Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

    Het compactje (van mijn dochter) is reeds 3x teruggestuurd voor herstelling en nog steeds heeft het dezelfde fout.
    Elke keer is het toestel ongeveer en maand weg voor "herstelling"

    Probleem: In ongeveer 3 van de 10 gevallen start het toestel niet op als je op de on/off toets drukt. Als het toestel wel start is er niets aan de hand en kan je gewoon fotograferen. Ik heb al geprobeerd met het uit en terug inzetten van de batterijen maar dat helpt ook niet. Gewoon enkele minuten wachten en nog eens proberen. (De actie/het moment is dan wel voorbij hé)

    Ik heb gezegd dat ik een nieuw toestel wil want het is nog binnen de garantie en men krijgt het niet hersteld.
    De fotohandel gaat nu het service center en/of distributeur vragen of ik een nieuw toestel krijg. Maar waarschijnlijk moet men het toestel dan nog maar eens opsturen en een maand wachten.

    Heeft er iemand ervaring met welke rechten ik heb?

    Naam van de fotohandel, merk, type, hersteldienst verzwijg ik nog effe in de hoop op een goede afloop.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

  • #2
    Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

    In dergelijk geval moet de handelaar voor u een oplossing zoeken en in dit geval zekers voor een omruil zorgen.

    Eerste gok :
    Is het een Canon? Bel eens naar Canon (niet ETBAS) en leg uw probleem uit, meestal krijg je daar een dossiernummer en een uitleg wat je kan ondernemen.
    Dan ga je naar de dealer en geef je direkt dat nummer en zeg je dat Canon alles geregeld heeft. Helpt altijd. Het moet wel stuk zijn hé.

    Met elk merk kan er eens een foutje zijn, dus je haalt ze zekers niet onderuit door even te vermelden over welk toestel het gaat.

    Tweede gok ...
    Als het een dealer is in je omgeving daar (R), dan zekers eens wijzen op de garantievoorwaarden van de fabrikanten ... ze regelen daar niet zo graag garanties.

    Misschien zit ik er volledig naast want het is maar gissen naar enige info om u te kunnen helpen.

    Een compactje is natuurlijk nooit zo snel als een DSLR en de kans dat je "actie" er nog is als het nog moet opgestart worden blijft klein.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

      't Is het moment om de kleine lettertjes er een keer bij te nemen. Niet zelden staat er dat een toestel onder garantie dat niet hersteld kan worden, wordt teruggenomen / omgeruild door de fabrikant. Maar het valt voor dat ze daar zelf niet weten wat er in hun garantievoorwaarden staat. 'k Heb het zelf meegemaakt dat ik er een of andere manager zelf heb moeten op wijzen vooraleer men mijn printer verving door een nieuwe. Ik ben er altijd wel heel beleefd bij gebleven, ook al kreeg ik het zwaar op mijn heupen.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

        Enkele jaren geleden, begin jaren negentig, heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt, en het is meteen ook de reden waarom ik nog steeds bij de lokale fotograaf koop, en altijd zal twijfelen om elders goedkoper te gaan kopen...
        Destijds, mijn Olympus IS 100, toen een degelijk analoog toestel, nieuw aankoop ongeveer 15.000 frank destijds, ging mee op vakantie, na dat ik hem ongeveer een half jaar had. Tijdens de vakantie had ik enkele scherpstelproblemen. Ik achtte er niet echt op, want er was enorm veel zon toen en ik dacht dat hij niet scherpstelde wegens overbelichting of zo...
        De vakantiefoto's laten onwikkelen, zo'n 300 stuks, bij de lokale fotograaf, en vastgesteld dat er enkele onscherpe bij waren. Destijds, nu waarschijnlijk nog, hoefde je de foto's die niet goed waren, niet te betalen.
        Bij teruggave, zei de fotograaf zelf dat dit niet kon en vroeg me het toestel binnen te brengen omdat hetvermoedelijk defect was...
        Dir gebeurde, en het toestel hield een zes maanden stand, en kreeg dezelfde problemen. Op de vorige herstelling zat zes maanden garantie, en deze was net overschreden. Het toestel werd andermaal onder garantie gemaakt.
        Drie jaar later, zonder garantie, hetzelfde probleem... Voorstel van de fotograaf, die contact nam met de verdeler : Het toestel binnen brengen, en ik zou voor 5.000 frank een nieuwere Olympus IS 500 kunnen kopen (die toen 21.000 frank kostte). Hier ben ik op in gegaan, omdat ik blijkbaar een "maandagmorgentoestel" had...

        Recent stapte ik er binnen met de vraag of één van zijn D200's nog niet rijp was voor de verkoop .
        Hij zei me dat hij ze nooit verkocht omdat ze te veel gebruikt zijn, vroeg me wat mijn bedoelingen waren... Motiveerde waarom ik geen D200 zou moeten kopen, maar met een D80 genoeg zou hebben en... stelde zelf voor enkel het toestel "voor de service" bij hem te kopen, en de lenzen best in Duitsland, omdat ze daar veel goedkoper zijn...

        Zoiets noem ik "service"... Misschien ben ik wel een goeie klant, maar toen ik mijn Lumix bij hem kocht, een merk dat hij normaal niet verkoopt, heb ik hem de prijs gezegd die ik wilde geven. Hij belde me een half uurtje later terug, zei dat de prijs kon, en dat het toestel 2 dagen later geleverd zou zijn. Direct besteld natuurlijk...

        Mvg

        PS - Zoals hiervoor gezegd... staat er niets in de kleine lettertjes ?
        Last edited by FestinaLente; 31 juli 2007, 21:05.

        Comment


        • #5
          Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

          Ik heb net bericht gehad en volgens het service center zou het mogelijk een slechte/defecte geheugenkaart zijn die iets defect maakt.
          Ik vind dit een nogal straf verhaal want
          1e hoe kan deze kaart dan toch nog volgeschoten worden
          2e hoe kan het dat het toestel dan "soms" wel of niet opstart
          Nu ja, soms zit er in electronica toch wat misterieus hé.

          Ik moet het toestel en kaart inbrengen en ik krijg waarschijnlijk een ander toestel (wel nog 14 dagen wachten - ik krijg een vervangtoestel).
          Ik ben benieuwd maar heb weer wat goede hoop.
          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

          Comment


          • #6
            Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

            Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
            Ik heb net bericht gehad en volgens het service center zou het mogelijk een slechte/defecte geheugenkaart zijn die iets defect maakt.
            Ik vind dit een nogal straf verhaal want
            1e hoe kan deze kaart dan toch nog volgeschoten worden
            2e hoe kan het dat het toestel dan "soms" wel of niet opstart
            Nu ja, soms zit er in electronica toch wat misterieus hé.

            Ik moet het toestel en kaart inbrengen en ik krijg waarschijnlijk een ander toestel (wel nog 14 dagen wachten - ik krijg een vervangtoestel).
            Ik ben benieuwd maar heb weer wat goede hoop.
            Het ligt natuurlijk nooit aan hun, ze zoeken een uitweg die buiten hun deur leid. Ik geloof ook niet in een defecte kaart. Al zou de kaart niet 100% zijn dan zou hij nog op moeten starten met een error. Zelf denk ik meer aan het knopje wat het toestel in werking moet stellen dat deze geen goed contact maakt.
            Mvg, drh

            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

            Comment


            • #7
              Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

              Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
              Ik heb net bericht gehad en volgens het service center zou het mogelijk een slechte/defecte geheugenkaart zijn die iets defect maakt.
              Ik vind dit een nogal straf verhaal want
              1e hoe kan deze kaart dan toch nog volgeschoten worden
              2e hoe kan het dat het toestel dan "soms" wel of niet opstart
              Nu ja, soms zit er in electronica toch wat misterieus hé.

              Ik moet het toestel en kaart inbrengen en ik krijg waarschijnlijk een ander toestel (wel nog 14 dagen wachten - ik krijg een vervangtoestel).
              Ik ben benieuwd maar heb weer wat goede hoop.
              Een kaart die teveel stroom trekt en zodanig de voeding plat trekt of verstoord?

              Comment


              • #8
                Re: Toestel 3 x weg voor herstelling en nog steeds defect

                Oorspronkelijk geplaatst door Carlos63 Bekijk bericht
                Een kaart die teveel stroom trekt en zodanig de voeding plat trekt of verstoord?
                alles kan hé maar een 2de kaart doet net hetzelfde. En ik kan, als het lukt, wel gewoon fotos maken.
                Ik heb ondertussen een vervangtoestel gehad in afwachting van een definitieve omruil via het service center. Dus de service van de lokale handelaar zit wel goed.
                Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                Comment

                Working...
                X