roland

karlito
1 augustus 2007, 12:36
Ik woon vlak naast de Kalmthoutse heide en ben er gisteren nog geweest.
Nus ide heide altijd wel de moeite zeker bij valavond nu maar ze staat nog niet in bloei. Daar zal je nog eventjes geduld voor moeten hebben.

karlito
1 augustus 2007, 22:14
Update :

Ik ben er daartsraks weer geweest en er stond al wat meer in bloei dan gisteren. Die paar warmere dagen doen er precies goed aan. het begint dus te komen :G

Photophil (De)
1 augustus 2007, 23:01
Hartelijk bedankt voor de updates :G.

Groetjes,
Philippe

Perrush
2 augustus 2007, 14:40
oke, ik luister hier ook ff mee :)

hoelang bloeit zo'n heide eigenlijk ? Ik heb 12/8 een shoot en als het mooi weer is zou ik wel eens een heide gebied willen opzoeken.

karlito
3 augustus 2007, 11:45
oke, ik luister hier ook ff mee :)

hoelang bloeit zo'n heide eigenlijk ? Ik heb 12/8 een shoot en als het mooi weer is zou ik wel eens een heide gebied willen opzoeken.

Die kan tot half september nog bloeien. Hangt ook wel wat af van het weer allemaal, maar nu begint er toch schot in de zaak te komen. Bepaalde stukjes staan al mooi in bloei dus de rest zal nu wel snel gaan volgen.
Als je naar de Kalmthoutse heide gaat en je gaat op zondag dan moet je wel rekening houden met een grote aanwezigheid van bezoekers. Andere dagen zijn meestal veel beter. Dit weekend ga ik zeker nog eens langs.